Servisní poradce – praktický nástroj pro manažery
Martin Pivoda | 21. 10. 2011 | Vstoupit do diskuze
Podzimní novinkou z oddělení distribuce je vytvoření pozice Servisního poradce.Již delší dobu se některá vedení pokoušela řešit situaci, kdy jim při dynamickém růstu nezbývá dostatek času a energie na servisování klientů v požadované kvalitě a intenzitě.
Vytvoření pozice Servisního poradce by mělo právě v takových případech mnohému pomoci, a především dát aktivitám spojeným se servisem jasný řád. Vedoucí od pozice M2 výše může pro sebe a své vedení požádat o zřízení pozice Servisního poradce. Náplní práce spolupracovníka na této nové pozici bude především péče o klienty a administrace smluv, které na něj jeho vedoucí, případně ostatní poradci struktury, delegují. Mimo to bude své struktuře pomáhat se školením a trénováním poradců, přípravami složitějších portfolií apod.
„Servisní poradce je obranář, který doplní váš tým útočníků a tak jistí vyváženou hru."
Z výše uvedeného je zřejmé, že je to příležitost k využití poradců, kteří jsou již odborně zkušení a práce je baví, na druhou stranu nejsou třeba dostatečně dobrými obchodníky, aby byli dlouhodobě úspěšní na klasické pozici poradce. U většiny takových poradců pak nemusí dojít k jejich více-méně jistému odchodu z firmy a oboru, ale čas a energie investovaná do jejich úvodního zaškolení se tak může vedoucím i struktuře dlouhodobě vyplatit.
Správné užití tohoto nástroje může způsobit to, že si budete připadat, jako by vám dali shůry extra 5 hodin denně, nebo osmý a devátý den v týdnu. Pohledem z jiného úhlu – představte si, jaký potenciál je v servisu vašeho klientského kmene. Najednou tu máte praktického pomocníka, díky němuž už nebude tento potenciál ležet ladem a nebude tou „nevyužitou možností“. Navíc vám sníží riziko storen neservisovaných smluv. Který podnikatel by netoužil po stabilizaci obratu a efektivním fungování?
Teď ale dost snění. Vyzkoušejte si to naživo.
Hodně úspěchů a ať je Síla s vámi.
Komentáře
Celkem 0 komentářů v diskuzi