Poradci dostali informace na vybroušeném diamantovém podnose

Soňa Straková | 31. 1. 2015 | Vstoupit do diskuze

Lidé z centrály Partners si dali nohy na stůl a čekali, až k nim od konkurence dorazí informace o změnách v životním pojištění. Pak si v médiích přečetli, jak vypadá prezidentem podepsaná verze novely zákona o daních z příjmů. Celý den se točili v kanceláři na židlích, popíjeli příslovečné Châteauneuf-du-Pape a vyčkávali, s čím přijdou obchodní partneři. „Třeba něco pošlou, a když ne, tak něco obšlehneme z novin a klientům i poradcům dáme tyhle informace jen jako příspěvek na Facebook,“ plánovali si. Myslíte si, že se novela zákona o daních z příjmů a její dopad na životní pojištění řešila na naší centrále takto? Na centrále jiných společností možná ano, u nás to takhle rozhodně nebylo!

Byl by to vcelku poklidný podzim a následně i konec roku, jenže vše se změnilo už v září. Lukáš Škopek si objednal dovolenou, přemýšlel, na jaké pláži se rozvalí, co si objedná za drink a zda si dá k večeři mořské potvory nebo kuřecí, a v rozjímání ho vyrušila první informace: Ministerstvo financí finalizuje novelu zákona o daních z příjmů, která mimo jiné měla změnit pravidla daňového zvýhodnění životního pojištění.

To hned vyvolalo paniku. „Bude daňové zvýhodnění, nebude? Anebo vše pojede dál tak, jak je? „Jakmile prošla novela ve sněmovně druhým čtením, pustili jsme se do práce. Nechtěli jsme čekat na informace, které přinesou média nebo které dostaneme od obchodních partnerů, a začali jsme chystat informace pro naše lidi,“ vzpomíná právník Stanislav Holeš.

Tým dřel skoro ve dne v noci

„Byla to jedna z našich největších interních kampaní za poslední roky. Neustále jsme pracovali na sběru informací, neustále jsme se o tom bavili, a to všude, v síti i na centrále. Dali jsme dohromady tým, kde jsem byl já, Pavel Krejčík, Stanislav Holeš, Vít Mikolášek a Vlaďka Cisarzová, Monika Anderlová, František Valíček, Petr Bartoš a pořád na tom dřeli,“ popisuje proces Lukáš.

Poradci dostávali zprávy od centrály průběžně už od září. A protože na centrále chtěli mít všechny informace a být již tradičně o krok napřed, spojili se také s obchodními partnery: „Ti v tu dobu tak aktivní jako my nebyli. Říkali, že čekají na podpis prezidenta. Ale my chtěli být o krok napřed. Prozatím jsme měli informace z médií, z České asociace pojišťoven anebo od AFIZu. K tomu jsme pak začali chodit i na jednání se specialisty z KPMG. Prostě chtěli jsme být poctivě připraveni,“ vysvětluje analytik životního pojištění Pavel Krejčík.

Lukáš nasával, Pavel nestačil zvedat telefony

Po sběru informací dal tým dohromady scénáře jednotlivých variant a doplnil je následnými kroky. Lukáš na dovolenou hned na začátku listopadu přeci jen odjel. Přípravy celé kampaně byly náročné, ale dovolenou měl zaplacenou a mohl se spolehnout na své parťáky z týmu, především na analytika životního pojištění Pavla Krejčíka.

„Když si Lukáš užíval sluníčka a nasával nejen mořského vzduchu, prezident podepsal novelu zákona o daních z příjmů a mně se rozdrnčel telefon,“ vzpomíná Pavel. Lukáš jej doplňuje: „Když jsem se vrátil zpět do kanceláře, uviděl jsem Pavla. Hlavu měl zabořenou do zákona a ucho rudé od telefonu. Pavel mě přivítal slovy – No to je dost!“

 

„Tým z centrály měl vše brilantně připraveno. Rozběhla se masivní komunikační kampaň a to jak ke klientům, tak především k našim poradcům“, doplňuje obchodní ředitelka Vlaďka Cisarzová. Každý den se aktualizovaly informace ve Wiki, posílaly se e-maily, obchodní speciály a připravilo se i mimořádné vysílání WebTv, přichystalo speciální školení poradců, do toho probíhaly konzultace a zvonil jeden telefon za druhým.

"Kolegové z obchodního a právního oddělení ve spolupráci s marketingem plnili den za dnem web jsmepartners. A od října snad nešel jediný obchodní speciál, kde by chyběly informace o dopadu změn daňových předpisů,“ komentuje Pavel Krejčík.

Tým specialistů připravil i dvě gigantické vlny byznys seznamů. Ocenila je řada poradců a řada z nich je také využila, každý totiž dostal od centrály do mailu informaci ve stylu: „Nezapomeň na klienta XY, má smlouvu v XY, je nastavená tak a tak a můžete s ní udělat to a to. Chce klient převést smlouvu do režimu bez daňového zvýhodnění? Tady máte formulář, nikde ho nehledejte.“

Partners a specialisty bylo vidět všude

Od prosince pak k tomu všemu přibyla intenzivní mediální komunikace. Články o životním pojištění na iDNESu, poradna TV Prima a řada mediálních výstupů v novinách, tak v televizních zprávách. Žádnou jinou poradenskou společnost nebylo tak vidět, jako Partners a její specialisty z její centrály.

„Troufám si říct, že všichni z centrály a především specialisté z obchodu, marketingu, IT a právníci udělali obrovský kus práce. Informace, které jsme předávali a vlastně stále poradcům předáváme, jsme totiž od nikoho nedostali. Všechny dokumenty, žádosti, formuláře, všechna doporučení, analýzy a přehledy, e-maily, články a stanoviska jsme tu tvořili sami. Nikde jsme nic nekopírovali. Vše bylo made in centrála Partners. Dokonce si i některé pojišťovny přebraly informace od nás,“ chlubí se Lukáš Škopek a má proč: „Chtěli jsme být maximálním parťákem poradců a krýt jim záda. Ne všechny poradenské společnosti, respektive jejich centrály, měly připravenou takovouto komunikaci k poradcům a klientům, a to jak retailovým, tak těm firemním. My přichystali obě tyto komunikace.“ 

Tak co je lepší? Dát informaci o změnách v životním pojištění klientům na Facebook, tak jako udělala konkurence nebo jim vše naservírovat tak, jak se to udělalo v Partners?

„Řekla bych, že podnos, na kterém šla tato kampaň od nás z centrály, nebyl stříbrný, ale diamantový a krásně vybroušený,“ uzavírá šéfka obchodu Partners Vlaďka Cisarzová.

Téma změn v životním pojištění, je ale otázkou i současnosti. Lukáš Škopek a Pavel Krejčík se tomu věnují i dnes každým dnem.

A na co se lidé nejčastěji ptají? 

Klient má IŽP, uplatňuje vlastní daňové zvýhodnění a nyní chce provést částečný odkup. Co nastane?

Klient bude muset prvně smlouvu převést do režimu bez daňového zvýhodnění. U většiny pojišťoven se bude jednat o již nezvratnou změnu. Jakmile pojišťovna smlouvu převede do režimu bez daňového zvýhodnění, bude možné realizovat částečný odkup. Klient musí dodanit čerpaná vlastní daňová zvýhodnění, která uplatnil od 1.1.2015, ale max. 10 let zpětně. Pokud na smlouvu přispíval zaměstnavatel, musí klient ve svém následujícím daňovém přiznání dodanit i všechny příspěvky zaměstnavatele, které na smlouvu od 1.1.2015 obdržel, ale i zde max. 10 let zpětně. Klient musí změnu daňového režimu neprodleně oznámit svému zaměstnavateli.

Bude moci klient libovolně měnit daňové režimy na své smlouvě?

Pojišťovny tvrdí, že v omezené podobě umožní přechody mezi jednotlivými režimy. V zákoně o daních z příjmů se o možnostech přechodu nikde nehovoří a dle našeho názoru přechody mezi režimy a případné částečné odkupy ze smluv přímo odporují základní myšlence novelizovaného zákona. Přecházení mezi jednotlivými daňovými režimy se proto doporučit nedá.

Hrozí zaměstnavateli nějaká sankce, když přestane zaměstnanci na smlouvu přispívat, nebo když zaměstnanec od firmy odejde?

Ne, nehrozí. V tomto směru se firmy nemusí ničeho obávat.

62

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: