Rodina a podnikání dohromady? S Partners to jde

10. 12. 2019 | Vstoupit do diskuze

Stanislava Lišková je v oboru již třináctým rokem a o finančním poradenství má větší přehled než většina populace. Se svým Partners marketem se přitom brzy po založení dostala do top trojky ze sedmdesáti existujících v síti. Je také držitelkou prestižního ocenění pro poradce, certifikátu EFA.

Rodina a podnikání dohromady? S Partners to jde

Otevřela jste si bankovní a poradenskou pobočku Partners market v Brně, co vás k tomu vedlo?
V té době jsem hledala směr, kterým se ve financích vydat. Skončila jsem rodičovskou dovolenou a dokončila postgraduální studium. Možností bylo několik. Například jsem se mohla ve finančně poradenské společnosti Partners věnovat čistě klientské práci. Být finanční poradkyní mít k ruce asistentku a až tři koncipienty, kteří společně pečují o bonitnější klientelu. Anebo se zaměřit třeba na manažerskou cestu, která představuje získávání nových osobností pro finanční poradenství. Franšízová pobočka Partners market je další model, který kombinuje to nejlepší z banky a z finančního poradenství. Jde o kamennou pobočku bankovního typu, ve které klienti dostanou kromě služeb finančního poradenství i bankovní služby, a to vše pod jednou střechou.

Co vás na této práci nejvíc baví?
Vždycky mě nejvíce bavila klientská práce. Setkávat se s lidmi, pracovat na řízení jejich financí, provázet je na cestě budování finanční nezávislosti. S některými klienty spolupracuji už roky a je zajímavé tou cestou s nimi jít. Na pobočce Partners market máme takových příběhů mnoho.

Kdyby někdo uvažoval o otevření své vlastní pobočky, co byste mu na start ze své zkušenosti poradila?
Toho by bylo opravdu hodně. Základem je mít jasnou vizi, znát svůj důvod proč to dělám a také odpovědi na otázky typu – čeho chci s marketem dosáhnout? Jak má být velký? Kolik tam má být lidí? Jak velkou oblast klientů chci obsloužit? Na to by mělo navazovat také uvědomění si toho, kolik času a peněz chci do podnikání vložit a s jakou počítám návratností. A v neposlední řadě doporučuji mít spolehlivého parťáka, který do toho půjde s ním.

Jaké předpoklady by měl mít začínající podnikatel?
Z mého pohledu je nezbytné mít dovednost vedení týmu, projevovat schopnosti podnikatele a postoje jako: proaktivita, „nic není nemožné“, vidět za dva kopce. Aby to byl člověk, který je zvyklý spoléhat se sám na sebe. Vesměs je vhodný ten, který už má nějaké životní zkušenosti, které nabyl například ve vyšším managementu bankovních poboček.

Od rozhodnutí, že skutečně chci kamennou pobočku, do jejího otevření uběhne zpravidla půl roku nebo více. Doporučený rozpočet je 1,5 milionu. Z toho cca dvě třetiny na vybavení pobočky a jedna na její rozjezd. Také je důležité získat důvěru sítě Partners. Když ukážete, že na pobočce pracují spolehliví a odborně zdatní koncipienti, velmi to pomáhá spolupráci a byznysu.

Co dnes patří k běžné náplni vašeho pracovního dne jako majitelky franšízy?
Jelikož je nás na pobočce už dvacet, tak nejvíce času trávím s kolegy při různých individuálních rozhovorech či poradách. Už to není řízení malého týmu o pěti lidech, ale práce se mění na víceúrovňové vedení, které se od jednoliniového liší. V minulosti jsem neměla manažerské dovednosti, takže si je neustále prohlubuji. Stále mě však nejvíce baví klientská práce.

Jste nyní velmi zaneprázdněná žena, máte to ve své povaze, či je to zkrátka ve vaší pozici nezbytné?
Spíše to druhé. Jsem ten typ, co dělá věci, které jsou potřeba, a protože jsou potřeba. Ale ano, jsem i povaha, která tomu čelí a vydrží to. Ne že bych to tedy sama od sebe vyhledávala, ale jsem odolná, zvládám to, a proto mě takové výzvy asi potkávají.

Blíží se Vánoce. Zadlužuje se v tomto období česká společnost? Jaká je tendence a jak je to oproti jiným státům?
Ano, lidé se v tomto období zadlužují více. Některé banky dokonce uvádějí růst spotřebitelských půjček v říjnu a listopadu až o desítky procent. Věkovou skupinou, které se to týká nejvíce, jsou mladí lidé a více se zadlužují muži než ženy. Pozitivní na tom snad je pouze fakt, že ve srovnání s evropským průměrem jsme na tom o něco málo lépe, ale nevýznamně.

Za co Češi nejvíce neuváženě utrácejí peníze?
Nejde o to, zda utrácejí neuváženě. Ale jde o to, zda lidé v souvislosti se svými výdaji dodržují nepsané pravidlo finančního zdraví. A to zní „10–20–30–40“. To znamená, že 10 % příjmů má jít na dlouhodobou rezervu, 20 % na střednědobou rezervu, 30 % do spotřeby a 40 % na bydlení. Z toho tedy vyplývá, že by ideálně 30 % příjmů mělo jít do rezerv. Samozřejmě se často setkáváme s námitkou ve smyslu, jak to mají udělat? V zásadě jsou dvě cesty – hledat způsob, jak snížit náklady či jak si zvýšit příjem. Případně kombinace obojího. Ale společnost, ve které žijeme, tomuto přístupu nenahrává. Kolik vidíme reklamy, která nás svádí k zadlužování, a kolik reklam, abychom si spořili?

Co byste si přála k Vánocům pro sebe a co pro svoji pobočku?
Přála bych nám všem, aby nás naše práce hlavně pořád bavila. A aby nám to společně mezi sebou fungovalo. Pak můžeme dosáhnout všeho, co jsme si vytyčili a co si přejeme.

Zdroj: Franchising.cz

6

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: