Partners míří na polský trh

Evelina Židlíková | 7. 12. 2011 | Vstoupit do diskuze

Hodnocení, nakolik zásadním v procesu expanze do Polska byl první open seminář v Katovicích, dopřejme trochu času, nicméně o jeho konání a okolnostech nám za čerstva přináší zprávy Evelina ŽIDLÍKOVÁ.

V letošním roce už jste z mnoha stran slyšeli o expanzi Partners na polský trh. Někdo slyšel méně, někdo více, ale ruku na srdce, kam jste se až odvážili zajít ve vašich představách? 3. prosince 2011 proběhl v Katovicích první open seminář pro zájemce o spolupráci s Partners právě v Polsku. Co tomu předcházelo? Měsíce a měsíce příprav. A měsíce a měsíce rozhovorů. O čem? O vizích společnosti Partners, o potenciálu polského trhu, který tu bezesporu je, o komplexní službě finančního poradce, která na polském trhu tak, jak ji známe z ČR, chybí.

Open seminář v Katovicích, který přijel z Brna školit Petr Borkovec, byl prvním opravdu konkrétním a hmatatelným výsledkem. Stovka zájemců, většinou z finanční branže či úspěšní manažeři, s velmi konkrétními představami, jak bude Partners Polska fungovat, si nasadila sluchátka, tlumočník si párkrát zabroukal „lodyha, lodyha“ a první mezinárodní open seminář mohl začít. Petr Borkovec představil českou společnost, zabýval se potenciálem polského trhu, podstatnou část semináře věnoval nástrojům, benefitům, vzdělávacímu systému a zázemí, které nabízíme poradcům, manažerům a podnikatelům. Zejména softwarové zázemí bylo pro přítomné profesionály z mnoha polských firem něco nepředstavitelného. Velký zájem vzbudil i kariérový plán a akciový program.

Všichni, kteří se pro spolupráci s Partners Polska rozhodnou, absolvují už v lednu cyklus jednodenních manažerských seminářů o metodách a zdrojích náboru, vzdělávání, rozjezdu nováčka, o vedení týmu, o práci s klientem, plánování kariéry a samozřejmě o tvorbě finančního plánu, o FiPu a Prometeu. Start, skutečný start Partners Polska, tedy první uzavřené obchody s obchodními partnery, vypukne v únoru – březnu 2012.

Znáte vůbec jádro týmu, který řídí expanzi do Polska? Pojďme se na něj podívat:

Petr Borkovec, z jehož hlavy se myšlenka expanze do Polska zrodila a který po celou dobu dozoruje veškeré činnosti a realizoval první pohovory.

Ingrid Ramiková, hlava i srdce vznikající distribuční sítě v Polsku. To ona našla a vybudovala první linii, tým „čechopoláků“ budovatelů, to ona s tímto týmem naplnila první open seminář více než 100 opravdu zajímavými a sympatickými lidmi, za nimiž často stojí jejich menší či větší týmy poradců či zaměstnanců bank či pojišťoven.

Petr Sedlák, šéf polské centrály a budovatel zázemí, obchodních vztahů, procesů a spousty dalších věcí. Velmi náročná práce, protože nyní máme poradce a manažery, ale ještě nemáme společnost, partnery a produkty – i když vše je na spadnutí.

Tomasz Pustowka, první Polák na centrále, obchodní ředitel, velmi schopný a zkušený manažer, sportovec a srdcař, produktový odborník. Znechucen z poměrů na polském finančním trhu, které zná jako ředitel ve třech bankách velmi dobře. Získala si ho myšlenka poskytování kvalitní a komplexní služby a svoji šanci v Partners si doslova vybojoval a vyčekal.

Petr Sznapka, úspěšný podnikatel, kterého Ingrid Ramiková nadchla pro myšlenku rozjezdu nového byznysu v Polsku, nyní není pouze budovatel sítě, ale významně pomáhá i při budování centrály.

A dnes jsou tu již další členové centrály: Agnieszka Kujawska, která k nám přišla z vysoké pozice v  Deutsche Bank PL, překladatelka Alicia, velmi výkonná asistentka Andrea a tým budovatelů Josef Cieslar, Marek Cieslar, Jakub Hrušovský, David Goryczka, pan Czudek a další.

Tým polských „pionýrů“ se postupně rozšiřoval společně s tím, jak byly rozdělovány kompetence a jak se vynořovaly další a další oblasti, které bylo potřeba pro polský trh dopředu připravit – po právní, obchodní či marketingové stránce. Příprav se nemalou měrou zúčastnilo také oddělení IT, obchodu a marketingu. Nicméně největší břemeno práce a zodpovědnosti na svých bedrech nesl právě polský tým. 

Klíčoví lidé se setkali v luxusním čtyřhvězdičkovém hotelu Angelo v Katowicích v pátek 2. prosince, aby si společně za přítomnosti Petra Borkovce připomenuli, s jakými plány do Polska jdou a co od expanze očekávají. A já jsem tam seděla, pozorovala jejich nadšení a nemohla se zbavit vzpomínek na zrod společnosti Partners v roce 2007, kdy jsme následovali vlajkonoše krásných idejí a plánů a kteří jsou dnes Directory, Senior Directory a Partnery. Zrod Partners Polska je v mnoha směrech odlišný, nesoudím, jestli jednodušší nebo těžší, je jiný. A tito lidé budou za pár let vzpomínat na pátek 2. prosince 2011 a na první OPEN INFO 3. prosince 2011 jako na dny, kdy to všechno začalo.

169

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: