Manažeři a ředitelé se vrací do škol. Pomáhají studentům

Anna Jandová | 24. 1. 2016 | Vstoupit do diskuze

Je jich zhruba 11. Průběžně přibývají a střídají se. Působí po celé republice a cíl mají jasný: rozvíjet znalosti studentů, motivovat sami sebe k dalšímu rozvoji a budovat si prestiž a uznání. Vždyť kdo z finančně poradenských firem učí na vysokých školách? Řeč je o projektu Umím si poradit.

Jste na pozici M3 a výše? Tak to už jste jen krok od zapojení se do projektu. Vybrat si můžete dvě cesty, záleží na zaměření a poptávce dané školy. „První oblastí je vzdělávání ve financích, tuto spolupráci rozvíjíme například na Vysoké škole báňské v Ostravě, kde mají naši lidé přednášky na téma bankovnictví a finanční a pojistná matematika. Druhou oblastí je pak vzdělávání v oblasti kariéry a osobního rozvoje,“ vyjmenovává Anna Jandová, koordinátorka projektu.

A právě druhé oblasti se věnují například Jan a Martin Frantíkovi na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. „Nejde nám o čísla či počet nových spolupracovníků nebo klientů, ale spolupráce je o něčem jiném. Naši klienti mají ve škole děti, my jsme tam studovali a vyučování nás rozvíjí,“ říká Martin Frantík. Ten společně s bratrem vnímá projekt a spolupráci jako poslání. „Dvěma studentům jsme dokonce i zprostředkovali práci u různých firem skrze naše kontakty.“

II. ročník Dne D Jana a Martina Frantíkových na Jihočeské univerzitě

„Důležité je ale najít někoho ze školy, komu se vaše myšlenka vzdělávání líbí. Pokud tak objevíte ideálně vedoucího katedry, rektora či děkana, máte vyhráno,“ říká Jandová a doplňuje: „Většinou si vás budou chtít nejprve proklepnout v rámci vstupu do nějakých přednášek a až poté vás pustí k rozsáhlejším aktivitám.“

Se studenty v poradně i na pivu

Manažeři a ředitelé Partners působí na školách už od roku 2011 a shodují se: „Bez neustálé interakce se studenty nemá spolupráce smysl. Jde o vytváření vztahů, přednášky jsme tak posunuli dále.“ Někteří proto pomáhají studentům s bakalářskými či diplomových pracemi, individuálně řeší aktuální témata či situace nebo vedou kariérní poradnu. Z dobrých vztahů pak vychází třeba společné posezení na pivu po přednášce.

V jižních Čechách se pustili do kariérní poradny. Úvodním seminářem prošlo 96 lidí a tým poradny si vybral pro další spolupráci 25 nejlepších studentů. Každého teď čekají dva individuální rozhovory, plnění úkolů a koncem února pojedou na společný víkendový seminář. Tady se budou jeden den věnovat sebeprezentaci a druhý den se představí osm firem. To vše pod záštitou Partners a projektu Umím si poradit pod zastřešením Jana a Martina Frantíků.

A že má projekt smysl, dokazují i zpětné ohlasy studentů. „Vyslechl jsem si vaši přednášku a zapojil se do projektu kariérní poradna. Projekt mi přináší spoustu zkušeností a rozšiřuje obzory. Našel jsem své silné stránky a začal na nich pracovat, přiměl mě se nad sebou zamyslet, zlepšovat si svůj osobní rozvoj a dělat něco navíc. Už teď vím, že mě to posunulo zase o krok kupředu,“ napsal bratrům Frantíkům student Pavel Opolzer.

Boření mýtů a propojení s byznysem

V roce 2015 začala spolupráce s Davidem Říhou z katedry marketingu Vysoké školy ekonomické (VŠE) v Praze. Sám chtěl dělat věci na akademické půdě trochu jinak, a protože načerpal zkušenosti na stáži ve Finsku, kde pozitivně vnímal propojení akademického světa s reálným byznysem, projekt Umím si poradit jej oslovil. Na VŠE zastřešuje spolupráci Tomáš Gross (D1), který má za sebou už dvě přednášky v rámci kurzu rozvoj obchodních a vyjednávacích dovedností. „Studenti se shodli na tom, že lektor zbořil mýty o prodejcích finančních produktů,“ říká David Říha.

Jak se projekt Umím si poradit mimo jiné odlišuje? Studenti jsou dnes velmi senzitivní na prezentování značek, což potvrzuje i David Říha z VŠE: „Lépe se bude vystupovat pod logem projektu, společnost kantor stejně většinou zmíní, ale v prezentaci ji nepodsouvejme. Chceme tím vyvolat zvědavost, aby se studenti sami pídili po tom, odkud jsou tito skvělí lektoři.“

Školy, kde působí manažeři a ředitelé Partners

  • Provozně ekonomická fakulta Mendelovy univerzity v Brně – Michal Oppl a jeho tým
  • Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zemědělská fakulta – Jan a Martin Frantík
  • Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta – Marek Liška
  • Vysoká škola Báňská – Technická univerzita Ostrava, Hornicko-geologická fakulta – Hana Froňková
  • Vyšší odborná škola Kopřivnice – Ján Kalocsányi, Miroslav Pořízek
  • Akademie Sting – Miroslav Pořízek
  • Newton College v Brně – Michal Oppl
  • Vysoká škola ekonomická v Praze, katedra marketingu – Tomáš Gross
  • Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné – Zdeněk Procházka, Veronika Bezecná
  • Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií – Petr Žůrek, Kristina Žůrková

 

Článek vyšel v zimním čísle časopisu JsmePartners.

106

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: