Zlatým pravidlem PR je, že kvalita je víc než kvantita

Partners | 6. 4. 2012 | Vstoupit do diskuze

Od dubna tým marketingu a komunikace posiluje Viola BAŠTÝŘOVÁ. Bude zastávat pozici vedoucí komunikace a tiskové mluvčí. Partners pro ni nejsou krokem do neznáma, přichází k nám z agentury Native PR, kde se téměř rok a půl na pozici Account Managera starala o vztahy s médii právě pro Partners. Rozhovor pro Jsme Partners vám blíže představí, co Partners v oblasti PR dělají.

Violo, Native PR začala s Partners spolupracovat v prosinci 2010, znala jste nás už předtím?

Partners znám od počátku jejich vstupu na český trh. Dřív jsem pracovala v agentuře, která zajišťovala PR služby Pioneer Investments, kde tehdy působila Katka Palková. Vzhledem k tomu, že jsem se dlouhodobě věnovala poskytování PR klientům z finančního segmentu, Partners jsem v rámci monitorování trhu průběžně sledovala. Proto, když na podzim roku 2010 vypsali výběrové řízení na PR agenturu a Native PR byli přizváni, mne to osobně velmi potěšilo. Partners jsem od počátku vnímala jako moderní společnost, která má v oblasti medializace již nějaké zkušenosti a nebrání se novým nápadům a netrvá, jako většina firem z oblasti financí, na tzv. tradičním PR. Tedy ideální kombinace pro spolupráci.

Jak si tedy Partners v PR stojí, co všechno v této oblasti v poslední době dělají?

Partners se PR věnují systematiky a dlouhodobě, to je z tohoto pohledu nejefektivnější.  Během posledního roku realizovali dva zajímavé projekty – Krotitelé dluhů pro Nedělní Blesk publikovaný od března do počátku května a Den finanční gramotnosti. To je projekt, který se kromě externí komunikace zaměřuje i na poradce.

Partners se objevují v médiích hodně v souvislosti s průzkumy…

Přesně tak. Na přelomu roku jsme odstartovali nový projekt – Finanční barometr. Jedná se o sérii mini výzkumů na aktuální témata. Zahájil ho výzkum novoročních finančních předsevzetí, pak to bylo téma vládních reforem a nyní zvýšení DPH a jeho dopad na spotřebitele. V dubnu se budeme věnovat penzijní reformě.

Znamená to tedy, že novináře hodně výzkumy zajímají?

S nadsázkou by se dalo říci, že novináři milují grafy a nejlépe ty z nezávislých šetření. Vizuální znázornění si čtenáři či diváci vždy zapamatují snáz. A samozřejmě taky platí, že špatné zprávy novináře zaujmou víc než ty dobré. Takže novoroční průzkum, který ukázal, že 40 % lidí si hodlá v následujícím roce utáhnout opasky, zaujal Václava Moravce natolik, že ho využil v diskusi s ministrem Kalouskem. Výzkumy mají ještě jednu velkou výhodu – profilují naše odborníky formou komentářů k výsledkům šetření.

Takže nemáme jen Pavla Kohouta, jak by se mohlo z médií zdát?

To určitě ne, i když Pavel Kohout nepochybně mediální hvězdou je. V Partners je řada poradců a odborníků, kteří v médiích vystupují. Velkou výhodou Partners je, že jako finančně poradenská společnost mají velice široký záběr témat. Vedle Pavla Kohouta se tam v médiích objevují Aleš Tůma, Dušan Šídlo, David Kučera či Lucie Drásalová a v poslední době i Václav Valášek a Petr Máša. Každý z nich má své vlastní téma, kterému se věnuje. Cílem je, aby se i oni, stejně jako Pavel Kohout, stali pro novináře vyhledávaní pro své jasné a osobité názory.

Jak vlastně vypadá vaše práce? Jak probíhá komunikace s novináři?

V podstatě se moc neliší od práce poradce. I tady jsou důležité osobní vztahy, individuální přístup a pravidelné schůzky. Je důležité vědět, co který novinář či médium potřebuje, co bude jeho čtenáře zajímat. Právě díky dobrým vztahům s médii se nám podařilo navázat dlouhodobé spolupráce, jako jsou sloupky Aleše Tůmy v Hospodářských novinách, poradny o pojištění od Dušana Šídla pro Doma DNES bydlení či poradny Pro a Proti Václava Valáška v Denících VLP. Poradci též pravidelně spolupracují s pořadem Sama doma na ČT. Na sklonku března byla také spuštěna spolupráce se serverem Aktuálně.cz, která bude zahrnovat testy, poradny a kalkulačky. A bude toho mnoho dalšího…

Jak hodnotíte PR Partners ve srovnání s konkurencí?

Partners mají v oblasti externí komunikace oproti konkurenci dvě výhody – systematičnost a kvalitu. Právě při porovnání s konkurencí hrají tyto dvě věci důležitou roli. Novinář daleko víc ocení, když mu v pravou chvíli nabídnete zajímavé téma, článek, rozhovor, než když ho budete ob den bombardovat tiskovými zprávami. Právě díky tomuto přístupu se nám v poslední době povedly test finančních znalostí od Václava Valáška v Mladé frontě DNES či rozhovor o kampani s Ladou Kičmerovou v Marketing a média. Ale tiskové zprávy vydáváme samozřejmě také.

Viola Baštýřová začala s PR v roce 2005, kdy nastoupila jako asistentka do PR agentury Crest Communications. Po roce a půl odešla do Stance Communications a v lednu 2010 do Native PR. Převážně se věnovala PR pro finanční klienty, jako byly Pioneer Investments, Volksbank, ING Wholesale Banking (dnes ING Bank), Citibank či Česká kancelář pojistitelů. Mezi její klienty patřily též společnosti GfK Praha, Benzina, Kofola, Tesco či Obchodní centrum Letňany. Po sedmi letech v agenturním prostředí se rozhodla pro odchod do in-house a využila nabídky od Partners. Za projekty, na nichž se podílela, obdržela celkem čtyřikrát Českou cenu za PR. V současné době působí také jako mentorka v programu Link českého PR Klubu. Viola vystudovala Vyšší odbornou školu publicistiky. Ve volném čase se věnuje divadlu, filmu, četbě beletrie, aquaaerobiku a cestování.

78

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: