V médiích edukujeme nejenom čtenáře, ale i novináře
Soňa Straková | 16. 12. 2014 | Vstoupit do diskuze
Investiční životní pojištění, úvěry na bydlení, stavební spoření, ale i rodinné a partnerské finance, to byla nejčastější témata v médiích, kterým se věnovali naši odborníci během letošního roku. „Po mediální stránce to byl velmi úspěšný rok a už teď máme řadu plánů na jaro a léto,“ říká Viola Baštýřová, tisková mluvčí a vedoucí komunikace. Mezi ně patří například spolupráce s iDNESem nebo Českou televizí na pořadu Sama doma a Černé ovce.
V posledním čtvrtroce jsou hlavním tématem změny v daňových režimech u IŽP. Co se v této souvislosti objevilo?
Téma daňových změn bylo v médiích v posledních měsících opravdu propírané, přišlo to velice rychle a nikdo se v tom pořádně neorientuje. Za nás v médiích se k tématu vyjadřují Lukáš Škopek a Pavel Krejčík, provádí edukaci nejenom spotřebitelů, ale i novinářů. Jejich příspěvky se objevily ve všech stěžejních médiích, například na iDnes.cz, v Mladé frontě DNES, na Ihned.cz, v Hospodářských novinách a či v České televizi a TV Prima.
Ale jenom o daňových změnách podzim nebyl.
To rozhodně ne. Dva zajímavé seriály jsme měli na serveru Měšec.cz. Jednak to byly skutečné příběhy našich klientů. Naši odborníci a finanční poradci jim pomáhali řešit poměrně komplikované finanční situace. Tady šlo bohužel o neveselé příběhy zoufalých klientů, kdy s nimi instituce zacházely nečestně a teprve po zásahu z Partners se povedlo případ vyřešit. A pak jsme měli na serveru ještě jeden seriál, ten byl ve spolupráci s Pavlem Krejčíkem, a týkal se životního pojištění. To je oblast, v níž se orientuje málokdo. Pavel se věnoval pěti stěžejním oblastem, jako správné nastavení pojistky, výši pojistného, specializovaným pojistným a také trochu kontroverznímu tématu spoření přes pojistky. Myslím, že čtenáři se díky jeho článkům ujasní řadu pojmů a budou se v životním pojištění lépe orientovat.
Mezi seriály také patří spolupráce se Sama doma.
Ano, tam už pomalu zahájíme třetí sezonu. Naši analytici, ale i odborníci z řad poradců tam jednou za 14 dní chodí povídat o financích. Kromě rozhovoru jsou většinou i na chatu, kde odpovídají na dotazy divaček. Na podzim jste tam mohli nově vidět třeba Danielu Kočí, Jirku Šrámka či Standu Holeše z právního. Tématem byly finance pro děti. Spolupráce bude pokračovat i v roce 2015. Zaměříme se převážně na téma partnerské finance a finance a ženy.
Zatím jsme se bavily o seriálech, co nějaké komentáře, rozhovory?
Vypíchla bych například server Ihned, kde byl rozhovor s Petrem Borkovcem o důchodové reformě. Dozvíte se v něm jeho názor nejenom na produkty druhého pilíře, ale i na důvody úspěchu a neúspěchu reformy, ale prozradí i to, zda by případně „do toho“ šel znovu. A už brzy vyjde rozhovor s Petrem Borkovcem na investičním webu.
A podařilo se nám také dostat do Forbesu, kde spolupracujeme na analytické rubrice. Martin Tománek tu publikoval svou analýzu Chudí boháči a Aleš Tůma se věnoval investicím. A nesmím zapomenout ani na opravdu zajímavý komentář Martina Mašáta v Euru, který vyvolal bouřlivou reakci ČNB.
A co další média?
V příštím roce budeme intenzivněji spolupracovat s iDNESem, každý měsíc by tu měly vycházet čtyři články. Už teď máme vymyšleno spoustu praktických seriálů, budeme se věnovat našim silným oblastem, jako jsou třeba hypotéky, úvěry, životní i neživotní pojištění nebo investice. A chybět nebudou ani klientské příběhy.
Kromě toho se nám rýsuje velmi zajímavá spolupráce s pořadem Černé ovce, kterou jsme zahájili spolupráci letos na podzim. Naši analytici, odborníci a právníci se tu vyjadřují k různým kauzám a pomáhají rozkrývat praktiky na českém trhu v oblasti financí. Kauzy v Černých ovcích byly zajímavé a zároveň se staly velkým varováním pro všechny diváky z hlediska životních situací. Dále připravujeme seriál, v němž se zaměříme na jednotlivé produkty na trhu a jejich nabídku. Jako první vystoupila v pořadu na toto téma naše úvěrová specialistka Lucie Drásalová, která se věnovala nebankovním úvěrům u obchodníků nabízených v obchodních centrech, Lucka v roli odbornice rozebírala jednotlivé chyby a omyly v nabídkách a diváky na ně upozorňovala.
Tak to máme weby a televizi. A rádia?
Ani ta neopomíjíme. Už tradičně budeme mít Byznys párty na Frekvenci 1 s hypotečním specialistou Josefem Uchytilem a pravidelně v regionálních rozhlasech vystupují i naši finanční poradci. Každopádně vybrané mediální výstupy dáváme na náš web a Facebook, takže o ně zájemci rozhodně nepřijdou a mohou si je tak přečíst či poslechnout i zpětně.
Komentáře
Celkem 0 komentářů v diskuzi