Klientské centrum Prosek otevřeno!

Jakub Zeman | 7. 6. 2011 | Vstoupit do diskuze

Realizace projektu druhého klientského centra Partners v Praze nebyla zdaleka jednoduchá. Na okamžik to vypadalo, že čtveřice manažerů o své vysněné prostory přijde. Díky dobrým vztahům mezi Partners a UniCredit Bank se však podařilo najít kompromis...

Za projektem klientského centra Prosek stojí čtveřice manažerů; Pavla Ďalogová, Petr Douša, Michal Müller a Zdeněk Hrom. Vůbec první klientské centrum v Praze, které vybudovali manažeři z poradenské sítě Partners, se veřejnosti představilo 6. května. Slavnostnímu přestřižení pásky a symbolickému křtu bankomatu s logem UniCredit Bank a Partners bankovních služeb předcházel úvodní proslov manažera Michala Müllera a Partnerky společnosti Jitky Lucbauerové.

Většina přizvaných hostů si nenechala ujít prohlídku kanceláří Partners v 7. patře budovy ProsekPoint. Kromě originálního designu místností budil nadšené reakce i úchvatný výhled na centrum Prahy, který se otevírá z oken kanceláří. „Vzpomínám si na jednoho klienta, který vešel do kanceláře, zastavil se a fascinovaně hleděl na ten výhled. Bylo to totiž v zimě, kdy se začíná brzo stmívat a celá Praha byla krásně osvětlená. Ptal jsem se ho, zda nemám v místnosti zhasnout, aby si mohl ten výhled nerušeně vychutnat,“ směje se vedoucí klientského centra Zdeněk Hrom.

Od italské domácnosti k fungujícímu klientskému centru

O tom, jak celý projekt klientského centra na Proseku vznikal, vypráví Team Manager Petr Douša.

Klientské centrum Prosek je společným dílem čtyř manažerů: zaznamenali jste během přípravy projektu nějaké zásadnější názorové neshody? Byly nutné ústupky, nebo jste se na všem shodli?

Vzhledem tomu, že se jednalo o naši první zkušenost s projektem těchto rozměrů, nebylo jednoduché najít společnou řeč. Porady investorů často připomínaly italskou domácnost. Popravdě řečeno, několikrát mně napadlo, že snad projekt ani nedokončíme. V krizi se však vždy ukáže charakter a dobrá věc se podařila.

Kdo kromě Vás čtyř se na projektu ještě podílel?

Projektem jsme několik měsíců doslova žili, takže podíl patří všem, kteří nás v našem úsilí jakkoli podpořili. Díky patří nejen našim životním partnerům, kolegům, klientům, architektům, ale především naší ředitelce Jitce Lucbauerové a centrále Partners.

Proč jste si pro nové KC vybrali právě tuto lokalitu?

Lokalita bývá pro každé takovéto obchodní místo klíčová. Za tři hlavní důvody považuji pohádkovou dostupnost (metro Prosek, dopravní uzel, parkoviště), prestižní prostory nové administrativní budovy ProsekPoint a v neposlední řadě i fakt, že v sedmém patře téže budovy využíváme už třetím rokem kancelářské prostory.

Kdo je autorem architektonického pojetí klientského centra a designu kanceláří?

Původní návrh je práce Ing. Arch. Olgy Badové, ale dotažení detailů a především organizační stránku výstavby brilantně zvládla Ing. Arch. Veronika Müllerová, sestra manažera Michala Müllera, která je i autorkou designu výše zmíněných proseckých kanceláří. Až při zpětném zamyšlení nad průběhem projektu si uvědomuji, kolik nákladů nám její zkušenost ušetřila a za to si zaslouží velký dík.

Na místě klientského centra měla původně stát pobočka UniCredit Bank. Čím to je, že se tu nakonec usadili Partners?

Pravdou je, že náš záměr vybudování KC Partners v těchto prostorách byl zmíněn už na konferenci Partners v roce 2010, tedy v době spuštění spolupráce Unicredit Bank a Partners bankovních služeb. O to větším překvapením pro nás bylo, když jsme se dozvěděli, že o „naše“ prostory má zájem právě tento náš významný obchodní partner a že tam plánuje vybudovat pobočku. Bylo dobrou vůlí UniCredit Bank, že se nechala z rezervační smlouvy vyplatit a umožnila nám realizaci našeho snu. Naší chybou zkrátka bylo příliš dlouhé odkládání projektu. Byl to paradox - ačkoli jsme po klientském centru toužili relativně dlouho, tak k realizaci došlo, až když jsme zjistili, že bychom o tuto možnost mohli definitivně přijít.

Klientské centrum má za sebou zhruba týden fungování; získali jste již nějaké pozitivní ohlasy a zpětnou vazbu od klientů, případně obchodních partnerů?

Po slavnostním otevření jsme začali využívat KC naplno. Sám jsem se tam za tu dobu stihl setkat s několika svými stávajícími klienty. Pozitivní zpětné vazby jsme získali i od našich spolupracovníků, kteří tak mají výrazně větší prostor pro schůzky. Rádi bychom tímto poděkovali i obchodním partnerům, kteří přijali pozvání a spolu s námi otevření KC oslavili. Velmi si této podpory ceníme a těšíme se na budoucí spolupráci.

Máte nějaký zajímavý nápad, jak do klientského centra „přilákat“ i běžné kolemjdoucí? Jak by bylo podle Vás možné překonat jejich ostych?

V prvních měsících nepočítáme s přívalem tzv. walk-in klientů. Setkal jsem se s lidmi, kteří bláhově se domnívali, že KC bude ultimátní magnet na potenciální klienty a že už nebude nikdy více potřeba umění obchodovat a získávat aktivně osobní reference na potenciální klienty. My si myslíme, že je to hudba blízké budoucnosti a v tomto ohledu spíše naše investice. Již nyní nám v přilákání „civilistů“ pomáhá bankomat Partners bankovních služeb a svítící sexy nápisy Partners nad KC, na které jsme získali finanční grant od centrály Partners.

V Praze jsou v současné době dvě klientská centra; kolik KC by podle Vás do budoucna našlo v metropoli uplatnění?

Když jsme si koncem loňského roku dělali zběžný screening pobočkových sítí bank v Praze, dýchl na nás zajímavý potenciál tohoto trhu. Top 9 bank má v Praze 303 kamenných obchodních míst. Nejvíce Komerční banka (70), ale ani Česká spořitelna nezůstává pozadu (69). Když to srovnám s nynějším počtem KC Partners a kvalitou poskytovaných služeb, jako vizionáři mi to vykouzlí úsměv na tváři….

197

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: