Hypotéky napřímo

Lada Kičmerová | 23. 4. 2009 | Vstoupit do diskuze

„Sjednávání hypoték rovnou s bankami přinese rychlejší a efektivnější komunikaci přímo se zástupci finančních institucí. Provize poradců zůstávají beze změny,“ říká o novince v uzavírání hypotečních úvěrů VLAĎKA CISARZOVA, vedoucí obchodního oddělení.

Od kdy je možné sjednávat hypotéky na přímo rovnou s bankou?

Změna platí od prvního dubna, zároveň je však tento měsíc přechodným obdobím, během něhož funguje ještě společnost SIMPLY jako doposud. Za smlouvy uzavřené přes SIMPLY po prvním květnu již nebude vyplacena provize. V květnu bude pouze docházet k vypořádání závazků uzavřených v platném termínu, tedy do konce dubna.

Platí tato změna pro všechny banky? Ne, platí pouze pro naše hlavní partnery, tedy Komerční banku, Českou spořitelnu, Raiffeisenbank, Hypoteční banku, LBBW Bank, UniCredit Bank a Volksbank. S ostatními bankami spolupráce v tomto smyslu končí, což platí pro mBank, GE Money Bank a Wüstenrot hypoteční banku.

Jaké výhody přinese sjednávání hypoték na přímo poradcům?

Především to je rychlejší a efektivnější komunikace bez prostředníka, na kterého bylo dost stížností. Urychlí se celý proces, včetně například řešení reklamací v souvislosti s vyplácenými provizemi. Již by nemělo docházet k takovým časovým prodlevám a obchodní vztahy s partnery se díky tomu zlepší. Administrativní náročnost pro poradce přitom zůstává naprosto stejná, akorát bude v případě dotazů komunikovat přímo s bankou.

Budou se v této souvislosti měnit výše vyplácených provizí? Ne. Provize zůstávají stejné podle pravidel platných od ledna 2009. Jedinou výjimkou je Volksbank, kde budou provize nižší. V tomto případě se ale nyní budou veškeré obchody řešit individuálně, případ od případu.

Jak má tedy nyní poradce postupovat, zprostředkovává-li hypotéku? Pro poradce se skutečně prakticky nic nemění. Veškeré informace včetně formulářů a návodů na jejich vyplnění naleznou i nadále v Prométeovi, a to včetně celkového Nastavení spolupráce s danou bankou. Stačí zapátrat ve složce Služby – Dokumenty – Obchodní partneři. ?Na centrále v této souvislosti dochází k rozdělení produktů mezi pracovníky Back-Office. Pavel Čáp  se bude věnovat výhradně hypotékám a úvěrovým produktům jako takovým. Bude řešit reklamace, dotazy a veškeré problémy spojené s těmito produkty. Poradci ho mohou kontaktovat na adrese pavel.cap@partners.cz nebo pevné lince 222 353 052.

Kam se mají poradci obracet s metodickými dotazy na konkrétní hypoteční úvěry? Ohledně metodiky se poradce obrátí na konkrétního account manažera našeho obchodního partnera, tedy v tomto případě banky. Kontakty na ně najdou poradci opět v dokumentu Nastavení spolupráce v Prométeovi, a také v Produktovém portfoliu.

Jedná se o finální změnu ve zprostředkování hypoték? Ano, hypotéky se budou sjednávat na přímo i do budoucna, toto je stav, ke kterému jsme chtěli dospět od samého začátku. Čili další změny se budou odehrávat v oblasti portfolia produktů, rozšiřování spolupráce, ale ne v nastavení systému.

44

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: