Aleš Černý z Kooperativy: Jsme pojišťovna, která své sliby plní

Partners | 21. 10. 2015 | Vstoupit do diskuze

„Sílu pojišťovny dokazuje, do jaké míry plní své sliby. Jsem rád, že Kooperativa má pověst pojišťovny, která opravdu splní, co slíbí, ať už klientům, nebo poradcům,“ říká Aleš Černý, Key account manager pojišťovny Kooperativa, kterého většina z vás zná z jeho předchozího působení v bankovním sektoru.

Co stálo za vaším přesunem do pojišťovnictví?

V bankovnictví jsem strávil deset let. Po tak dlouhé době jsem měl pocit, že se ve znalosti hypotečních a spotřebitelských úvěrů nemám kam posunout. Proto jsem využil nabídku, kterou jsem měl na stole už delší dobu.

Jak velká změna to pro vás byla?

Myslel jsem, že díky znalosti bankovních produktů mi zabere nastudování životního a neživotního pojištění zhruba měsíc. Vždycky jsem si říkal, že je pojištění jednoduché. Samozřejmě přišla studená sprcha. Správně nastavené pojištění je tak trochu raketová věda. Proto jsem sklopil hlavu a začal pilně studovat. Byl to zvláštní pocit, jeden den jsem byl odborníkem, který věděl o daném tématu téměř vše, a najednou jsem začínal úplně od začátku. Principy spolupráce s partnery ale zůstávají stejné i v pojišťovně – splnit, co člověk slíbí. I v Kooperativě se budu pořád snažit poskytnout vám exkluzivní servis na vysoké úrovní, budu tu pro vás, kdykoliv bude potřeba. To mi zůstalo a věřím, že zůstane navždy!

Jak se „učí“ pojištění?

Na začátku je nutné pochopit základní principy, kdy a proč má pro klienta smysl. To je u hypoték nebo spotřebitelských úvěrů jednodušší. Každé pojištění je unikát, takové malé umělecké dílo.  Samozřejmě jsem se nejdřív pustil do studia pojistných podmínek, pak jsem si ale řekl, že nejvíc mě stejně naučí praxe, a vydal se za vámi do terénu. To je podle mě nejlepší a nejrychlejší cesta. Ze začátku sice trochu bolí, ale ovoce nakonec přinese.

Proč by měli poradci Partners nabízet pojištění od Kooperativy, v čem je jiné? 

Kooperativa patří mezi největší hráče trhu. Od poradců často slýchávám, že jsme sázka na jistotu. Máme komplexní nabídku pojištění a jsme silní v obou oblastech, jak v životním, tak i neživotním pojištění. Máme kvalitní a vybalancované produkty.

Kdybyste měl doporučit to nejlepší z vaší nabídky, co by to bylo?

Těch doporučení by bylo mnoho, ale pokud bych měl vybrat to nejlepší, tak by to bylo zejména:

V rámci pojištění aut velmi dobře vychází kombinace povinného a havarijního pojištění. Zvláště pak u klientů, kteří využijí akce „Zelená se vyplatí“. Tu jsme nedávno vylepšili a prodloužili až do konce roku. Klienti, kteří alespoň čtyři roky nebourali, dostávají stejnou slevu, jako by nebourali 10 let.

U nemovitostí ve výstavbě máme slevu 25 %, což potom v součtu s dalšími slevami může dát dohromady krásných 60 % z ceny dolů! Nehledě na to, že klientovi slevu necháme i po dokončení nemovitosti v plné výši běžet dál. Když k tomu připočtu to, že naše varianta pojištění Komfort patří k tomu nejlepšímu, co dnes trh nabízí, tak by pro mě byla Kooperativa jednoznačnou volbou.

U životního pojištění vycházíme nejlépe v pojištění sportovců – jak rekreačních, tak i těch profesionálních. Nemáme ve výlukách žádný sport, takže jsme ideální pojišťovnou pro klienty, kteří žijí aktivně. Neřešíme totiž, jestli je klient například dobrovolným hasičem, anebo si jde o víkendu zaskákat padákem. Cenově výhodné je také pojištění dopravní nehody, které je velmi žádané zejména profesionálními řidiči. Za zmínku pak určitě stojí i varianty PRO NI a PRO NĚJ, kdy jde o pojištění vážných onemocnění typických pro dané pohlaví. No a nesmím zapomenout na děti. Rok 2015 je u nás rokem dětí, takže máme hned několik výhod v rámci pojištění dětí.

Poradci z Partners jsou zvyklí, že pro ně pojišťovny staví produkty na míru. Co pro ně má Kooperativa?

Když jsem nastoupil do Kooperativy, zjišťoval jsem právě u poradců Partners, co nám nejvíce chybí. Bylo mi řečeno, že jsou to zejména dvě věci: exklusivní produkt pro Partners v rámci životního pojištění a dále pojištění prvního stupně invalidity. A jsem moc rád, že od 1. dubna mohu sítí Partners šířit informaci, že pojišťujeme i první stupeň invalidity. Navíc jsme přidali čtvrtý stupeň a zlepšili podmínky pro druhý a třetí stupeň.

Exklusivní produkty obecně Kooperativa nedělá, což má svoje výhody a nevýhody.  Když nabídnete někomu exklusivitu, okamžitě přichází druhý partner s otázkou, proč to nemá také. Výhodou pro Partners je to, že můžou nabízet kvalitní produkty jako ostatní sítě a nejsou znevýhodňováni exklusivitou, kterou bychom nabízeli někomu jinému. Co se mě osobně týká, snažím se navázat na naši dřívější spolupráci. Pečlivě naslouchám síti Partners a následně se snažím prosadit to nejzásadnější, aby naše produkty co nejvíce odpovídaly potřebám klientů poradců Partners.

Jak hodnotíte spolupráci s poradci Partners?

Na poradcích a poradkyních z Partners mě kromě životního pojištění velmi těší zájem o neživotní pojištění. Je vidět, že preferují komplexní péči o klienta. Je to podle mě krásně vybalancované a podíl produkce jasně ukazuje, že Partners jdou správným směrem.

Na závěr bych chtěl  touto cestou poděkovat. Naše spolupráce se totiž začíná pozitivně projevovat na výsledcích. Děkuji za to!

 

Aleš Černý

Vystudoval Českou zemědělskou univerzitu v Praze. Od roku 2005 působil v bankovnictví, kde se staral o obchodní partnery. V roce 2015 nastoupil do Kooperativy na pozici Key account managera. Volný čas tráví se svou rodinou na venkově a dále se věnuje lyžování, šachům, četbě a pejskovi. 

68

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: