Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Vilém Mikeška a 5 fází růstu 2

Partners | 4. 9. 2017 | Vstoupit do diskuze

„Nejsem ničím zázračný. Jestli mám nějakou pozitivní vlastnost, pak je to zarputilost a touha pomáhat. Pro mě je životní misí vlastní seberealizace a chuť vybudovat si něco svého, co mohu po sobě pojmenovat a být na to hrdý. Jednou bych například rád založil neziskovku na organizaci volnočasových aktivit mládeže. Mým největším zklamáním v podnikání by nebylo neuspět, ale vzdát to," říká Vilém Mikeška (M3) v pokračování článku o jeho cestě vzhůru.

Vilém Mikeška a 5 fází růstu 2

4. fáze: Hledám ředitele

Hledám budoucí ředitele bankovních domů. Tak reagoval, když se lidé ptali, zda neshání nějakou pomoc. „Vždycky jsem si zakládal na tom, že chci zkušenější lidi, než jsem sám. I proto byl v jednu chvíli věk mých spolupracovníků téměř dvakrát vyšší než můj. A ještě k tomu to byly skoro samé ženy. Víte,“ pokračuje, „v tomto byznysu je žen obecně málo, ale když už se nějaké objeví, tak jsou úspěšnější než muži. Jsou empatické a strašně náročné. Chtějí perfektní servis, proto to ženám tak funguje. Není náhodou, že nejúspěšnější osobou v mém týmu je právě žena. Veronika byla právě i klientkou, měla pozitivní zkušenost se službou.”

Dnes je Vilém Mikeška na pozici Senior Manager Partners a spolumajitelem dvou franšízových poboček Partners market – kromě rodného Přerova i v Kroměříži, kde aktuálně žije s rodinou. Dohromady řídí 25 lidí a své kolegy považuje za svou širší rodinu. Většina týmu vzešla přirozeně z referencí, které získal na svou službu. Proto za ním lidé jdou. „Moje máma je dnes šťastná, když vidí, jak mě práce baví. To víte, uběhlo deset let, ona je v zaměstnání ve stresu a práce ji vyčerpává. Můj sen je přesně opačný – prací se bavit, pomáhat lidem a vlastně nikdy nepřestat pracovat. Protože můj cíl je neustále zdokonalovat to, co mi přináší výsledky a co mě těší. I proto už obhlížím okolní regiony – Holešov, Vyškov, Hulín i Olomouc. A v hlavě teď mám myšlenku na hanácké finanční domy…“ Smějete se? Pozor. Vilém je zvyklý své cíle dotahovat.

„Nejsem ničím zázračný. Jestli mám nějakou pozitivní vlastnost, pak je to zarputilost a touha pomáhat. Pro mě je životní misí vlastní seberealizace a chuť vybudovat si něco svého, co mohu po sobě pojmenovat a být na to hrdý. Jednou bych například rád založil neziskovku na organizaci volnočasových aktivit mládeže. Mým největším zklamáním v podnikání by nebylo neuspět, ale vzdát to.“

Ředitele svých (budoucích) zastoupení pořád hledá. Jenže – najděte v dnešní době plné vzdávání podobně zarputilé lidi…

5. fáze: Půjdu cestou synergie

Bude tomu již několik let od jejich rozmluvy. Táta Mikeška, ředitel montážní divize přerovské firmy Meopta, a tehdy zasněný student, dnes manažer a spolumajitel dvou poboček. „Bylo to zadostiučinění,“ přiznává Vilém mladší. „Popíjeli jsme víno a táta věděl, že už mám vyšší příjem i že jeho zaměstnavatel se tehdy potýkal s problémy kolem velkých zakázek. Víš, přeju ti to. Jsem rád, že jsi šťastný,‘ řekl mi.”

Chcete říct, že měl Vilém Mikeška jen štěstí? On sám vrtí hlavou. „Pokoušel jsem se studovat dvě vysoké školy, v jednu chvíli jsem měl i dvě práce najednou. To hlavní, co mě dovedlo k úspěchu, byla vytrvalost. Víte, doba je těžká v tom, že dnes má mladý člověk spoustu možností. Zvažuje desítky nabídek – od podnikání, studia, cestování až po zaměstnaneckou kariéru, navíc je trh široký. Klíčové je z toho všeho se pro něco rozhodnout a v tom vytrvat, už neuhnout.“

On sám se rozhodl rozšířit svůj byznys i další cestou – cestou franšízových poboček Partners marketů. „Je to nelehký typ byznysu, kterému však věřím. Nejenže poskytujete poradenství, ale i dlouhodobý a kontinuální servis a péči. Jedna věc je totiž klienta získat a druhá věc být tu, když něco znovu potřebuje. Proto je důležitý i Partners market – kontaktní místo, kde čekají ti správní zaměstnanci. Klienti se tam dočkají pomocné ruky, pomůžeme jim nahlásit pojistnou událost, vyplnit a vytisknout třeba lékařskou zprávu pro pojišťovnu. Kamenné pobočky jsou dnes aktuálním trendem,“ podotýká Vilém. „A hlavně – máte-li Partners market, samozřejmě obrovsky podporujete produkci celého týmu. Mít síť i franšízovou pobočku je nádherná synergie. Klientský byznys se dělá úplně jinak. Navíc je dnes kladen důraz na regionalitu a poskytování vyššího standardu. To vše se nám daří budovat.“

 

Zdroj: businessleaders.cz

8

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK