Jaromír Kovář: Bývalý florbalista franšízantem

8. 11. 2013 | Vstoupit do diskuze

Během léta jsme udělali rozhovor s franšízanty Milanem PODLIPNÝM a Arsenem SARGASYANEM o založení Partners market v Jihlavě. Další, kdo se s námi podělil o své zkušenosti s novým typem byznysu, je Jaromír KOVÁŘ, rodák ze Znojma.

Jaromíre, v Partners jste naprostým nováčkem. Jak jste dospěl k rozhodnutí založit si rovnou vlastní franšízu?

Všechno to začalo na konci února letošního roku. Na zajímavé volné místo v centru Znojma mě upozornil můj nynější kolega Libor Šťasta (Consultant). V té době pracoval na projektu franšízy v Jihlavě a nabídl mi, že pokud by mě zajímalo vybudování něčeho podobného ve Znojmě, mohli bychom si společně předávat potřebné know-how. S Liborem se známe spoustu let, společně jsme bývali hlavami znojemské florbalové ligy. Jako bývalí spoluhráči máme k sobě blízko, máme společné zkušenosti z byznysu, a právě díky tomu mě vyhledal. Po důkladném nastudování a zvážení veškerých informací o projektu franšíz Partners market, jsem se rozhodl vyměnit své desetileté fungování ve finanční branži pod hlavičkou jiných firem a vstoupit do Partners.

Konečná dohoda tedy vypadá tak, že jsem jediným vlastníkem franšízy a kolega Šťasta je můj garant, který mi pomáhá se záležitostmi, do kterých ještě nejsem plně zasvěcený. Nejsem žádný revolucionář, který by si vše musel dělat výhradně po svém. Zhruba dvakrát týdně se sejdeme a konzultujeme naše vzájemné potřeby. Využívám napojení na další franšízy. Kromě té jihlavské, která má před námi náskok, je to také franšíza v Humpolci a Frýdku Místku. S jejich majiteli Helenou Ederovou a Jiřím Matusíkem jsme se potkávali na záškolech. Navzájem si, alespoň v začátcích, pomáháme.

Interiér franšízy ve Znojmě

Považujete umístění franšízy v centru města za zásadní?

Volné prostory na pěší zóně nacházející se přímo v centru starého města, pro které jsme se rozhodli, skýtají výhody i nevýhody. Ukázaly se jako nanejvíc komplikované pro jakékoli úpravy kvůli požadavkům památkářů. To jsme pocítili hlavně ve chvíli, kdy jsme zjistili, že jsou prakticky v dezolátním stavu. Před rekonstrukcí to byla doslova jedna velká katastrofa. S velkou investicí do rekonstrukce jsme počítali, dalším oříškem však bylo i pouhé získání stavebního povolení. Avšak zadařilo se a teď tu máme všechno nové, od podlahy až po strop.

Naopak výhodou je frekventovanost místa. Zatím jsem neviděl nikoho, kdo by si nové pobočky nevšiml a nedivil by se, co to tu je nového. Často zvenku slýchám: „Jé, hele, Partners!“ Nebo jednou přišla paní se synem, který si právě zlomil nohu. Potřebovala vyřídit papíry pro pojišťovnu rovnou na místě.

Franšízant Vladimír Kovář

Zařazení franšízy do všedního života lidí ve městě není jednoduchou záležitostí. Můžete nám prozradit, jakým způsobem chcete podpořit to, aby ji lidé začali vnímat jako normální součást služeb? Jakou šanci uspět má podle vás Partners market ve Znojmě?

Jako rodilý Znojemák jsem tady na Znojemsku v postavení známé a důvěryhodné osoby. Taktéž díky florbalu, kde jsem řadu let působil jako prezident klubu a pohyboval se tak ve vrcholném vedení, jsem zvyklý oslovovat velké místní firmy. Mám mezi nimi také svou stálou klientelu. Díky panu Šťastovi jsem se předem seznámil s tím, jak obrovské zázemí Partners nabízí. Bál jsem se budovat něco na vlastní pěst. Rozhodnutím pro vybudování franšízy jsem spojil svou představu s perfektním zázemím, know-how a službou, která je podle mě naprosto super. Přemýšlíme nad rozsáhlejšími akcemi, které na franšízu mohou upozornit. Kromě oficiálního otevření je to například dětský den, který mě napadlo uspořádat v prostředí hradního příkopu už jen proto, že sám mám děti. Je to dobrá podpora značky a mladé pokolení si k ní už odmala buduje vztah.

S ředitelem Liborem Obůrkou jednáme o uspořádání většího setkání Partners, abychom mohli společně komunikovat rozložení sil v kraji a zabránili tak vzájemnému označování se za konkurenci. Zkrátka, aby ti, kdo pochybují, začali vnímat franšízu jako nástroj pro udržení stability. Shodli jsme se na tom, že budeme společně pracovat na zlepšení jména navenek ve městě tak, aby se Partners v ulici Pražská a Partners v ulici Obrokova staly pojmy a každý věděl, kde nás najde.

Vladimír Kovář

Na závěr nám, Jaromíre, prozraďte, jak zatím vnímáte své dosavadní působení v Partners a jaké jsou vaše budoucí cíle.

Franšíza dala mému myšlení úplně nový rozměr. Přiblížil jsem se vnímání byznysu očima Partners. V minulosti jsem působil dlouhodobě na pozici, kde jsem pouze plnil úkoly. Zde musí člověk plánovat, jak se říká, za tři kopce. To je hlavní předěl. Mám okolo sebe lidi nastartované tím správným směrem. To mě neustále inspiruje. Člověk najednou přemýšlí JINAK. Začal jsem si to uvědomovat už při školeních, intenzivně na přednáškách Petra Borkovce a nyní se mi to neustále potvrzuje. Zázemí, které mi dává Partners jsem nikde nezažil. Je to kombinace nadstandardního vzdělávacího a informačního systému, která jednotlivce i tým dokáže neskutečně nakopnout. A moje cíle? Chci tu být dneska, za pět i za deset let. Zároveň by to neměla být moje poslední pobočka.

Přejeme vám tedy hodně štěstí!

 

 

 

94

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: