Tomáš Valta: Snažíme se jít poradcům naproti!

Partners | 5. 6. 2015 | Vstoupit do diskuze

„Chceme spolupracovat jen s největšími hráči na trhu. A to Partners bezpochyby jsou,“ říká Tomáš Valta, manažer řízení třetích stran z GE Money Bank. Jaké novinky chystá GE Money Bank v oblasti sjednávání spotřebitelských úvěrů? Na to nám odpovídal v krátkém rozhovoru.

Jak dlouho působí GE Money Bank na českém trhu? A jak vznikaly první spolupráce s finančně-poradenskými firmami?

Naše banka v Čechách funguje od roku 1998. Já v GE Money Bank pracuji necelé dva roky, takže detailně historii této formy spolupráce neznám, nicméně za poslední tři roky se velmi úspěšně rozvíjí a v tomto trendu chceme i pokračovat.

Jakou roli v životě vaší banky hrají externí distribuční sítě dnes? Víte, kolik klientů vám externí sítě přivedou?

Klíčovým produktem v rámci externích distribučních sítí jsou jak pro nás, tak i pro ostatní banky hypotéky. V současné době uzavíráme přes externí partnery 30 procent hypoték. Víme, že jiné banky na trhu dosahují až 70 procent, ale to není naší ambicí. Když docílíme 50 procent, budeme spokojení. Na konci loňského roku jsme externím partnerům nabídli i spotřebitelské úvěry a konsolidace. Dnes už dosahujeme téměř desíti procent produkce, cílem pro letošní rok je překročení 15ti procentní hranice. Pro tak významného producenta těchto úvěrů, mezi které GE Money Bank bezpochyby patří, je to cíl opravdu ambiciózní. Vždyť ještě ke konci minulého roku jsme využívali standardní distribuční kanály, což je hlavně naše pobočková síť, a i tak nám v této „disciplíně“ patří více než čtvrtinový podíl na bankovním trhu.

Co vás přimělo k tomu rozšiřovat své prodejní kanály? Je dnes vzhledem ke konkurenci těžší získat nové klienty než dřív?

V oblasti spotřebitelských úvěrů dnes všichni nabízejí velmi podobné produkty – refinancování, konsolidace, levné expresní půjčky, proto je potřeba hledat nové způsoby prodeje. Přes externí partnery získáváme více úplně nových klientů než přes pobočkovou síť, takže to vidím jako jednu z cest k růstu banky.

Jak externí partnery vybíráte?

Pro nás i naše klienty je důležité vědět, že nabízíme kvalitní produkty a služby. Proto i po našich partnerech vyžadujeme hlavně kvalitu a podle ní si je také vybíráme. Chceme spolupracovat s největšími hráči na trhu, což Partners bezpochyby jsou. Není naší prioritoumít v portfoliu stovky externích partnerů, ale pouze ty, kteří jsou dobře řízení, a tím pádem se nám s nimi lépe navazuje spolupráce. Nedostatkem „poolů“ je to, že nejsou nijak organizované, a tudíž jsou pro nás hůře uchopitelné. I když i tady už dochází k dílčím pozitivním změnám, a tím i ke zdravé konkurenci mezi externími partnery.

Říká se, že GE Money Bank je oproti jiným bankám daleko benevolentnější ohledně scoringu klientů. Čím to je?

Každá banka má jiné podmínky schvalování a jen málokdo vám řekne, jak celý proces probíhá. Díky tomu, že se spotřebitelskými úvěry a jejich konsolidací zabýváme už skoro dvacet let, víme, co děláme, a děláme to, myslím, velmi dobře.

Má poradce možnost, například pomocí interaktivního formuláře, prescorovat klienta sám?

Interaktivní formulář pro účely prescoringu zatím nepoužíváme.

Chystáte do budoucna aplikaci, díky které by mohli poradci dělat prescoring sami v online prostředí?

Online aplikaci pro schvalování půjček právě dokončujeme a chystáme se ji spustit pro Expres půjčky už v létě. Konsolidace, které vyžadují složitější dokumentaci, přijdou později. Aplikace umožní poradcům vyplnit vše z pohodlí kanceláře, přímo s klienty, kteří budou zároveň hned vědět, zda je jejich úvěr schválen, nebo ne.

Proč by měli poradci doporučit klientům právě spotřebitelský úvěr od GE Money Bank?

Naše spotřebitelské úvěry a konsolidace půjček jsou velmi rychle a jednoduše vyřízené, mají maximální dobu splatnosti až 120 měsíců a mají vysokou schvalovatelnost. Navíc jsme exkluzivně pro Partners připravili speciální nabídku: při uzavření smlouvy o Expres půjčce nebo Konsolidaci může klient získat bonus tisíc korun. Jedinou podmínkou výplaty bonusu je minimální výše úvěru – dvacet tisíc korun bez započtení stávajících úvěrů GE Money Bank. V případě doporučení klienta poradcem Partners také právě tento klient neplatí žádné vstupní poplatky, respektive jsou mu po první splátce vráceny na jeho běžný účet.

Za povšimnutí stojí i aktuální nabídka pro konsolidace úvěru z jiných bank, které říkáme „-1 %“. Ze všech půjček, které chce klient konsolidovat, vybere poradce půjčku se stávající nejnižší úrokovou sazbou a může klientovi garantovat, že nová úroková sazba bude vždy o jedno procento nižší než ta nejnižší stávající.

Co když bude chtít klient půjčku předčasně splatit, kolik ho to bude stát a jak se to dotkne poradce?

V případě předčasného splacení je to jedno procento ze splacené jistiny. Pokud klient úvěr předčasně splatí do dvanácti měsíců, musí poradci počítat se storno provizí.

 

TOMÁŠ VALTA

Studoval na VŠE, je ženatý a se svými třemi dětmi žije v Liberci. Jeho velkým koníčkem je chovatelská stanice Bloodhoundů,  letos se jim narodilo deset štěňat.

V oblasti spolupráce se třetími stranami má více než deset let zkušeností. S Partners intenzivně spolupracoval i před svým působením v GE Money Bank. Neváhejte se na něj obrátit na tomas.valta@ge.com nebo na telefonu 724 255 227.

59

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: