Claimer

To nejlepší v jednom: Univerzální manuály na práci s klientem

Všechno to začalo už loni soutěží mezi ředitelstvími i manažery a jejich týmy o nejlepší manuály práce s klientem. To, co se u Petra Borkovce a Gábiny Kudrnové sešlo, mělo k dokonalosti daleko, ale dalo skvělý základ novému jednotnému manuálu, který tým vítězů napříč partnerstvími vymyslel. Nástroj na úspěch v poradenské praxi dnes máte k dispozici, takže nevymýšlejte vymyšlené a využijte toho!

To nejlepší v jednom: Univerzální manuály na práci s klientem

„Někdy v polovině loňského roku se mi dostal do rukou manuál Analýzy s klientem slovenských Partners. Na 22 stránkách, v hezké grafické podobě, jednoduchý a univerzální návod, jak to dělat. Líbilo se mi to, protože o škálování a opakovatelnosti v našem byznyse často mluvíme, ale ne vždy je to realita. Teď už ano! Nový manuál Partners je to nejlepší z firmy v jednom. Nic dalšího poradce, nováček, ale ani někdo zkušenější, nepotřebuje. Nemusí nic vymýšlet, může se soustředit na byznys, tedy strategii, počet a efektivitu aktivit,“ říká Petr Borkovec.

Jednoduchý a opakovatelný

Nejprve v rámci soutěže týmy napříč ředitelstvími naposílaly manuály, které dnes při zapracování nováčka používají. Sešel se neuvěřitelný mix, od velmi stručných a osekaných návodů po neuvěřitelně robustní a nafouknuté. Většinu z nich spojovala tristní vizuální podoba, nevalná čeština a spousta vychytávek, které by fungovaly jen někomu a na někoho.

Vcelku ale obsahovaly skvělý základ a dobré jádro nového univerzálního manuálu, který měl být především jednoduchý a opakovatelný. Návod, se kterým neuděláte chybu. Tedy bez zbytečných „vychytávek“ a „pohádek,“ které někomu a na někoho možná fungují, ale k univerzálnosti mají daleko.

Konečný obsah nového parádního materiálu Partners dal dohromady tým složený z vítězů manuálové soutěže pod vedením Petra Borkovce. Podílel se na něm Michal Krejčí, Jan Hárovník, Josef Bella, David Kundrt, Jan Vodehnal, Karel Jiříček, Radek Strašík i Michal Balek.

Cesta k úspěchu

„Z nových manuálů se pro mě stala posledních několik měsíců velká priorita. Neustále totiž hledáme cesty zjednodušení a efektivity. A to pro mě znamená jasný návod na každou podstatnou činnost. Je totiž hrozný nesmysl, aby tento návod každý vymýšlel a tvořil. Naším úkolem je podnikatelům Partners dodat cestu úspěchu, a ne říkat, ať si ji najdou sami. A také to ukazuje naše sebevědomí, že tu cestu úspěchu známe a umíme předat,“ dodává Petr Borkovec.

Univerzální materiály pro práci s klientem

První univerzální manuál, kterým je tedy Manuál k analýze osobních financí, řeší úvodní setkání od představení služby, přes jednotlivé programy, stanovení investiční částky až po doporučení. Manuál dává jasný návod, jak navázat vztah s klientem snadno a rychle, a jak představit naší službu tak, aby s námi řešil finance dlouhodobě, komplexně a exkluzivně. Díky tomu klient ihned pochopí vaši přidanou hodnotu, užitek služby a nebude běhat po bankách zjišťovat, jestli poradce vyjednal věci správně.

Manuál dává také jasný návod, jak zjistit motivy klienta a získat zajímavou investiční částku. Tedy tu skutečnou, a ne nějakou na zkoušku, jen její část, která nic neřeší. Nechybí samozřejmě správný a léty ověřený postup na získání skvělých doporučení, které jsou motorem byznysu nováčka i profíka.

V pěkném a praktickém provedení

Hotový manuál prošel kromě jazykové korektury také důkladnou grafickou úpravou, aby splňoval svůj účel a byl prakticky snadno použitelný. Analýza je členěna do jednotlivých kapitol, které vždy obsahují definovaný cíl, ale často i doporučení a doplňkové „příběhy a pohádky“ k využití.

Promluvy ke klientovi jsou jasně označeny kurzivou, tučnou kurzivou jsou potom označeny povinné pasáže a zásadní otázky, které je třeba se opravdu naučit přesně nazpaměť a vůbec o nich nepřemýšlet. Nechybí ani stránky nového prezentátoru, které k dané kapitole přísluší, a případné obrázky, které se u daného programu kreslí.

Anakin, analýza a prezentátor

Nový manuál Analýzy by neměl smysl, kdyby s ním zároveň nedošlo k odpovídající úpravě sešitu analýzy, tabulek v Anakinovi i prezentátoru. Došlo opravdu k výraznému zjednodušení formulářů, kdy se sbírají skutečně již jen data nezbytná pro tvorbu finančního plánu, a ty z právního hlediska povinná. Anakin prochází obdobnou úpravou a zjednodušením.

V papírové analýze vznikl větší prostor na poznámky a celá bilance je nově zpracována na jednu stranu. Prezentátor na svou aktualizaci čekal již několik let a nyní se jí dočkal od podlahy. Obsahuje jednak to nejlepší z grafických vychytávek pro komunikaci s klientem, ale i aktuální čísla, statistiky a tabulky.

Sdílejte, šiřte, využívejte

Jedno z prvních hodnocení nového manuálu přišlo od ombudsmana Partners a dlouholetého profíka v oboru Boříka Beránka, který manuál četl ještě před jeho grafickou úpravou. „Tak jsem celý manuál pročetl a jsem příjemně překvapen. Považuji ho obsahově, výběrem formulací i vysvětleními, za velmi profesionální a vyvážený. A to je co říct, protože já mám docela dost kritické oko a považuji za důležité i detaily - kvůli jejich možnému dopadu na vnímání klienta. Kvalitativně je rozhodně na vyšším levelu než jakýkoli jednotlivý manuál, který jsem kdy četl. Je tam spousta fakt správných, zajímavých obratů a vysvětlení, o kterých není prostor se rozepisovat. Například oceňuji, že děti jsou spojení s oblastí budoucích výdajů a nejsou řešeny samostatně.“

Nyní je na vás, abyste nový materiál využili naplno. Je to příležitost pořádně ho prodat do svých týmů, nováčkům i manažerům pro jejich vedení a výchovu. Je to i motivace udělat podle manuálu recertifikaci všech, kteří pracují s klienty. Manuál je k dispozici v pdf, ale v březnu či dubnu si ho můžete v kvalitní podobě za dotovanou cenu objednat v eShopu Partners, což vřele doporučujeme! Stejně tak jako nový prezentátor, který je na jednotlivých listech připraven v pdf i vytištěný.

Manuálů není nikdy dost

Analýza je ale teprve začátek. Již nyní se pracuje na dalších manuálech, které pokryjí kompletní základ práce s klientem. Následovat bude MANUÁL PORADENSTVI řešící tvorbu finančního plánu ve FiPu i komunikaci a MANUÁL SERVISU řešící strategii servisování klientského kmene i nástroje používané při servisu jednotlivých klientů. Protože nás pálí množství sjednaných jednorázových investic, vzniká i speciální manuál na jednorázové investice, který pomůže nebát se sebevědomě říct klientovi o správu jeho úspor. Cestu k úspěchu tedy čekejte kompletní – již žádná improvizace, vymýšlení a tápání.

 
 
Tisknout  Poslat emailem 
*
*
*


Vložit Komentář / Pro psaní a čtení komentářů se musíte přihlásit

Vloženo 0 komentářů


Vítejte na webu JsmePartners!

Nacházíte se na interním webovém portálu společnosti Partners určeném především pro poradenskou síť. Pokud hledáte korporátní web Partners... Přejít na web Partners.cz


Sledujte naše finanční magazíny!

 

Peníze.cz Finmag


Nejnovější magazín ke stažení





Aktuální komentáře / diskuse

Adam Petráček: Dobrý den. Toto video bylo vždy užitečným nástrojem v přípravě k investiční certifikaci. Bohužel nyn... více
INVESTIČNÍ CERTIFIKACE

Markéta Daxnerová: Dobrý den, pane Koubku, pokud jako poradce Partners potřebujete poradit v oblasti investic, obraťte ... více
Tabulka 4: Záporné sazby a spořivost, krachující evropské banky a ceny bytů

Michal Koubek: Dobrý den, poslední informace už docela zavánějí sdělením připravte se na krizi, může být ještě větš... více
Tabulka 4: Záporné sazby a spořivost, krachující evropské banky a ceny bytů

Ondřej Podlešák: 1. Vyřešení všech produktů s Partners, třeba cestovního pojištění v e-shopu - zákazník to rád dopor... více
Soutěž o roll up na míru!

Adéla Kniezková: Ad 1: Vytvořím si s klienty (v rámci mezí) přátelský až rodinný vztah. Klienti mi věří a ví, že to s... více
Soutěž o roll up na míru!