Výsledky Partners v prvním pololetí 2009

Tomáš Prouza | 1. 9. 2009 | Vstoupit do diskuze

Z porovnání výsledků Partners v prvních šesti měsících roku a všech poradenských společností sdružených v AFIZ a USF vyplývá velmi silná pozice Partners v oblasti hypoték i životního pojištění.

Sdružení AFIZ a USF vydala společnou tiskovou zprávu, ve které shrnují výsledky poradenského trhu v prvním pololetí tohoto roku. Tomáš Prouza tyto výsledky porovnal s čísly Partners, abychom viděli, kde je naše společnost nejsilnější, a kde má naopak mezery.

Velmi pozitivní výsledky vyplývají ze srovnání oblasti hypoték i životního pojištění. Ze čtyř a půl tisíc hypoték v celkové hodnotě 7,7 miliard korun jich poradci Partners v prvním pololetí sjednali bezmála 1800 na celkovou částku 2,8 miliardy Kč. To znamená, že podíl Partners je 37 %. Význam kvalitních finančních poradců při sjednávání hypoték přitom v současnosti výrazně roste – klienti potřebují v době hospodářského útlumu pomoci s doložením dostatečné bonity nebo refinancováním a výsledky Partners ve srovnání s konkurencí ukazují, že našim klientům opravdu umíme pomoci.

Pětina životního pojištění

Skvělých čísel dosahují Partners v prvních šesti měsících tohoto roku i v oblasti životního pojištění, kde podíl na trhu činí zhruba 20 %. Trhu dominují smlouvy o běžně placeném životním pojištění: roční produkční pojistné přesáhlo ve sledovaném období 1,3 miliardy korun. Z 25 tisíc smluv o životním pojištění jich 23 % zprostředkovali poradci Partners.

„Podle webu produktovelisty.cz jsou čtyři životní pojištění vyvinuté pro Partners mezi šesti nejméně nákladnými pojistnými produkty, které prodávají poradenské společnosti. Neméně důležitou skutečností jsou nadprůměrně sjednávané pojistné částky pro případ úmrtí, které u nás v průměru dosahují částky 650 tisíc korun, tedy skoro trojnásobek průměrné roční hrubé mzdy,“ vysvětluje produktový analytik Dušan Šídlo. „Pojištění tak používáme skutečně k tomu, k čemu je určeno – tedy krytí rizik“, dodává Tomáš Prouza.

Silná je i pozice Partners v oblasti investic. Na celkovém objemu zprostředkovaných investic do podílových fondů (přes dvě miliardy Kč) se naše společnost podílí více než dvanácti procenty. „Bohužel neexistují statistické údaje o oblasti pravidelných investic, ale podle našich odhadů máme minimálně pětinu trhu. Pokud tedy někdo dělá skutečnou důchodovou reformu a pořádně připravuje své klienty na zajištěný důchod, jsou to poradci Partners,“ dodává Tomáš Prouza.

O tom, že investice jsou pro Partners klíčovým produktem, svědčí i počet poradců s investiční licencí: Partners mají plnou třetinu vázaných zástupců ze všech významných poradenských firem, působících na českém trhu.

Stavební spoření a neživot jako prostor pro růst

Naopak na trhu se stavebním spořením má společnost Partners ještě rezervy. Podílí se na celkovém objemu cílových částek pouze 4,7 % a podle počtu smluv 8,5 %. Nízký tržní podíl je dán především tím, že stavební spořitelny disponují vlastní širokou distribuční sítí a noví klienti Partners již obvykle smlouvy o stavebním spoření uzavřeny mají. „Často ale necháme klienty, aby si novou smlouvu uzavřeli přímo se stavební spořitelnou místo toho, aby to bylo automatickou součástí servisu. O klienta bychom přitom měli pečovat opravdu komplexně,“ varuje Tomáš Prouza.

Velkého zlepšení by Partners mohli dosáhnout aktivnějším přístupem k neživotnímu pojištění. Z pohledu poradenských firem sice Partners zajišťují zhruba 12 % smluv neživotního pojištění, z pohledu celého pojistného trhu je to ale méně než desetina procenta celkového trhu. Neživotní pojištění je přitom klíčovou součástí komplexního portfolia – a pro poradce navíc znamená pravidelný příjem z péče o své klienty.

44

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: