Partners očima psychologa

Jan Majer | 12. 2. 2009 | Vstoupit do diskuze

„Firma Partners žije. A žije pro klienty,“ říká expert na psychologii firem PAVEL HOCHMANN ze společnosti A.T.A.P. CZ, která provedla průzkum spokojenosti poradců ve společnosti Partners.

Vaše společnost na přelomu ledna a února předala vedení Partners výsledky průzkumu spokojenosti poradců. Začněme tím pozitivním. Co povzbudivého studie přinesla?

První, co mne napadá – ve vaší společnosti se v porovnání s jinými málo věcí dělá zbytečně. Nebo že to v Partners není „čím dál více stejné“. Že firma žije. A já si myslím, že žije, protože žije pro klienty. A to je velmi dobré. Ale doporučuji vám všechny otázky, které mi položíte, nechat zodpovědět také někoho z managementu firmy, kdo je seznámený s výsledky průzkumu. Znáte to, jinak voní seno koním, jinak zamilovaným… Čekal bych, že já jsem tím zamilovaným do průzkumu, manažeři Partners do svojí firmy a do svojí práce.

Kde jste naopak odhalili slabiny?

Celkově v oblasti zajišťování informací pro poradce, aby jich mohla větší část odpovědět, že jim jejich rozsah a kvalita plně vyhovuje. Nebo ve spokojenosti s fungováním hlídacího psa. Buďto dost nehlídá, nebo se o tom dost neví. Ale zkusme nenazývat to slabinami, ale příležitostmi k rozvoji. Dokonalý je jenom Bůh – a ještě o tom nepřesvědčil všechny.

Vaším oborem je psychologické poradenství pro firmy.  V čem jsou podle vás specifika Partners?

Naprosto specifické pro Partners je podle mne celkové ovzduší. Firemní kultura. Atmosféra se mi zdá pravdivější oproti jiným strukturálním firmám, které jsem poznal. Žádný umělý chrup. Jak vznikaly otázky do dotazníku? Poměrně zdlouhavě. Spoluprací s managementem firmy. Upravováním otázek, použitých u jiných průzkumů. Aby byly šité na míru. Nejsou to otázky standardizovaných psychotestů. O to u této metody nejde.

Kolik poradců odpovídalo?

Průzkumu se zúčastnilo 881 respondentů.

To je zhruba polovina našich aktivních poradců. Proč jen polovina?

Kdyby vám poradce, který dotazník nevyplnil, řekl, že se mu nechtělo, můžeme si to vysvětlit nedostatečnou motivací ke spolupráci. Kdyby po pravdě řekl, že to nestihl, tak bude řeč o time managementu.

Bylo by možné na základě vašeho průzkumu posoudit, zda naši poradci potřebují nový magazín ?jsmePartners? A jak jej přijmou?

Osobně si myslím, že máte obtížný úkol. Chcete, aby poradci pracovali v terénu a aby si našli čas taky s vámi tak trochu odpočívat a poklábosit si volně a přitom odborně u společného stolu. Určitě by úspěšnosti projektu prospělo, kdyby vám mohli i zatelefonovat své náměty a postřehy nebo kdyby si mohli na internetu „naladit“ sestřihy zvukových záznamů, brainstormingů a diskusí – pustit si „Rádio Partners“. Neodvažuji se posoudit, jak projekt přijmou, ale budu vám držet palce.

83

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: