Modrý oceán je podstata naší vize

22. 12. 2016 | Vstoupit do diskuze

Modrý oceán inovací a odlišností ukazuje, že máme na co být hrdí, říká PETR BORKOVEC v posledním čísle časopisu Jsme Partners.

Proč se dnes znovu otvírá téma modrého oceánu? Zdálo by se, že je to již notoricky známá filozofie…

Modrý oceán je vyjádření naší strategie a vize. Je to o tom, v čem se odlišujeme od zbytku trhu, o naší jedinečnosti. To je něco, co není důležitější dnes než jindy, je to prostě důležité pořád, protože v každou chvíli musíte mít v podnikání na paměti svou strategii, vizi, kam kráčíte a jak toho chcete dosahovat. A my jsme lídři a ostatní jsou vždy následovníci.

Co by si měl nováček pod modrým oceánem Partners představit?

Nováček by si měl odnést to, že je ve firmě, která má plán, jasný byznys model, která tu bude i za třicet let, a která nepřešlapuje na místě, ale neustále se posouvá vpřed a je připravena ke změně. Která zajistí, že vždy bude mít konkurenční výhody. A v každé situaci mu kryje záda a připravuje ty nejlepší podmínky pro podnikání i úspěch.

Jak to vypadá s vizí společnosti, která finančnímu trhu udává směr, v praxi? Změnilo se to od založení firmy?

Vize je pořád stejná. Chceme vytvářet úspěšné prostředí pro své partnery v podnikání a chceme přinášet nejlepší službu svým klientům. V praxi to na začátku například znamenalo, že jsme měli tři produkty: stavebko, penzijko a kapitálovku nebo úrazovku. Dnes máme exkluzivní produkty v životním pojištění, úvěry, hypotéky, investice a připravujeme inovace v podobě nemovitostní investiční platformy, jednotného investičního účtu, banky budoucnosti.

Na začátku jsme měli hlavní podnikatelskou cestu, a to cestu podnikatele ve strukturálním byznyse. Dnes máme čtyři různé cesty podnikání, profesionálního poradce, majitele VIP CO kanceláře nebo franšízy Partners market a samozřejmě velkopodnikatele, který kombinuje a využívá všechny modely jako cesty k úspěchu pro své spolupracovníky. To skvěle ilustruje náš distribuční model.

Jedna z vizí, o které mluvíte, je vize největší finanční společnosti na českém trhu. Partners s obratem 10 miliard a osmi tisíci poradci, stovkami franšíz… Není ta cílená velikost trochu v rozporu s kvalitou? Proč je pro Partners velikost tak důležitá?

Velikost je potřeba, protože pokud chceme skvělý klientský portál, tak ho nemůžeme dělat pro pár lidí, to by těžko kdy vypadal tak, jak chceme. Chceme od partnerů exkluzivní produkty, upgrady, perfektní servis poradcům, takže zase, musíme mít objem a velikost, jinak by to pro nás neudělali. V malém bychom měli jen standardní produkty, co má celý trh, a nic extra. Velikost je alfou omegou všech investic, inovací a odlišností.

Často prezentujete strategii budování firmy v Partners, která se skládá z obrany a úroku. Zdá se, při vší té aktuální regulaci a zpřísňování pravidel, certifikacích apod., že vše je o obraně a na útok není prostor…

Ale to vůbec není pravda, prostor je obrovský. Partners mají reálně 200 tisíc domácností za aktivní klienty, a na trhu je 4,2 milionů domácností. Všichni nejsou naše cílová skupina, ale ta nabírá stále většího počtu a také má stále více peněz. Jednoznačně je stále kam útočit. Hlavním soupeřem jsou banky a pošta, kde lidé dnes reálně řeší svoje finance. Regulace s tím zkrátka nemá moc společného, prostor pro útok mají všichni, od profi poradců přes manažery ve struktuře až po franšízy.

Rozhovor v plném znění si přečtěte v zimním čísle časopisu Jsme Partners.

Přejeme vám příjemný adventní čas.

 

51

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: