Partners průkopníky moderního designu

Jakub Zeman | 20. 11. 2011 | Vstoupit do diskuze

Rok 2010 byl ve znamení rozšiřování sítě klientských center a poboček. Počet měst na tyrkysové mapě se tenkrát rozrostl o dvojnásobek. Potřeba sladit vzhled reprezentativních prostor v duchu korporátní identity společnosti Partners vedla k vytvoření zbrusu nového design manuálu, který svým jedinečným obsahem pasoval Partners mezi průkopníky moderního interiérového designu. Podrobnosti nám prozradil vedoucí projektu design manuálu Petr SEDLÁK.

 „Chceme navodit pocit důvěry, ukázat klientovi míru naší profesionality a zároveň chceme být jednoznačně zařaditelní a zapamatovatelní,“ vysvětluje Petr Sedlák poslání nového design manuálu. Na vzhledu klientských center Partners se nová koncepce projeví čistým a dynamickým stylem interiéru, v němž jsou charakteristickými znaky krom barevnosti i kontrast křivek a přímých linií, stejně tak jako přehlednost vstupní části, diskrétnost jednacích míst a v neposlední řadě i důraz kladený na klienta…

„Tak promyšleným interiérovým designem se nemůže chlubit snad žádná česká firma, určitě ne v našem oboru. Nový design manuál nás posouvá ke standardům západní Evropy,“ poukazuje Petr Sedlák na jedinečnost pojetí design manuálu Partners, zejména pak v kontextu poněkud konzervativního designu charakteristického pro valnou většinu firem podnikajících v českém finančním sektoru.

Férová společnost, která nic neskrývá

Coby autor nové koncepce byl v transparentním výběrovém řízení vybrán nadějný brněnský architekt Ivo Chmelař. Modelové klientské centrum je v jeho pojetí situováno do přízemí budovy na frekventované ulici. Výlohy jsou co možná nejprůhlednější, aby kolemjdoucí viděl, co se děje uvnitř, a neměl zábrany vstoupit do neznámého prostředí. „Chceme tím říci, že jsme féroví, čitelní a že nic neskrýváme,“ vysvětluje Petr Sedlák.

Zatímco transparentnost byla od začátku daná, barevné provedení interiéru nebylo zdaleka tak jednoznačné. „Bylo jasné, že v tomto případě nemůžeme zůstat jen u korporátní barvy. Tyrkysový interiér by působil příliš chladně a neosobně. Dali jsme proto na doporučení Iva Chmelaře, který ve spolupráci se zkušeným grafikem navrhnul interiér v harmonické kombinaci korporátních barev s barvami doplňkovými, konkrétně trávově zelenou, světle modrou a citronově žlutou. Tyto odstíny vznikly vzájemným skládáním korporátních barev, a jsou s nimi proto v harmonii, nikoliv v agresivním kontrastu. Například v konferenčních místnostech naleznete pro oživení židle různých barev, a může se tak stát, že se mezi manažery strhne souboj o to, kdo bude sedět na zelené židli,“ dodává s nadsázkou Petr Sedlák.

Přímé linie v interiéru mají pak vytvořit protiváhu k oválnému logu Partners. Znakem, který prolíná celým interiérem a celý prostor tak spojuje, je tzv. „novotvar“, který najdeme ve tvaru recepce, dělicích příček, polepů či orientačním systému. Je nutno dodat, že onen „novotvar“ nebyl zvolen náhodně. Ve skutečnosti se jedná o kmen či spíše výřez z kmene stylizovaného stromu, který si autor vypůjčil z loga společnosti Partners.

Jedinečný poměr cena–kvalita

Manažeři, kteří se účastnili panelové diskuze na téma design manuál na plzeňské SMC konferenci, vyjádřili své obavy z toho, že by aplikování zásad nového design manuálu mohlo ještě více prodražit rozpočet projektů nových klientských center. Petr Sedlák však přítomné přesvědčil o opaku; design manuál přinese manažerům úspory, a to hned ve třech aspektech. Tím prvním je úspora nákladů na architekta, kterému ušetří více než 40 procent práce. Druhým, hlavním pozitivem jsou množstevní slevy na nábytek i další prvky interiéru ve výši zhruba 30 procent, které znamenají výraznou úsporu nákladů na vybavení. Zároveň se nejen klientským centrům dostane kvalitního nábytku se zárukou a dlouhou životností, přičemž ceny budou stále srovnatelné s nabídkou „low cost“ prodejců nábytku.

V neposlední řadě pak design manuál znamená výraznou úsporu času, a tím i peněz manažerů, kteří se do projektu klientského centra pustí, a kteří se tak mohou více věnovat své práci. Na nábytek z katalogu design manuálu platí záruka 10 let, avšak jeho reálná životnost je podle výrobce až dvojnásobná. „Tím, že bude mít nábytek jednotný vzhled, jsme se dostali na minimální výrobní náklady, které podle mého názoru nemají v poměru ceny a kvality obdoby,“ tvrdí Sedlák. „Navíc si umím představit, že by v budoucnu vzniklo něco jako firemní eBay, kde by manažeři mohli vzájemně nakupovat a prodávat použitý nábytek. Tím by šlo dosáhnout velkých úspor při doplňování inventáře či rozšiřování kanceláří. Z pohledu nákladů jsme vytěžili z minima maximum. Dokázali jsme vytvořit jedinečný design při použití kvalitních, ale zároveň levných materiálů a například oproti návrhu dalšího favorita tendru lze vybudovat klientské centrum až o 50 procent levněji.“

Klientské centrum na klíč

Samotnou stavbu klientského centra lze podle Petra Sedláka realizovat v zásadě dvojím způsobem. Buď si sám manažer řídí a koordinuje celý projekt za pomoci design manuálu, nebo mu celý projekt bude realizován „na klíč“. V obou případech si navíc může u většiny prvků interiéru zvolit buď vybraného dodavatele, či zadat výrobu lokální firmě podle technické dokumentace z design manuálu. Podle Sedláka je první varianta jednodušší a hlavně rychlejší. „Po zkušenostech většiny manažerů, kteří si procesem budování klientského centra prošli, rozhodně doporučuji využít realizace na klíč. Zaplatíte sice dodavateli za koordinaci a řízení projektu, ale ve výsledku ušetříte – stačí si spočítat, kolik stojí hodina vašeho času,“ doplňuje Petr Sedlák.

Pilotním projektem nového designu bylo brněnské klientské centrum, vzápětí následované klientskými centry v České Lípě a v Olomouci. Zatímco v Brně využili ředitelé služeb projektového manažera, v Olomouci i v České Lípě se Michal Slunečko, respektive Rostislav Hofmann se svými týmy pustili do náročné realizace vlastními silami, i když ve všech případech za pomoci hlavního architekta. „Ivo Chmelař nám byl velmi nápomocen; jeho služby doporučujeme všem svým následovníkům,“ nechal se slyšet Slunečko krátce po otevření svého klientského centra v Olomouci.

Zajímá vás, co o novém design manuálu řekli architekt Ivo Chmelař a supervizorka Nicol Gale? Přečtěte si celý článek v nejnovějším vydání časopisu Jsme Partners!

89

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: