Dotazy čtenářů mě nutí učit se novým a novým věcem

Partners | 14. 6. 2015 | Vstoupit do diskuze

Změny, problémy nebo novinky okolo daní, životního a stavebního spoření, to nejčastěji řeší Lukáš Urbánek ze společnosti Partners se čtenáři v poradně iDNES. „Poradil jsem už několika čtenářům. Jeden díky mé radě dokázal zvrátit stanovisko životní pojišťovny ve svůj prospěch.“

Na co se čtenáři nejčastěji ptají?

Témata dotazů a odpovědí jsou dosti proměnlivé. Většinou reflektují aktuální dění. Nejvíce to bylo patrné v době, kdy se odevzdávala daňová přiznání, a čtenáři se ptali na nejrůznější informace k daním. Zde jsem musel nejednou využít svých externích spolupracovníků, aby mi poradili.

Nejvíce odpovědí je v sekci „Poradenství“, kam je možné zařadit jakékoliv téma. Poté následují dotazy na daně, životního pojištění a stavební spoření. Právě u stavebního spoření se začínají objevovat nové dotazy související s výpověďmi smluv ze strany stavebních spořitelen. U tohoto tématu lze krásně pozorovat, jak se mění taktika stavebních spořitelen a jak je jejich klient bezmocný.

Co se týká struktury odpovědí, velice často doporučuji čtenářům, aby se obrátili na odborníky v dané oblasti. Mnohdy se jedná o komplikované situace, které nelze vyřešit bez podrobnějšího zkoumání.

Jaký dotaz vás naposledy zaskočil?

Nechtěl bych nikomu ublížit, a proto nebudu uvádět konkrétní případy. Jenom bych dodal, že opravdu nemůžu vědět vše. A mnohdy ani není možné odpovědi na dotazy čtenářů vypátrat. Čtenáře bych tímto chtěl vyzvat, ať zváží formulaci svých dotazů a popřemýšlí, jestli můžu mít takové informace k dispozici nebo alespoň jestli jsou takové informace veřejně dostupné.

Překvapila mě e-mail jednoho ze čtenářů, který mi poděkoval za poskytnutou radu, díky které dokázal zvrátit stanovisko životní pojišťovny ve svůj prospěch. Pro mě to znamená, že poradna má smysl.

Jaké jsou rozdíly mezi dotazy vašich klientů a dotazy z poradny?

Dotazy jsou velice podobné a moc se od sebe neliší. Rozdíl je v tom, že pokud jednám se svým klientem, mám k dispozici podstatně více informací, které mi umožní správně odpovědět. Z dotazů čtenářů nejsem někdy schopen pochopit podstatu dotazu, případně nerozumím zkratkám, které používají. Odpověď tak více univerzální, než by musela být.

Na co často dotazující zapomínají?

Uvést pro mě důležité informace, týkající se jejich situace. Je těžké vidět někomu do hlavy. Ale pokud nevím vše potřebné, nemohu formulovat konkrétní odpověď. Dalším faktorem je skutečnost, že poradna je veřejná a možná ne každý chce uvádět veškeré informace. V takových případech doporučuji doplnit přes email a se čtenářem se potom můžu domluvit na podobě zveřejněné odpovědi.

Proč jste se rozhodl angažovat touto cestou?

Na spolupráci na tomto projektu jsem kývnul hlavě ze zvědavosti. Věděl jsem, že to bude nová zkušenost a že dotazy čtenářů mě donutí učit se novým a novým věcem. Což se mi potvrdilo. Dále poradnu vnímám jako dobrý prostředek ukázat lidem, že skutečný profesionální finanční poradce hájí zájmy klientů na finančním trhu a že mu nejde pouze o provizi za obchod, jak je mnohdy prezentováno. Pro mě osobně je to možnost, jak ukázat veřejnosti, že tu jsem a že se může na mě obrátit.

Spolupracujete také s jinými médii?

Na pravidelná bázi, jako v současné době s iDNES s nikým dalším nespolupracuji. V rámci Partners dostávám příležitost účastnit se různých jednorázových mediálních výstupů, od psaní příspěvků do novin, časopisů a na internet, až po mediální výstupy v televizi. Díky spolupráci s Partners jsem mohl napsat jednu z kapitol do knížky „Jak ovládnout své peníze“, která je ve volném prodeji. A ve volné čase přispívám na web naší poradenské kanceláře, kde se snažíme nabídnout veřejnosti jednoduchou formou informace, které pomohou lépe se orientovat ve světě financí. Finanční poradna je tedy vhodným doplněním všech mých mediálních aktivit. 

141

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: