Juniorské účty jsou "cool" a "in"

Simona Mrázková | 7. 2. 2013 | Vstoupit do diskuze

Juniorští uživatelé bankovních služeb, to je cílová skupina, na kterou se banky zaměřují čím dál důkladněji. A ví, proč. Moderní rodiny svým potomkům začínají zakládat bankovní účty často již od velmi útlého věku. Banky si tak kromě jiného budují svou budoucí klientelu.

S tématem bankovních účtů pro děti a teenagery vystoupila v pořadu Sama doma České televize Dagmar Prajzlerová, manažerka Partners bankovních služeb. Upozornila na potřebu vychovávat finančně gramotnou mládež. „Děti by se měly naučit hospodařit, měly by si umět sestavit vlastní rozpočet a využívat nástroje, které dnešní finanční trh nabízí. Mají k dispozici nejen bankovní účet, ale i platební kartu. Některé juniorské typy účtů nabízejí pasivní, ale dokonce i aktivní přístup do online bankingu a smart bankingu. Výhodou je mobilní bankovnictví, které funguje na stejném principu jako online banking,“ říká Prajzlerová. Na ruku jdou bankám i samotné děti, podle většiny z nich patří vlastní účet mezi základní potřeby moderního dítěte: „Mít platební kartu je cool. Hodně mých kamarádů má vlastní kartu. Je to lepší než u sebe nosit peníze,“ tvrdí Josef Novák, dvanáctiletý žák jedné pražské základní školy.

Partners jdou s dobou

Konzervativnějším rodičům se možnost založené konta pro děti může zdát jako zbytečná, ba dokonce nebezpečná vymoženost. Jenže v dnešní konzumní společnosti je naopak užitečné seznámit se s nabídkou finančních produktů nejlépe již v raném věku. Partners bankovní služby se proto rozhodly uvést na trh produkty s názvy Bublikonto pro děti a Cool konto pro mladé. Jednotlivá konta jsou určena pro děti do patnácti let, respektive pro mladé od patnácti do šestadvaceti let. Každý z produktů je připraven pro danou cílovou skupinu na míru a liší se rozsahem svých služeb, například rozsahem aktivit v přímém bankovnictví. V případě Bublikonta je to pouze pasivní přístup, který umožňuje rodičům mít veškeré transakce jejich dětí pod dohledem. Oba účty mají přístup i přes mobil, což je s ohledem na boom smartphonů velmi atraktivní benefit. Cool konto navíc umožňuje uživatelům starším osmnácti let využívat kontokorent. Dagmar Prajzlerová k tomu dodává: „Je prospěšné tento účet mladým do rukou svěřit, aby se naučili, jak s ním zacházet. Jedná se přece jen o základní úvěrový produkt pohybující se průměrně na patnáctiprocentním úroku s povinností splacení v určeném čase.“

105

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: