Jakub Strnad: Chtěli jsme udělat něco pro muže

Simona Mrázková | 21. 11. 2014 | Vstoupit do diskuze

Také se to ve vašem okolí hemží muži, kterým pod nosem raší menší či větší kníry? Nejde o novou módní vlnu, na vině je listopad – měsíc knírů. Ty jsou symbolem celosvětové charitativní akce Movember. Do dobročinné akce se už podruhé zapojila i pojišťovna Allianz.

Odstartovala ji myšlenka pomoci mužskému zdraví, se kterou se postupně ztotožnili lidé z 21 zemí celého světa. Česká republika se k nim oficiálně přidala v roce 2010. Loni se kampaně zúčastnilo 969 188 mužů a žen (ty ovšem nebojují knírem, ale slovem) a vybralo se přibližně 120 milionů dolarů. Peníze šly na výzkum rakoviny prostaty a varlat, na prevenci a péči o muže, kteří byli touto nemocí postiženi. Díky Movemberu se podařilo finančně podpořit přibližně 800 takových projektů.

Ani letos nezůstáváme pozadu – v České republice je registrováno téměř 17 tisíc lidí, díky čemuž jsme na osmém místě, co se počtu účastníků týče. Stejně tak jako minulý rok u akce stojí Allianz. „Chtěli jsme udělat něco dobrého pro muže,“ říká předseda představenstva Jakub Strnad. Pomoci můžete i vy.

Proč se Allianz rozhodla zapojit do Movemberu?

Jako pojišťovna cítíme společenskou povinnost věnovat se takovým projektům. V minulosti jsme se výrazně zapojili do boje za větší bezpečnost na silnicích. Později jsme také hodně věnovali ženám – připojištění rizik souvisejících s těhotenstvím, závažná onemocnění jako rakovina prsu a podobně. Právě rakovina prsu se ve společnosti často skloňuje, ženy se o ní nestydí mluvit, chodí na vyšetření. O rakovině prostaty a varlat se naopak nemluví skoro vůbec. Přitom jde o velmi závažný fenomén, závažnost onemocnění je podobná jako u rakoviny prsu. Takže jsme si řekli, že by bylo dobré udělat něco i pro muže.

Symbolem této kampaně je knír, který si muži nechávají narůst. Jenže Movember není jen o knírech, jaká je reálná pomoc a přínos této akce?

Knír opravdu není cílem, ale spíš prostředkem k „boji“, k rozvíření debaty. Přínos má tedy několik rovin. Jednak jde o osvětu – o rakovině prostaty toho čeští muži vědí mnohonásobně méně než v západních zemích. Muži se na vyšetření prostaty příliš nehrnou, nemluví se o tom. Přitom včasné preventivní prohlídky by hodně pomohly, je to podobné jako u rakoviny prsu. Čím dřív se onemocnění odhalí, tím lépe se s ním dá bojovat. Jde tedy o rozšíření povědomí o této nemoci. Součástí je i finanční sbírka, díky které se následně financuje výzkum mužského zdraví.

Kam přesně získané peníze putují, jaká částka se vybrala v loňském roce?

Movember je celosvětová záležitost, která původně vznikla v Austrálii. Peníze, které vybereme, odvádíme na český účet a v rámci České republiky jsou také dále využity. Letos půjdou do nadačního fondu Muži proti rakovině, který podporuje boj s rakovinou prostaty, přispívá k lepší informovanosti a podobně.

Jakým způsobem se můžou zapojit vaši klienti?

K našemu Movember týmu se můžou přihlásit klienti i poradci a vybírat peníze sami za sebe. Zároveň z každé smlouvy, kterou poradce uzavře, odvedeme částku 200 Kč. Poradce klienta informuje o rakovině prostaty, o celém projektu a klient na smlouvu nalepí samolepku s knírem, aby bylo jasně prokazatelné, že byl s problémem obeznámen. 

162

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: