Partners otevírají dveře vysokých škol

13. 1. 2014 | Vstoupit do diskuze – 1 komentář

Společnost se svým unikátním vzdělávacím systémem, týmem analytiků a marketingovou podporou v těchto dnech startuje pilotní projekty v rámci spolupráce s vysokými školami. Jsou součástí velkého centrálně koordinovaného plánu na podporu náboru.

Start kariéry není rozhodně jednoduchá věc. Studenti, kteří si během svých školních let dostatečně neohlídají svůj vstup na pracovní trh a plně nevyužijí veškeré možnosti, které jim vysoká škola a studentský život nabízejí, si svým přístupem mohou zadělat na velké existenční problémy. Absolventi vysokých škol bez praxe jsou totiž jednou z nejhůře zaměstnatelných skupin obyvatelstva. Svědčí o tom i vysoké procento nezaměstnanosti českých absolventů. Je to celých 30 tisíc, z toho 18 tisíc zatím nemělo pracovní zkušenost. Naštěstí se osobností, které jdou svému štěstí vstříc, jsou otevřené a zkouší různé varianty na cestě za úspěchem, pohybuje na vysokých školách stále více než dost. Univerzity jsou nevyčerpatelným zdrojem kvalitního lidského potenciálu.

Partners se zapojí do života studentů

Pro mladé a dravé lidi po studiu je strukturální byznys zajímavou nabídkou. Na rozdíl od pomalého postupu složitou hierarchií velkých mezinárodních korporací, kdy mladý absolvent zívá u kopírky při skenování dvousettisícího padesátého pátého dokumentu, ho v Partners mohou čekat vzrušující zážitky. Okořeněné tím, že je vše pouze v jeho rukou. Zásadní je však dostat informace o fungování takového systému, aniž by se daná komunikace stala agresivním náborem, tak typickým pro někdejší praktiky konkurenčních firem na akademické půdě. Partners se svými současnými aktivitami stavějí proti podobným postupům, a tak opět dokazují, že za svými cíli umějí opravdu jít. A to JINAK.

Akademická půda žije vlastním životem

Některé vysoké školy již systém spolupráce s externími komerčními subjekty domluven mají, jiné nikoli. Základním předpokladem úspěšné spolupráce s akademiky je citlivé nastavení a individuální přístup. Je třeba si být stále vědom rozdílu mezi komerční sférou a univerzitní půdou. Chod věcí je tu znatelně pomalejší, není zrovna moudré zapomínat tituly před jménem i za ním, veškerou agendu je nutné předkládat s rozvahou. Je třeba se vyvarovat jakýchkoli náznaků klasického náboru. Přesvědčit místní kapacity, aby projektu daly zelenou, se tak může jevit jako nejsložitější část celého projektu. To by ale nebyla vynalézavost Partners, aby si i s podobnými překážkami neporadili.

Úkolem ředitelů a manažerů, jejichž záměrem je napojení na vysokou školu a dlouhodobá podpora náboru, je pomyslné otevření dveří vysokoškolského ústavu a předjednání nabídky externí účasti Partners v systému vzdělávání dané fakulty. Pracovní tým Gabriely Kudrnové, ředitelky HR a vzdělávání, ve spolupráci se zkušeným Oldřichem Šobou bude připraven zpracovat pro oslovenou školu nabídku na míru a zúčastnit se spolu s poradcem zastupujícím síť Partners jednání s představiteli fakulty. Po uzavření dohody bude dotyčný zástupce sítě spolu se svým týmem nadále zaštiťovat spolupráci se školou a bude zodpovědný za celý její chod. Odměnou mu budou kontakty, které se časem začnou množit.

Zábava, vzdělání a pracovní příležitost v jednom

A jak to tedy bude vypadat? Nejpodstatnější součástí základní nabídky bude externí podpora doplňkového vzdělávání v oblasti financí a HR:      

1. Seminář pro první ročníky, který by na vybrané fakultě neměl uniknout nikomu, má být věnován financím pro vysokoškolské studenty. My jsme odborníci na finance, oni začínají studentský život. Aktuálními tématy jsou pro ně půjčky a jejich rizika, studentská konta a tak podobně. Lektor za pomoci profesionálně zpracovaných materiálů doporučí, jak nakládat s penězi.

2. Seminář pro třetí ročníky, se kterým se studenti setkají na samém konci bakalářského studia, se zaměří na vzdělávání v oblasti kariéry. Studenti se budou věnovat základním pravidlům moderního CV, přípravě na otázky u pohovoru a tomu, jak napsat průvodní motivační dopis. U příležitosti prezentace HR základu pro start kariéry jsou studenti informováni o dvou cestách: zaměstnanecké a OSVČ, o jejich výhodách, nevýhodách, daňových aspektech, sociálních odvodech a o tom, jak se pohybovat v nastaveném systému.

3. Seminář pro magisterské obory ve čtvrtém či pátém ročníku se zaměří na představení možností užší spolupráce – praxi v Partners, dny otevřených dveří, možnosti vedení diplomových prací navázaných na práci v Partners i samotnou nabídku kariérních příležitostí v Partners. 

Jasné podmínky pro obě strany

Nebyla by to ale správná symbióza, kdyby z ní nevyplývaly výhody pro obě strany. Role Partners ve vztahu k dané fakultě bude definována jako partnerství. Studenti se tak budou moci setkat s logem společnosti na všech učebních a propagačních materiálech. Při dlouhodobém vzdělávání studentů se jim tyrkysové logo Partners stane symbolem užitečné firmy. Partners se otevírá cesta k veletrhům pracovních příležitostí nebo školním tištěným i elektronickým médiím, v nichž mohou vystupovat se svými soutěžemi, články a PR inzercí či s oslovením studentů formou newsletterů. Partners se budou studentům připomínat na nástěnkách s referencemi, zpětnými vazbami na semináře, častými dotazy, vypsanými semináři a radami.

Regiony táhnou

Kdo někdy podnikl návštěvu pražské Vysoké školy ekonomické, někdy označované za továrnu na inženýry, asi nestačil zírat, kolik nabídek, reklam, poutačů a letáků na nejrůznější finanční ústavy nalezl na jednom metru čtverečním. To není cesta Partners. Záměrem je naopak oslovit neekonomické fakulty spíše regionálních univerzit. Konkurenčních nabídek je zde o poznání méně, odborníci z praxe se tu mihnou jednou za rok, předmětů spojených s financemi a finančními trhy je jako šafránu a seminářů na podporu pracovního uplatnění jakbysmet. Zemědělské univerzity, sportovní nebo pedagogické fakulty, to jsou odjakživa hlavní zdroje spolupracovníků Partners. Vyrůstají tam komunikačně vyspělé osobnosti s tahem na branku, které často dávají šanci i příležitostem mimo svůj studijní obor. Tak trochu netradiční doplňková výuka v podání profesionálních školitelů Partners se zajisté setká s pozitivním ohlasem. Bude to zkrátka levnější, efektivnější a pro obě strany „win-win“.

Současný trend: Společenská odpovědnost

Projekt spolupráce s vysokými školami završuje společensky odpovědné aktivity Partners. Spojením jména společnosti se zvyšováním finanční gramotnosti české veřejnosti úspěšně budujeme její dobré jméno, a tedy i dlouhodobý příliv lidských zdrojů. Partners se spolu se svými aktivitami stanou běžnou součástí života českých občanů napříč generacemi a pro studenta v pátém ročníku vysoké školy nebude těžké si rozvzpomenout, kdo že to s ním strávil nejednu hodinu na přednáškách a seminářích. Pochopí, že finanční poradenství je užitečná služba. Pro ty odhodlané jít svou vlastní cestou se Partners stanou skvělým partnerem pro rozjezd kariéry.

Více se dozvíte v časopisu Jsme Partners 4/2013.

82

Komentáře

Celkem 1 komentář v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: