Motorem naší firmy jsou lidi

Markéta Daxnerová | 17. 2. 2016 | Vstoupit do diskuze

„Dnešní konkurenční výhodou nejsou technologie ani informace, ale ti správní lidé. A získáme je jedině tak, že je budeme neustále vyhledávat a vytvoříme pro ně vhodné prostředí, protože jaké máme prostředí, takové máme lidi,“ říká v rozhovoru o vizích a budoucnosti Partners Radim Lukeš, jeden z Partnerů a zakladatelů společnosti.

Radime, v Partners je často zmiňovaným pojmem vize. Jak ho v souvislosti s naší firmou vnímáte vy?
Vizi Partners vnímám jako dobývání trhu prostřednictvím neustálého zvyšování kvality, vytváření přidané hodnoty a budování dlouhodobých, férových vztahů se spolupracovníky, klienty a obchodními partnery. Naším posláním je umožnit co největšímu množství lidí dlouhodobě bohatnout, ať už pasivně v roli klienta, nebo aktivně jako spolupracovník a podnikatel. Toho dosáhneme pouze tak, že budeme podnikat v oblasti financí, nikoliv prodávat finanční produkty. Naším úkolem je vychovávat silné osobnosti, podnikatele s jasnou vizí, hodnotami a postoji. Podobně jako měl Microsoft vizi počítače v každé domácnosti, my máme vizi profesionálního finančního poradce v každé domácnosti a kamenné pobočky Partners market v každé větší obci.

Co podle vás odlišuje Partners od konkurence?
Zásadně nás odlišuje právě naše vize. Většina konkurenčních firem ji nemá. Dělají finanční poradenství jen kvůli penězům. Přetahují poradce na vyšší provize, mění klientům smlouvy kvůli provizi. Kde je tady přidaná hodnota? Budují klientovi majetek, úspory, svobodu? My chceme na trhu dlouhodobě fungovat a peníze vnímáme jako vedlejší produkt. Chceme po vzoru německého Mittelstandu vytvořit „střední třídu“ s vlastním kapitálem, naučit lidi bohatnout a jinak přemýšlet. O úspěšnosti naší snahy svědčí, že si naši klienti od vzniku Partners vytvořili úspory přesahující 15 miliard. Naším cílem není finanční odměna alias bankovní jednotky, ale doporučení klienta.

Vize firem se naplňují skrze jejich představitele a nositele napříč firmou. Jakou roli by při tom měli hrát naši manažeři?
Manažer musí být především leader. Musí vidět v lidech víc než ostatní, jít jim přirozeně osobním příkladem a zaujmout je svým jednáním. Dobrý manažer – leader – bojuje se svým týmem. Neříká jděte, ale jdeme. Přijímá odpovědnost za svůj osobní a pravidelný výkon, nábor lidí, řešení situací a školení svého týmu. Inspiruje a vzdělává své spolupracovníky skrze své postoje. Pokud bude na podnikání a růst kašlat manažer, budou na něj kašlat i jeho spolupracovníci. Manažer musí umět pro růst vytvořit prostředí. Pokud to nejde s jeho stávajícím týmem, musí si říci, co dál. Protože buď máte výmluvy, nebo výsledky. Výsledky ale nejsou hned. Musíme si uvědomit, že podnikání je běh na dlouhou trať a uspějí jen ti, co ho nevzdají v půlce.

Jací jsou podle vás ideální kandidáti pro podnikání v Partners a kde je hledat?
Ti správní lidé jsou mladí, hladoví a chudí. Pokud se zaměříme na úspěšné podnikatele, protože mají kontakty, nebo na dlouhodobé zaměstnance, v drtivé většině případů to nevyjde. Ti už totiž hladoví nejsou. Myslí si, že už to takzvaně někam dotáhli, tíží je hypotéky, mají děti. Jak jsem říkal, podnikání je běh na dlouhou trať, a tihle lidé už čas nemají. A jak najdeme ty hladové? Jedině tak, že si zaplníme diáře prioritními aktivitami, zvedneme se z kancelářské židle a budeme se s lidmi scházet a ptát se jich na jejich cíle a sny. Velkou příležitost představuje servis klientů. Dali jsme všem svým klientům možnost vydělat si na své sny? Kde je psáno, že se z klienta nemůže stát náš spolupracovník?

V čem v současné době spatřujete největší potenciál role finančního poradce?
Lidem se stále zvětšují příjmy, což je obrovský potenciál sám o sobě. Dnes je ale největší problém v tom, že 20–30 % příjmů se dává do pasiv, jako jsou půjčky, hypotéky nebo úvěry, místo do aktiv. A v tom je naše příležitost. Náš největší potenciál je v tom, že umíme zajistit, aby klient úroky dostával, a ne je pouze platil. Pokud průměrnému klientovi s příjmem 25 tisíc korun zařídíme zajištění a investice v celkové výši 5000 Kč, do 15 let z něj může být milionář.

Jak se díváte na chystané legislativní změny v oblasti pojišťovnictví. Je to pro Partners hrozba, nebo velká příležitost?
Regulaci vnímám jednoznačně jako velkou příležitost.Staré pořádky a myšlení pomalu zaniknou, a o to více bude možné růst. PAYG vygeneruje mnohem vyšší provize v čase, ale také „zabije“ staré poradce, zvyklé na jiný styl přemýšlení a práce. Bude zde tlak nejen na mnohem vyšší kvalitu služby ve smyslu hodnot, ale také na dovednosti obchodníka a podnikatelské myšlení. Zjednodušeně, přežijí jen ti, kteří budou takzvaně vidět za tři kopce a budou umět pracovat s potřebami a sny klienta, místo aby na něj tlačili. A to vždy byla a je naše nejsilnější stránka.

V čem vidíte budoucnost Partners?
Motorem naší firmy jsou lidi a je v nich i naše budoucnost. Dnešní konkurenční výhodou nejsou technologie ani informace, ale ti správní lidé. A získáme je jedině tak, že je budeme neustále vyhledávat a vytvoříme pro ně vhodné prostředí, protože jaké máme prostředí, takové máme lidi. Musíme je zapálit pro věc přes srdce. Být jim osobním příkladem, protože nejvyšší formou vzdělání je inspirace. Jak říkají Američané: „Don´t tell me, show me.“ Není to o tom, dávat lidem informace, ale vychovávat je. To znamená říkat a ukazovat jim, kam vedou jejich postoje. Náš byznys je vlastně velmi jednoduchý. Je o lidech, s lidmi a pro lidi.  A pokud zajistíme lidem úspěch, budeme sami úspěšní.

129

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: