Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

O co si řekneš, to dostaneš

Tereza Píchalová | 6. 4. 2017 | Vstoupit do diskuze

Přesvědčit své klienty o tom, že budou společně dlouhodobě bohatnout a pak toto bohatství dobře chránit. Tento přístup se osvědčil VIP CO Kamilu Jandovi.

O co si řekneš, to dostaneš

Co považujete za naprostý základ svého úspěšného podnikání?
Šest let jsem podnikal sám. Budoval jsem si svou klientelu a s ní co nejlepší vztahy. Od začátku jsem dbal na to, jak mě moji klienti vnímají. Podařilo se mi dosáhnout toho, že mě drtivá část klientely považuje za svého finančního kouče. Máme společný cíl: dlouhodobě bohatnout a vybudované bohatství chránit. A o tom spolu při každé příležitosti mluvíme.

Bylo vytvoření správného týmu složité?
Na konci roku 2015 jsem začal budovat svůj tým, který mi s klientelou pomáhá. Pomoc spočívá v rozdělení rolí a následně kompetencí. Díky tomu dochází ke specializaci a zvýšení výkonu. Ve svém týmu mám aktuálně tři lidi, a to ve dvou rolích – asistentka, finanční plánovač. Dále můj tým tvoří další 4 lidi, kteří se mnou podnikají a budují si svůj vlastní business dle kariérového plánu. Panují mezi námi skvělé vztahy. Vnímáme se navzájem jako obchodní partneři, kteří podnikají a mají společnou vizi a strategii. Zároveň jsme přátelé. Jsme taková byznysová rodina. Respektujeme se, vážíme si jeden druhého, víme, proč tu jsme, kam jdeme a že se na sebe můžeme spolehnout. Vztahy v mém týmu a vztahy s mými klienty jsou základem úspěšného podnikání.

Jaká je vaše vyzkoušená cesta k novým klientům?
Za osm let své praxe jsme vyzkoušel mnoho cest, které vedou k novým klientům. Některé z nich byly delší, jiné kratší, některé nevedly k novému klientovi vůbec, jiné vedly k novým klientům, ale takovým, které jsem nechtěl.

Dnes vnímám jako nejefektivnější cestu osobní doporučení. Díky tomu mám pod kontrolou svůj růst. Přímo ovlivňuji, kdo bude tvořit mou budoucí klientelu, na koho se budu dlouhodobě specializovat. Od toho se odvíjí, koho přijmu do svého týmu, jakou dostane roli i to, jakým směrem se mé podnikání bude ubírat.

Co považujete za důležité?
I zde je klíčový vztah mezi tím, kdo doporučuje a tím, kdo je doporučovaný. Řídím se dvěma postoji, které mám vyzkoušené a fungují mi. První říká: O koho si řekneš, toho dostaneš. Řeknete-li si o lidi s nejlepším vztahem, dostanete je. Řeknete-li si o lidi s vysokým příjmem, dostanete je. Řeknete-li si o lékaře, právníky, manažery, podnikatele nebo o lidi ze střední třídy, dostanete je. Řeknete-li si o lidi, které nechcete, dostanete je. To stejné platí pro počet. Řeknete-li si o 5 doporučení, dostanete 5. Řeknete-li si o 20, dostanete 20. Je jasné, že nebudete mít vždy 100% úspěšnost, ale v dlouhém horizontu při velkém počtu aktivit tento princip funguje.

Jak zní druhý přístup?
Druhý postoj je tento: Koho mi ze svého okolí doporučíte jako prvního, druhého atd.? Chci, aby mi moji klienti doporučovali své okolí, nikoli obráceně. Tento malý, ale významný rozdíl, pak zahrnu do oslovení klienta doporučitelem, do telefonátu i do nezávazného rozhovoru na analýze. Cítím se pak lépe, a to je pro úspěch důležité.

Jaké máte plány pro letošní rok?
Během roku si s mým týmem otevřeme vlastní kanceláře v Českých Budějovicích. Cítíme, že potřebujeme vlastní prostředí. V první polovině roku si najdeme servisního poradce do našeho týmu. Na konci roku finančního plánovače. Máme cíl napsat minimálně 18.000 BJ/R mého osobního výkonu. Dále budujeme systém. Ten v našem případě tvoří metodiky a standardy práce mezi námi navzájem a práce s klienty. Chceme mít standard či metodiku na vše podstatné, co tvoří naše podnikání. Díky tomu vytváříme opakovatelný podnikatelský model se skutečnou hodnotou a zvyšujeme výkon. Během roku podpořím i zbytek svého týmu, který si nyní buduje svůj vlastní business. Společná prezentace vizí na začátku letošního roku mi totiž odhalila, co ode mě každý potřebuje a já mu to buď sám dám, nebo to zařídím.

Na pokračování článku se můžete těšit přesně za týden příští čtvrtek. 

25

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK