Nové klientské centrum má i Znojmo

Partners | 6. 4. 2011 | Vstoupit do diskuze

"Je to velká výzva, velký posun dál, ale na druhé straně také určitá oběť. Síť klientských center nás odlišuje od konkurence a je to investice, která se podle mě mnohonásobně vrátí," říká v rozhovoru Libor OBŮRKA o projektu KC ve Znojmě.

Libore, proč jste se rozhodl pustit do projektu nového KC?

Moje dlouhodobé motivy jsou zřejmé: chci „převálcovat“ naZnojemsku Českou spořitelnu a ostatní konkurenci, a to i díky tomu, žebudeme poskytovat férovou a komplexní službu, ale hlavně protože budemeposkytovat něco navíc. Krásně mi do toho zapadl projekt bankovní služby.Jde mi i o to, že lidé uvidí, že to myslíme opravdu vážně a žeinvestujeme a posunujeme se vpřed. Jaká jiná poradenská firma taktoinvestuje do reprezentativních prostor?

Někteří lidé mi říkají, že jsem blázen, že se jen zbavujivlastních peněz. Připomíná mi to dobu v OVB, kdy vedení nechápalo snahuředitelství Radima Lukeše budovat pobočky a posílali nás do kaváren.Tento projekt je pro mne obrovskou výzvou dokázat všem, že jsme opravdu„jiní“.

Motivem tedy nebyla nespokojenost se současnou kanceláří, aletouha posunout se někam dál a mít reprezentativnější a větší prostory.

Kdo se na vzniku nového klientského centra podílel?

Na tomto projektu se mnou spolupracoval zejména Radek Stehlík,který domluvil projekt klientského centra na ulici Pražská ve Znojměs majitelem nemovitosti. Já už jsem poté „pouze“ souhlasil. Samozřejmědík patří i ostatním manažerům – jsou to Ivo Lorenc, Ivan Nekula, TomášFučík a Richard Stehlík.

Poděkovat bych chtěl také našemu řediteli Michalu Opplovi, který nám mimojiné pomohl finančně.

No a obrovský dík patří celé centrále v čele s Petrem Borkovcem,která vytváří podmínky pro růst podnikatelů, a Petru Sedlákovi zaadministrativní a komunikační podporu a Ivo Chmelařovi za zpracováníprojektu, ze kterého vycházíme.

Libor Obůrka (s fialovou kravatou uprostřed) a kolegové před novým klientským centrem

Jak jste lokalitu pro klientské centrum vybírali?

Klientské centrum je na velmi frekventované ulici Pražská na trasePraha–Vídeň. Místo jsme vybírali poměrně dlouhou dobu, právě s ohledemna atraktivitu, ale i cenu. V tomto směru nám s rozhodováním pomohlo,když firma ABAK, spolupracující na instalaci bankomatů UniCredit,provedla jakési měření „atraktivity“ lokality – její průchodnosti aprůjezdnosti. Pokud vám řekne banka, že v této lokalitě je ochotnáinstalovat bankomat v ceně ixset tisíc, je to určité měřítko. Právě totorozhodlo o finální lokalitě, protože další vytipovaný objekt tytopodmínky nesplnil.

Jak probíhaly úpravy budovy?

Úpravy probíhají již půl roku, zejména z důvodu přizpůsobeníbudovy potřebám Partners – došlo ke zvýšení budovy o zcela nová dvěpatra, tyrkysová fasáda atd. Aktuálně finišujeme úpravy interiéru. Je tovelká spousta činností, které na sebe navazují, a je to poměrněblázinec…

Nové klientské centrum ve Znojmě

Jak to bylo s financováním klientského centra? Jaké podpory jste využili?

S financováním nám velmi pomohla centrála – velmi oceňuji půjčkypro manažery s výhodnými podmínkami. Velmi motivující, ale i zavazující(navázaný na růst) je bonus ve výši 500 000 Kč a pravidelná měsíčnípodpora centrály po dobu tří let. Dále je v jednání 40% podíl centrályna venkovním označení pobočky.

Jaké máte na základě svých zkušeností rady a upozornění pro dalšímanažery z Partners, kteří se do projektu klientského centra ve svémregionu pouštějí?

Je to obrovská časová zátěž a velmi mne to vytrhuje z klasickéhopodnikání, jelikož se snažím, aby KC pěkně vypadalo a abychom za nějnezaplatili šílené peníze.

V tomto směru nám pomáhá majitel domu, na druhou stranu přesně dodetailu nezná naši firmu a naše potřeby a pochopitelně hájí svoje zájmy.Proto bych doporučil hlavně centrále mít nějakého člověka (stavebnídozor či architekta), který je detailně seznámen s naší prací a dělá pronaši firmu dlouhodobě.

Tento člověk by mi velmi pomohl s rozhodováním a kontrolouprovedených prací, jelikož za posledních půl roku jsem se stal takovýmmalým stavbyvedoucím – a to je zřejmý odklon od byznysu.

Manažerům doporučuji rozdělit úkoly na více lidí a důkladněvybírat dodavatelské firmy a kontrolovat je. Hodí se mít nějakouspřízněnou osobu, která hájí vaše zájmy.

Doporučil byste dalším manažerům otevření klientského centra? Proč?

Ano, doporučil. Je to velká výzva, velký posun dál, ale na druhéstraně také určitá oběť. Ale síť klientských center nás bezpochybyodlišuje od konkurence a je to investice, která se podle mě mnohonásobněvrátí.

Rozhovor vyšel v březnovém čísle JsmePartners

177

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: