5 otázek pro Davida Pokorného na téma: Cesta k rekordu a dál

Radek Brož | 13. 8. 2018 | Vstoupit do diskuze

V loňském roce dosáhl jako koncipient franšízy osobního rekordu, dlouhodobě prosperuje i Partners market Nové sady v Brně, jehož je spolumajitelem. David Pokorný navíc ví, kam směřovat dál.

5 otázek pro Davida Pokorného na téma: Cesta k rekordu a dál

Jste jedním ze spolumajitelů velmi úspěšného Partners marketu. Jak výsledky pobočky ovlivňuje fakt, že do řízení „mluví“ několik lidí?
U nás dva spoluvlastníci a jedna skvělá ředitelka. Řekl bych, že právě skutečnost, že odpovědnosti na marketu jsou rozděleny mezi více členů vedení, jej předurčuje k úspěchu. U nás to tak bez pochyby funguje. Celá věc je podpořena i rozdílností našich osobností, každý jsme pro market důležitý jiným způsobem. Následujeme své silné stránky. Na Nových sadech navíc rostou z řad našich jedinečných kolegů koncipientů budoucí manažerské osobnosti, takže je a bude ještě lépe.

Ve své profesní kariéře jste před lety udělal docela zásadní zlom. Proč člověk opustí pozici vedoucího marketingu Partners a pustí se do vlastního podnikání?
Co jsem rozum pobral, přitahuje mne svoboda. Svoboda pro mne znamená nemít strach ze zítřku, z toho, co mi kdo přichystá. Mít chod událostí ve vlastních rukou. Netěšit se „až jednou“, ale žít cestu samotnou. Ve druhém ročníku vysoké školy jsem šel na pohovor do finančně poradenské firmy. Tak jsem se poznal s Petrem Borkovcem a Radimem Lukešem. Docela mi to tam šlo, ale motiv ještě tak nerezonoval. Pak hrozí, že nemáte dostatečnou vůli a kuráž, že se nesrovnáte s první prohrou. To se stalo v roce 2005, kdy jsem odešel sbírat zkušenosti do reklamy. S Petrem a Radimem jsem se setkal znovu v Partners, úkolem byl marketing. Vlastně osudová paralela. Navždy to pro mne hodně znamená. Na začátku roku 2013 jsem věděl, že musí přijít změna. Pořád jsem hledal cestu, po které se dále vydat, a bylo důležité, že jsem chtěl zůstat v prostředí, kterému věřím. Často jsem přemýšlel o eventech. Nakonec se „narodil“ Partners market.

Co jste si z marketingu odnesl pro komunikaci s klienty?
Vím, že musí probíhat. Dokážu rychle vyhodnotit, jaká aktivita je pro zviditelnění marketu důležitá. V současné době vnímám jako jednu z největších priorit možnosti komunikace se stávajícími klienty – konkrétně mailing. V mailingu vidím neskutečný potenciál. Ale procesně je to dnes dost náročné a také hledám systém, kdy a co posílat.

V marketu ovšem působíte i jako koncipient.  V prosinci loňského roku jste dosáhl výkonu 2200 BJ. Jak se píše osobní rekord?
S kolegou Ondrou Kobzou, TOP koncipientem napříč markety, jsme se na „závěrečné“ vsadili (k produkční závěrce každého měsíce máme neformální setkání zvané závěrečná), kdo napíše v roce 2017 vyšší osobák. Na konci roku bylo potřeba máknout, aby z toho byla alespoň remíza! Každopádně klientská práce mne baví a dává smysl, v ředitelství Marka Lišky jsme si loni právě s Ondrou rozdělili první a druhé místo.

 Za čím směřuje úspěšný podnikatel? Nehrozí mu, že se nechá ukolébat?
Pokud se podnikatel stane skutečně úspěšným (jak se to vlastně pozná?), musí vědět, co si přeje dál od života. Pokud jej naplňují podnikatelské aktivity, pak ví, že kola se musí točit dál, „the show must go on“. Prostě bez vizí, nových výzev, investic a hlavně práce se to nikdy neobejde. Buďto je třeba „valit na plno“, nebo jít do důchodu či zaměstnání.

3

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: