Představujeme Partners Point v Opavě

Lada Kičmerová | 14. 3. 2011 | Vstoupit do diskuze

Se zajímavým konceptem přišli manažeři Marek SUROVÝ a Adéla PLÁNKOVÁ. Spojením prestižního místa v centru Opavy a nutnosti nízkých nákladů se narodil první Partners Point. O co se jedná?

Co vás k myšlence Partners Pointu přivedlo?

Marek Surový: Původně jsme plánovali otevřít klientské centrum v Opavě na náměstí, protože se nám to jevilo jako zajímavý projekt z hlediska prestiže a finančního přínosu. Ale zavčas jsme si uvědomili, že takový projekt by pro nás byl finančně neúnosný a přerostl by nám přes hlavu... Navíc původní pronajímatel změnil svůj záměr s uvažovanou nebytovou plochou.

A tak jsme postupně debatovali, promýšleli a hledali... Měli jsme dvě základní kritéria: být na prestižním místě a neplatit mnoho. No a tímto spojením kritérií jsme přišli k myšlence Partners Pointu.

Adéla Plánková: Souhlasím s Markem. Cílem bylo najít prestižní místo v centru Opavy, v přízemí s možností větší reklamy; a samozřejmě finančně dostupné. Nápad Partners Pointu vlastně vznikl až po objevení současného prostoru. Klientské centrum jsme tomu říkat nechtěli a tak Marka napadl Point.

 

V čem podle vás spočívá jedinečnost takového nápadu?

Marek: Jedinečnost vidím v tom, že i menší vedení mohou vybudovat ve svém městě silnou image s relativně nízkými náklady. Finančně tento Partners Point lze realizovat s jednorázovou investicí cca 200 tisíc Kč, ale i méně - v závislosti na stávajícím stavu místa (nutnost stavebních úprav) a vybavení. Měsíční provoz pak vyjde na zhruba 11 tisíc Kč. Jsme tak schopni být v 70tisícovém městě v jeho nejlukrativnějším středu a přitom s finančně střízlivými náklady.

Partners Pointů je možno v průběhu času vybudovat na různých místech několik, což celkově zvýší dostupnost služby pro potencionální klienty a zvýší jejich podvědomí o Partners, protože budou vidět jednu značku na několika místech. Podívejte se například na některé zastoupení vybraných stavebních spořitelen – jak jsou vidět se svou omezenou nabídkou jedné instituce "na každém rohu!"

Adéla: Rozhodli jsme se s Markem přemýšlet opravdu jako podnikatelé a spočítali si, že vybudování velkého klientského centra v Opavě, kde se ceny nájmů blíží Praze, pro nás není finančně možné. Chtěli jsme tedy "hodně muziky za málo peněz". Jako M1 a M2 (Marek má navíc část týmu v Ostravě) jsme opravdu hodně počítali nejen s počátečními náklady, ale také s měsíčním provozem.

Vím, že se tato myšlenka liší od typického: vzali jsme si velké prostory a museli rozšířit tým. Ale já v tom vidím právě výhodu. Jak už řekl Marek, cílem je zviditelnit se a zaplavit město obdobnými kontaktními místy. Pokud budu mít v týmu šikovného manažera, může si provoz Pointu vyzkoušet formou služeb a později si takový Point vybudovat sám. V Opavě je místo minimálně na další tři až pět takových kontaktních Pointů. A kolem Opavy je další prostor pro bezpočet dalších. Vím, jakou jsem sama měla radost z otevření Pointu a věřím, že právě toto bude impuls i pro mé lidi.

 

Jak probíhalo slavnostní otevření Partners Pointu?

Marek: My jsme se s Adél rozhodli, že to uděláme směrem pro naše lidi. Z toho plyne, že jsme pozvali jen velmi malý okruh vybraných lidí a ještě užší okruh vybraných obchodních partnerů (a to převážně z regionu), kteří jsou s námi denně a poskytují nám precizní servis. Programem byla má přednáška na téma: "O co se může skvělý obchodník připravit bez servisu?" a Adélina prezentace postupného vývoje a budování od doby, kdy jsem byl v Opavě sám, až do fáze několika kanceláří na Severní moravě, doprovázená postupně i fotografiemi. Následně jsme to ťukli šampaňským a šli před Partners Point oficiálně přestřihnout pásky.

Musím říci, že atmosféra dne byla pro mě osobně velmi příjemná, konec dne jsme zakončili bowlingem, kde jsem vyjímečně neexceloval. :)

Adéla: Nešlo o velkolepou oslavu, ale spíše o společné setkání, oficiální otevření Pointu a nových kanceláří v Opavě, na kterých jsme všichni nechali kus práce. Otvíračka byla podpořena reklamou v místních novinách, což byl skvělý tah, protože nám s Markem chodily už týden před otvíračkou gratulace od kamarádů a od klientů. Díky této reklamě si k nám našlo více klientů cestu.

Oslava pak byla spíše poděkováním všem, kteří se na práci na Pointu a kancelářích podíleli, a také prezentace obchodním partnerům.

 

Jaká jsou vaše očekávání od Partners Pointu?

Marek: Ta jsou naprosto jasná – chceme tímto krokem otevřít dveře potencionálním klientům z ulice, kteří při řešení svých finančních záležitostí chodí po městě mezi bankami a doposud nevyužili možnost profesionálních správců peněz – to se díky Partners Pointu změnilo. Také se mi líbí, že jsme v Opavě mílové kroky napřed před našimi "konkurenty", kteří jsou zalezlí v kancelářích výškových budov a klienti přirozeně nemají možnost je spontánně navštívit. Proto náš Point je umístěn strategicky mezi ostatními bankovními domy, kde klienti standardně chodí pro nabídky a mají tak možnost u nás a  z jednoho místa získat to, co už všichni víme.

Posílili jsme také image u stávajících klientů a dali prostor našim poradcům nového zdroje potencionálních klientů "z ulice" a zvýšení image-poradce u jeho nejbližšího okolí. V neposlední řadě je to také rychlé servisní místo a začíná se ukazovat, že je to dobrý argument při pohovorech.

Adéla: Kromě toho, co už přesně popsal Marek – tedy získání klientů "z ulice" – je to hlavně možnost pro nováčky a skvělá reklama. Pro naše lidi je zde vždy možnost vzít si službu, využít příchozích klientů do Pointu a získat tak nové kontakty. Navíc zde mají čas na tvorbu finančních plánů, telefonování, mohou si sem domluvit schůzky. A protože naši lidi mají strach, že se budou v Pointu nudit, tak si většinou naberou tolik práce, že ji nakonec ani nestihnou.:) A hlavně jsme získali skvělý argument při pohovorech a získávání kontaktů od klientů, došlo ke zvýšení prestiže značky u klientů. Je spousta obchodních možností, jak otevření Pointu využít.

Moje hlavní očekávání je takové, že nás naši lidi začnou napodobovat a otevírat podobné Pointy v Opavě a okolí. Díky tomu ještě více posílíme značku Partners a dáme motiv novým manažerům.

 

Kdo všechno za Partners Pointem v Opavě stojí?

Marek: Primárně jsou to lidi v našem týmu – Kateřina Röslerová, Jana Byrtusová, Kateřina Kmínková, Lukáš Bittner, Katka Górecká, Lenka Gebková a další …. a v neposlední řadě Adél s jejím týmem, prostě všichni, kteří zde žijí a snaží se tu práci dělat dobře. Já jim za to velmi děkuji a jsem rád, že spolu můžeme pracovat.

Adéla: S myšlenkou Partners Pointu jsme přišli my s Markem a realizace byla také hlavně na nás, ale bez podpory našich týmů bychom to nezvládli. Z mé strany patří poděkování hlavně Lucce Holušové a Monice Paverové z Opavy, oporou mi ale byly i holky z Prahy, kde jsme nové kanceláře otevíraly v srpnu. A samozřejmě Tomáš Hummel, který mě v podnikání v Opavě podporuje a věří mi.

Point je společným dílem a já jsem ráda, že si v Opavě nekonkurujeme, ale zvládli jsme vytvořit přátelskou atmosféru, kde funguje bezprostřední výměna informací a vzájemná podpora. Dík tedy patří všem, kteří v Opavě fungují a dělají naši práci dobře.

Podívejte se na fotky!

131

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: