Škola finanční gramotnosti

Partners | 2. 6. 2011 | Vstoupit do diskuze – 2 komentáře

Vedoucí projektu zvyšování finanční gramotnosti Partners Jan ZVARA a Executive Manager Tomáš GROSS navštívili základní školu v Teplicích nad Metují a na semináři se žáky 9. třídy probrali nástrahy, které mohou číhat ve světě financí…

Seminář pro zvýšení finanční gramotnosti dětí iniciovala Dana Švecová, učitelka základní školy v Teplicích nad Metují. „Dnešní děti mají oproti nám, jejich rodičům, jednu velkou nevýhodu – svět kolem nich je rychlejší, chamtivější a přináší více rizika a pokušení než kdykoliv předtím. Dříve existovala jedna banka, jedna pojišťovna, do vkladních knížek se transakce zapisovaly ručně a s finanční institucí se komunikovalo prostřednictvím dopisů. Dnes je vše jinak a rodiče našich žáků na to zpravidla nejsou připraveni – tím pádem nemohou dát svým dětem dostatečně dobrý příklad,“ soudí Švecová.

Začalo to Krotiteli dluhů

Při výuce občanské nauky Dana Švecová několikrát využila coby učební pomůcku pořad Krotitelé dluhů, kde si děti mohly srozumitelnou formou prohlédnout různé životní situace, identifikovat špatná rozhodnutí a vidět následky podobných chyb. „Takový pořad vydá za deset hodin výuky. Žáci vidí na vlastní oči, co je špatně a co dobře, a jaký to může mít dopad na jejich budoucnost. Jsem vděčná za tento pořad,“ říká Švecová, která po přečtení článku o posilování finanční gramotnosti neváhala oslovit centrálu společnosti Partners a domluvila svým žákům odborný seminář.

Z úst vedoucího projektu zvyšování finanční gramotnosti Partners Jana Zvary a Executive Managera Tomáše Grosse se mohli žáci dozvědět, jak lze zodpovědným chováním v budoucnu dosáhnout vyššího životního standardu a jak nezapadnout do dluhové pasti skrývající se pod některými „zaručenými a neodolatelnými nabídkami“. V závěru semináře absolvovaly děti výstupní test, aby prokázaly, zda dokážou rozlišit mezi aktivy a pasivy – investicemi do aktiv, které jim do budoucna přinesou další prostředky, a pasivy, které jim přinesou pouze krátkodobé uspokojení.

„Všech jedenáct žáků se aktivně zapojovalo do diskuze -  děti si tak právem zasloužily odměnu a také paní učitelka Švecová získala pomůcky pro výuku finanční gramotnosti jako poděkování za svůj uvědomělý přístup. Partners zvyšují finanční gramotnost v celé republice a já se postarám o to, aby i lidé v broumovském výběžku měli k dispozici služby odborníků, kteří usilují o to, aby finance sloužily klientům, nikoliv naopak,“ říká Tomáš Gross, který stojí za otevřením tří poboček Partners v náchodském regionu. „Pokud by i další učitelé základních škol přistupovali k výuce svých žáků podobným způsobem, jako tomu je na základní škole v Teplicích nad Metují, vypadala by finanční gramotnost v republice jinak,“ uvažuje Gross.

216

Komentáře

Celkem 2 komentáře v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: