V Partners bráníme klienty před chaosem

Radek Brož | 4. 1. 2017 | Vstoupit do diskuze

Deset let strávil v bance, než našel správnou cestu. Vlastní podnikání v podobě Partners marketu se pro Jana Javůrka ukázalo být nejlepší volbou. „Už jsem nechtěl poskytovat mizernou službu,“ vysvětluje svou potřebu změny v dalším díle našeho seriálu o úspěšných přestupech z banky do Partners.

Po deseti letech v bance jsem měl spoustu klientů, se kterými jsem se osobně znal. Tlak na produkty byl takový, že jsem denně zvažoval, komu z nich zavolám, aby přišel na pobočku, abych mu zřídil tzv. „kreditku do šuplíku“. Jen tak se dalo dosáhnout množství, které bylo třeba denně prodat. To bylo důležitější než klientovy potřeby.

 Hon na klienty

Hlavní rozdíl dnes vidím v tom, že v bance jsem měl na všechno tabulky. Ty hodnotily výtěžnost klientů. Zda máme dostatek pojištěných úvěrů u určité pojišťovny, zda k tomu bylo zřízeno dost kreditek a kontokorentů a desítky dalších ukazatelů. Přijde mi to dnes jako hitparáda schopnosti jakkoliv zaúvěrovat naše klienty a tím je u nás zafixovat. Když u nás měli kreditku a kontokorent, tak už často vzali i spotřebitelský úvěr. A to byly i doby s úroky mezi 15–20 % p. a.!  V tu chvíli se mi to tenkrát zlomilo v hlavě. Začalo mi být mých klientů líto. Přes proklientský přístup, který jsem já i můj tým měli, začaly převládat spíše nepříjemné dojmy z naší práce plynoucí z příslušnosti k bance. Byl to „hon na klienty“, jehož cílem nebylo pomoci jim s financemi.

 Proflákané roky? Pohoda jen zpočátku

Prvních pár let jako bankéř byla pohoda. V podstatě jsem to proflákal. Doba ještě nebyla pro klienty tak drsná. Pak jsem zjistil, že vlastně chci vydělávat víc peněz a že chci vlastní pobočku. Poslední dva roky už mě v bance držel jen tým kolem mě. Vrcholný management se každý rok měnil a s ním i naše vystupování na trhu a vnitřní fungování. Má pohodlnost a můj tým pak zůstaly jedinými věcmi, proč se mi nechtělo odejít. A pak jsem se odhodlal.

 Přijmout plnou odpovědnost

Dnes a denně mě opravdu baví a nabíjí, když za mnou přijde člověk z ulice. Přináší si s sebou velkou míru skepse, obav a nedůvěry a odchází téměř vždy jako můj klient. Spokojený, s úsměvem a pocitem, že na ten chaos finančního trhu není sám. Jako ředitel marketu určuji způsob, jakým budeme s klienty komunikovat. Zdůrazňuji, že to pro nás nejsou chodící provize. Mělo by nás bavit potkávat se s nimi a pomáhat jim. Bránit je před bankami a pojišťovnami. Dnes mě práce zase baví a žádnou jinou už dělat nechci a nebudu.

 

Jak Honza Javůrek k Partners marketu přišel? Dozvíte se příště!

 

31

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: