I Jihlava má franšízu!

Simona Mrázková | 25. 7. 2013 | Vstoupit do diskuze

Hned v úvodu prázdnin se uskutečnila otvíračka nové franšízy v Jihlavě. Přípitkem, kterému předcházel proslov plný entuziasmu směrem k budoucímu fungování franšízy Milana Podlipného, čerstvého spolumajitele a M1, byla odstartována nenucená zábava se zástupci obchodních partnerů předznamenávající budoucí úspěchy.

Rozhovor s Arsenem Sargsyanem a Milanem Podlipným je zároveň prvním dílem seriálu rozhovorů o franšízách Partners market, které se v této době začínají usazovat na trhu.  

Projekt franšíz Partners market se slibně rozjíždí a nikdo nechce zůstat pozadu. Otevření vlastní franšízy je však závažné a dalekosáhlé rozhodnutí, kterému nutně předchází důkladná úvaha. Jak jste, Milane, došel k závěru, že si otevřete franšízu?

Před časem mě inspirovala přednáška Petra Borkovce věnovaná podpoře projektu franšíz. Jsem zvyklý pracovat v poradenské síti, přesto mě ale lákala představa podnikat hlouběji a rozvíjet další druh byznysu v oblasti, které rozumím. Projekt je skvělý především v tom, že umožňuje spolupráci s lidmi z venku, kteří jsou například příliš konzervativní ve vztahu ke klasickému síťovému marketingu.

Co se Vám na projektu líbí?

Milan: Nadchlo mě, že franšíza umožňuje navázat běžnou klientelu více na určité místo než na konkrétního poradce. Místo, kam bude klient moci kdykoli přijít, a nezávisle na tom, který poradce se o něj stará, ho bude možné kýmkoli ze zaměstnanců obsloužit. Právě konzervativnost nastavení podnikání mi chyběla. Tu jsem v tomto projektu našel. Je to stabilní a dlouhodobý příjem.

Arsen: Na projektu se mi líbí především dlouhodobost a stabilita. Je to pro mě další druh podnikání, který obsahuje službu, jež bude využívat čím dál větší počet lidí.

Pracovní tým jihlavské franšízy

Nakonec jste se rozhodli, že půjdete do podnikání společně. Co stálo za tímto rozhodnutím?

Milan: Původně jsem do projektu chtěl jít sám, ale po rozhovoru s Petrem Borkovcem jsem změnil názor. Začal jsem si uvědomovat, že bych musel zákonitě zanedbávat poradenskou síť. Dalo by se to přirovnat k tátovi od dvou dětí, který jedno z nich protěžuje. Hledal jsem proto vhodného partnera a seznámil jsem se s Arsenem. Možnosti podnikat ve financích se ihned zhostil. Zhruba v půlce jednání mi Arsen naznačil, že by bylo dobré, kdybychom se spojili. Můj původní záměr byl najít pouze investora a stát opodál. Dohodli jsme se tedy na spolupráci.

Arsen: Pochopil jsem, že pro tento obor je třeba velké množství specifických znalostí, které není možno dohnat za měsíc, proto jsem potřeboval někoho, s kým budu moci spolupracovat i na bázi profesní. Sám mám zkušenosti z jiných oborů, a právě spolupráce s Milanem mi dala nahlédnout do finančního plánování.

Milane, jaké výhody má spolupráce s člověkem, který nezná síť?

Jakopartner je pro mě vhodný především proto, že má zkušenosti s otvíráním pobočkové sítě, i když v jiném byznysu. Zažil otvírání sítě poboček a vedení zaměstnaneckého kolektivu, já naopak síťový marketing s typickým nabíráním nováčků a také poradenskou praxi. Navzájem tak kompenzujeme své slabiny a vytváříme silný celek.

Milane, běžně vás můžeme najít ve Znojmě, proč jste se rozhodl právě pro Jihlavu?

Chtěli jsme udělat na Jihlavsku něco nového, co tu ještě nebylo a také nabídnout tu nejlepší péči klientům. Kromě toho, že jsme v budově místního divadla našli perfektní prostor, když se v okolí Jihlavy řekne Horácké divadlo, všichni vědí, kde nás hledat, protože sem už od školky jezdili na představení. Mohli jsme si kancelář pronajmout i na více frekventovaném náměstí, tam je ale banka vedle banky, v Horáckém divadle jsme jen my.

Využíváme zároveň divadla jako instituce. Je to kulturní místo a my poskytujeme finanční kulturu na nejvyšší úrovni. Návštěvníci dostanou zábavu a mají na očích i finance a nutnost péče o ně. Doufám, že do budoucna budeme s divadlem více spolupracovat, mám na mysli např. garantovat předplacená představení pro klienty. Líbí se mi také to, že vstup do franšízy z foyer divadla má jistou prestiž. 

Recepce

Pánové, jak vidíte budoucnost jihlavské franšízy?

Chtěli bychom do deseti let obsluhovat veškeré bankovní potřeby obyvatel poloviny spádové oblasti. Pokud člověk pronikne na finanční trh, půjde tam přes nás a bude se na nás dlouhodobě spoléhat. Když se bude pobočce dařit, nevidíme důvod, proč bychom nedosáhli počtu 25 tisíc klientů. Líbí se nám představa, že pro vyšší společenskou třídu funguje VIP Consultant, poradenská síť je pro střední třídu zahrnující hlavně rodiny s dětmi a franšíza se stará o všechny dohromady bez rozdílu a uspokojí například ty klienty, kteří se nechtějí poradci plně otevřít, anebo ocení pocit stability kamenné pobočky.

 Na fotky za akce se můžete podívat v přiložené fotogalerii!

 

82

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: