René Milichovský: V klientském centru obsloužíme 95 % klientů

Jan Majer | 4. 5. 2008 | Vstoupit do diskuze

Při návštěvě klientského centra v Jablonci měl šéf marketingu Partners David Pokorný (ten na fotce není) po celou dobu úsměv od ucha k uchu. Tyrkysové plochy na stěnách, ve výlohách prosvícené informační panely. Interiér, který doslovně ctí firemní styl. A funguje to skvěle. Uvnitř už po ránu pracovní ruch. Za tím vším stojí manažer René Milichovský (na fotce v popředí).

René, popsal bys prosím v číslech klientské centrum Partners v Jablonci?

Centrum je situované v samotném centru města. Plocha je 142 metrů čtverečních, bezbariérový přístup, otevírací doba v pracovních dnech od 9 do 18 hodin. Dvě velké výlohy s infopanely Partners. Menší školící část slouží pro školení patnácti lidí. Před klientským centrem jsme zajistili bezproblémové parkování pro klienty nebo školitele z partnerských společností.

Kolik poradců je klientům k dispozici v pracovní době?

V současné době funguje v centru po celý den pět kolegů. Dalších pět poradců dochází průběžně dle potřeb vlastních aktivit.

Donutila vás k otevření nákladného centra konkurence?

Ne, žádná jiná kancelář tohoto typu jakékoli konkurence v Jablonci není. Jiné firmy tady nejsou vidět, všichni jsou zalezlí. Klienstké centrum Partners vidět je.

A v noci svítí do tmy. Celé to asi není jen práce laika s dobrým vkusem…

Design navrhla ing. Dana Poláková, která je zkušeným architektem-designerem. Já jsem určil funkčnost, praktičnost, druh použitého materiálu, barvy v korporátním designu a určitou představu konečného výsledku. Ten jste viděli.

Před pár lety jsem byl nadšený z prvních reprezentativních kanceláří finančních poradců. Klientská centra v ulicích jsou další velký krok vstříc klientům. Popsal bys, jak se změnila tvoje práce od tvých začátků do dneška?

Moje práce se od počátku do dneška totálně změnila. Před čtyřmi lety jsem pracoval doma, kde jsem vytvářel portfolia, volal klientům v teplákách, schůzky se z 95 procent odehrávaly v domácnostech. Pokud to vyžadovala situace, chodil jsem sem tam na schůzky do tehdejší malé kanceláře. Dnes se vše odehrává na půdě reprezentativní kanceláře.

Vnímají to klienti opravdu jen pozitivně? Slyšel jsem názory, že klientům víc vyhovuje, když jim je služba „donesena až pod nos“ do bytu.

Klienti se cití podle jejich vyjádření velmi dobře. Klientské centrum posiluje důvěru mezi klientem a finančním poradcem.

Kolik procent klientů přichází na schůzku za poradci do klientského centra?

Za mnou do kanceláře chodí přes 95 procent klientů, u spolupracovníků je to velmi podobné.

Doporučil bys kolegům v jiných městech a regionech, aby se do podobných projektů pouštěli také? Co od investice do klientského centra mohou čekat?

Jestli bych doporučil budovat klientská centra? Jednoznačně ano. Zejména v menších městech je to pro posílení důvěry a zviditelnění služby důležité a přínosné. Klienti si rychle zvyknou na to, že se vám mohou kdykoli ohlásit a stavit se třeba cestou z práce. Důležitá je i průběžná komunikace mezi poradci v klientském centru. Obohacují se vzájemně poznatky, pomáhají si při řešení problémů.

Před čím bys kolegy, kteří uvažují o vybudování klientského centra, naopak varoval?

Klientské centrum vyžaduje opravdu vysoký standard poradenských služeb. Kdyby tato podmínka nebyla splněna, můžete díky slabým článkům svého týmu ztratit dobré jméno i současnou a budoucí klientelu. Jinak je samozřejmě důležitý dobře promyšlený systém fungování klientského centra, pořádek, spolupráce a vzájemná tolerance všech spolupracovníků působících v klientském centru.

59

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: