TOP podnikatelé 2017: Stanislava Lišková

Markéta Daxnerová | 7. 2. 2018 | Vstoupit do diskuze

„Zavádění nových věcí s sebou vždy nese určité období zvykání si a vystoupení z komfortní zóny. To nemá nikdo rád a o to více je potřeba vědět, proč to podstoupit. K tomu nám pomáhají pravidelné Vision Days, kde společně všichni(!) dohromady plánujeme, kam se chceme posunout dál, ať už jako pobočka, nebo jako jednotlivci,“ přibližuje franšízantka Stanislava Lišková jeden z faktorů, který Partners market Brno Nové sady dovedl k zatím historicky nejvyšším výkonům mezi franšízami.

TOP podnikatelé 2017: Stanislava Lišková
  • Nejvyšší celkový výkon mezi franšízami za rok 2017: 40 345 BJ
  • Meziroční růst celkového výkonu: 39 %
  • V prosinci 2017 historicky nejvyšší výkon mezi franšízami: 5 769 BJ
  • Servisní výkon za rok 2017: 7 590 BJ

Co stojí za vašimi skvělými výsledky a podnikatelským posunem v roce 2017? 
Především víme, co chceme. Víme, před jakými výzvami stojíme, máme stanovené cíle, směřujeme k nim dostatek aktivit, zlepšujeme dovednosti a chceme vyšší efektivitu. Klíčový je také náš skvělý tým lidí, kteří umí pracovat nejen samostatně, ale zároveň i spolupracovat spolu navzájem. Přestože je velmi soutěživý, ať už v porovnávání s ostatními mimo náš market, tak i mezi s sebou, umí spolu kooperovat a vyjít si vstříc s vědomím toho, čeho chceme společně dosáhnout.

Co se týká podnikatelského posunu, tak se tu potkalo více okolností: 1) senior tým, který je s námi od roku 2014, obrovsky osobnostně i dovednostně roste, 2) máme 2 nové juniory, které se nám podařilo zaškolit a postupně je dostáváme do výsledků, 3) senior obchodníkům přibyly osobní asistentky, které jim pomáhají nejen s administrativou, ale i modelacemi

Uvedené faktory se v důsledku projevují také v růstu obchodních výsledků. Ačkoliv hypoteční trh přibržďuje, podařilo se nám meziročně zvednout objem zprostředkovaných hypoték o 20 % a objem jednorázových i pravidelných investic dokonce zdvojnásobit.“

Co jste zavedli a myslíte si, že děláte jinak než ostatní a byznysově vám to funguje?
Inspirujeme se u nejlepších: u Pepy Uchytila Asanou (webová a mobilní aplikace, která pomáhá sledovat týmům jejich práci) pro projektové řízení pobočky, u Petra Budila výrobou pro přípravu portfolií, u Jirky Matusíka neživoty, u Heleny Vejdělkové vysokou konverzí leadů atd. Zkrátka a dobře stále hledáme způsoby, jak dělat věci lépe a snažíme se je aplikovat.

Zavedli jsme také interní kariérní řád, který dává každému jasnou perspektivu do budoucna. Funguje to v podstatě jako v bance a týká se, jak obchodníka a bankéře, tak i asistentky. Pojmenovává pozice, definuje dovednosti, aktivity, výsledky a odměňování. Vedeme s lidmi čtvrtletní kariérní rozhovory, kde se vyhodnocuje plnění cílů a výzev a plánuje se další kvartál. To de facto znamená i interní povyšování (např. z junior koncipient na senior koncipienta, naposledy teď z junior asistentky na senior asistentku).

Dále jsme zkusili přiřadit junior KFF (finanční koncipient) k senior KFF, aby se jim tito věnovali v mentorské rovině, předávali zkušenosti, know-how… Řízení lidí je na řediteli pobočky, odborná stránka řešení konkrétních případů klientů na seniorech. Junioři se tak učí od těch nejlepších obchodníků, senioři se učí předávat, co sami umí nejlépe.

Senior KFF mají nově každý svoji osobní asistentku, a nejen oni, ale i ostatní obchodníci se učí delegovat. Na asistentky, na konkrétní specialisty ve „výrobě“ (nyní neživot, plánujeme hypotéky, resp. zavádíme pozici hypotečního specialisty). Jdeme cestou specializace, tzn. že každý má dělat to, co umí nejlépe: asistentka administrativu vč. kalkulací, modelací atd., specialisté neživot, banku, hypotéku, a koncipient vedení schůzky s klientem, analýzu, poradenství a obchod jako takový.

Jaké překážky jste musela v uplynulém roce překonávat a díky čemu jste je zdolala?
Zavádění nových věcí s sebou vždy nese určité období zvykání si a vystoupení z komfortní zóny. To nemá nikdo rád a o to více je potřeba vědět, proč to podstoupit. K tomu nám pomáhají pravidelné Vision Days, kde společně všichni(!) dohromady plánujeme, kam se chceme posunout dál, ať už jako pobočka, tak jako jednotlivci (včetně asistentek, zúčastňují se opravdu všichni). A následně, co je pro to potřeba udělat, jaké aktivity a jaké změny.

To s čím bojujeme je nábor a fluktuace nováčků. Tempo a pracovní nasazení je u nás skutečně velké a ne každý se s tím zvládne srovnat. Když se ohlédnu zpět, jak jsme začínala já (před 12 lety), tak těch věcí nebylo tolik (produkty, administrativa, zkoušky…) a přibývaly postupně. Po nováčcích teď chceme, aby to zvládli ideálně do půl roku. A přestože po nich nechceme, aby uměli vše (viz rozdělení na specializace) a dostává se jím od všech maximální podpory, tak i po roce odcházejí s tím, že parta jsme sice skvělá, ale je toho na ně moc. Stále více se potvrzuje, že náš obor není pro každého.

Co nebo kdo vás motivuje k dalšímu podnikatelskému rozvoji a růstu?
Tradičně je největším motivátorem můj manžel. Respektive on je nejen motivátorem, ale také vizionářem a hybatelem věcí. Hybateli věcí jsou však u nás i senior koncipienti. A v tom je podle mě naše největší odlišnost od ostatních Partners marketů.

Vím, že to bude znít jako klišé, ale oni jsou všichni prostě skvělí. Senioři, junioři, asistentky, recepční, všichni. Fungují skvěle dohromady jako tým a jsou úžasní i jako jednotlivci.

Mě nejvíce motivuje vědomí toho, co se dá s naším týmem dokázat. Kam až společně můžeme dojít. A další motivací je představa, že to půjde zreplikovat v další pobočce.

Jaké jsou vaše plány rozvoje podnikání a cíle pro rok 2018?
Plánů je mnoho: chceme být nejlepší pobočkou Partners market v ČR a to se zásadním náskokem před ostatními. Chceme být milionová franšíza, tzn. pravidelně psát nad 5 000 BJ měsíčně. To, že se nám to povedlo jednou, je důkaz toho, že to jde. Chceme nabírat nové KFF a zapracovat je tak, aby psali stejně skvělé výkony jako náš senior tým. Dát šanci stávajícím KFF podílet se na rozvoji a řízení dalších nováčků. Chceme vybudovat perfektní oddělení výroby, posílit bankovní kout, zaměřit se více na investice atd.

Důležitá je přitom vytrvalost a pokora. Nejsme mistři světa, jsme na cestě a budeme dělat ty věci tak nejlépe, jak budeme umět. Za úspěch budeme považovat to, že se budeme neustále zlepšovat. Výsledkem pak budou vyšší obraty. Jde o to, dělat věci efektivněji. Nejde o to pracovat více a usilovněji, ale efektivněji, chytřeji. Což je teď jednou z našich velkých výzev.

Co byste poradila nováčkům v Partners?
Dát tomu šanci.  Být připravený na to, že to nemusí být snadné. Mít svého mentora (ať už získatele, vedoucího či kohokoliv služebně staršího), ke kterému má (či si vybuduje) osobní důvěru a nechá si od něj poradit. A nejen poradit, ale svěřit se mu včas i s těžkostmi a říct si o pomoc! Protože jen tehdy ji může skutečně efektivně dostat. Slovy mých koncipientů: „Je potřeba vzít koule do ruky,“ anebo „Jsou 2 pravidla úspěchu: začít a vytrvat“!

7

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: