Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

6 byznys principů, které vám zaručí úspěch

Partners | 1. 8. 2018 | Vstoupit do diskuze

Dnes vám ukážeme zajímavý příběh Zdeňka a Honzy, kteří svůj byznys od začátku postavili na několika principech. Příběh dvojice podnikatelů, které spojuje více než jen společný záměr. Spojuje je doslova krev, protože jsou to bratři.

6 byznys principů, které vám zaručí úspěch

Sám podnikám s bráchou, proto mě tenhle příběh hodně zajímal, abych zjistil, jestli v našich zkušenostech najdu podobné vzorce. Postupně, jak jsme se s kluky více poznali, ponořili jsme se do společné diskuse, a já byl překvapen a zároveň ohromen, kolik společných principů sdílíme. No nic, pojďme se podívat na Zdeňka a Honzu.

Zdeněk Šimek (dnes D1) začal se svým byznysem v roce 2007 a jako svůj obor si vybral finance. Doba různých krizí, chvilku po kampeličkách, kde lidé přišli o peníze. Doba, kdy neměli nárok na plnění z pojistek, i když je měli. Na otázku, proč si Zdeněk vybral tenhle obor, odpovídá: „Věděl jsem, že je trh plný, ale plný prodejců, nikoliv obchodníků, kteří by dokázali přinést vyšší hodnotu a smysl ve finančních službách.“

  1. Princip víry v sebe sama.

Hned od začátku bylo jasné, že pokud chce uspět, potřebuje vybudovat nejdříve sebe, aby se stal člověkem, kterého budou ostatní vyhledávat a následovat. Jak sám říká, na začátku to bylo těžké, ale díky tomu, že znal principy, byl ochotný prvních 9 měsíců pracovat bez peněz, a dokonce se i zadlužit. Na tohle uznale pokyvuji a Zdeněk mi k tomu jen dodá: „Prostě jsem věřil tomu, že to zvládnu, věřil jsem sobě. Přirovnal bych to k pinballu. Tam taky nejdříve člověk musí natáhnout kuličku dozadu, aby ji pak mohl vystřelit směrem dopředu!“

  1. Princip absolutní profesionality.

Zdeněk si už podle vystupování, a hlavně referencí svých klientů hodně zakládá na maximální profesionalitě. Od začátku si slíbil jednu hodně podstatnou věc: „Budu pracovat vždy jen s těmi, kteří to myslí naprosto vážně a s těmi, kterým budu otevřený a věřit na 100%. Pro mě je byznys vztah velmi zásadní. Pokud si ale člověk chce takový vztah vybudovat, pak platí rovnice: byznys vztah = osobní vztah. Proto když jsem začal spolupracovat s bráchou, hned jsme si nastavili pravidlo, že na pivku si můžeme říct osobní věci, ale v byznysu neznáme bráchu.“

  1. Princip týmové synergie.

Honza Šimek (dnes M1), jak sám říká, měl velkou výhodu v tom, že měl v bráchovi obrovskou důvěru již od začátku. „Brácha byl pro mě vzorem a ztělesněním toho, co chci dokázat. Měl jsem to jednodušší v tom, že Zdeněk přesně věděl, a proto jsem od začátku dělal to, co mi poradil.“ Zároveň je ale Honzovi jasné, že pokud chce vytvořit něco velkolepého, nemůže to nikdy zvládnout sám a potřebuje k sobě správné partnery. Proto maximálně využívá bráchu, volá mu klidně 10x denně, ptá se na všechno jen, aby se co nejrychleji posunul.

  1. Princip respektu.

Zdeněk i Honza studovali vysokou školu, resp. při vysoké škole byli zaměstnaní. Oba dva si ale postupně ve věku svých 21 let uvědomili, že nechtějí chodit někam, kde dělají práci pro někoho jiného, která je bez přidané hodnoty, dlouhodobé vize, a hlavně se nikdy ani nepřiblíží jejich představě o ideálním životě. Tohle je hodně individuální. Každý máme jiné hodnoty, a i když s danou rovinou nesouhlasíme, neznamená to, že bychom neměli odlišný názor respektovat. A tohle oba kluci mají. Respekt.

  1. Princip soustavné práce a vytrvalosti.

Společně říkají. „Rodiče nám dali velmi dobrý, tvrdý režim. Byli jsme naučeni heslem „nejdřív dřevo, potom teplo”. Jinak řečeno, že v životě nic není zadarmo a pokud něco chceš, nejdřív proto musíš něco udělat. Zároveň jsme měli, a pořád máme, obrovskou touhu a chuť něco vybudovat a dokázat. Myslíme si, že jedním z hlavních motorů na začátku našeho podnikání bylo nebýt jako ostatní. A s tím spojené to, že jsme chtěli lidem okolo nás, lidem, kteří nám házeli klacky pod nohy, ukázat, že se pletou, a že my budeme ti, kteří to zvládnou.“

  1. Princip odlišit se!

Je velmi důležité odlišit se, zejména potom v oboru, kde je značná konkurence. Kluci na to šli přes sport, který je oběma blízký. Nejen, protože vrcholový sport a vrcholový byznys mají mnoho společného, ale i proto, že Zdeněk měl nastartovanou kariéru profesionálního fotbalisty. Poskytují individuální finanční služby profesionálním sportovcům. Dále už mluví kluci. „Protože oba pocházíme ze sportovního prostředí a víme, jak je profesionální sport náročný, chceme vrátit sportovní oblasti zasloužené jméno! Sportovec má být zajištěn jak v průběhu, tak hlavně po konci své kariéry. Chceme, aby u profesionálního sportovce platilo, že se na něj podíváte a řeknete si: „Ten nemusí řešit peníze.“ A ne tak, jak je to dnes, kdy do prvních 5 ti let od konce kariéry zbankrotuje 2/3 profesionálních sportovců.“

Mohl bych toho napsat daleko více, ale to není účelem tohoto článku. Jeho účelem bylo ukázat vám několik funkčních byznys principů. Pokud je už znáte, skvěle! Pokud ne, doporučuji si je vyzkoušet a pokud pro vás budou funkční a budou vám vyhovovat, pak si je jednoznačně osvojte.

Zdroj: Světúspěšných.cz

4

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK