Sázka na jistotu Tomáše Purma

Simona Mrázková | 11. 7. 2014 | Vstoupit do diskuze

Foxconn, Paramo, Bikava… to je jen zlomek širokého výčtu velkých i menších firem, které mají sídlo v Pardubicích. I díky prosperující univerzitě a snadné dostupnosti, jsou Pardubice jedním z měst s nejvyšší zaměstnaností a životním standardem. Zhruba před rokem zde vyrostla pobočka Partners market Tomáše Purma nabízející na jednom místě celou škálu finančních produktů od hypoték až po bankovní služby.

Zeptala jsem se Tomáše, jak se novému „kamennému obchodu“ ve městě daří.

Vždycky by mohlo být lépe, ale stěžovat si nemohu. Podařilo se nám během krátké doby dosáhnout téměř na plánovaná čísla, což je opravdu skvělý výsledek. Bylo to hektické, někdy i bolestivé. Nyní nastává stabilizační fáze, abychom se od nabytých zkušeností mohli odpíchnout a mohli dále růst. V nedávné době odešlo několik spolupracovníků, noví jsou na cestě, a tak je jistě na čem pracovat.

Sídlíte ve Smilově ulici, pomyslném finančním centru města. Považujete výběr adresy za zásadní?

Ano, lokace je důležitá, Pardubice jsou velkým městem. Ve velkém městě je dle mého i více příležitostí pro obchod, lidé mají více peněz. Adresa naší kanceláře je dobrá, jsme v centru a kolem projde každý den velké množství lidí. V okolí jsou navíc další známé finanční instituce.

Tomáši, prozradil jste mi, že jste sám dlouhodobě působil uvnitř poradenské sítě Partners. V určité fázi své kariéry jste se rozhodl vybudovat franšízovou pobočku Partners market. Co vás k tomu vedlo?

Otevření franšízy je z mého pohledu ideální vyústění práce samostatného poradce s ambicemi, kapitálem a dobrou pověstí v regionu. Každý poradce, pokud nechce budovat vlastní poradenskou strukturu, a to byl i můj případ, si dříve či později nutně musí položit otázku: A co dál? V každé činnosti je nutné posunovat se dál, jinak člověk zakrní. A přesně to jsem vnímal já během celého roku 2012. Stále častěji jsem stál před stejnou otázkou. Kde budu za rok, za dva, za pět let? Jak budu moct neustále rozšiřovat klientský kmen a zároveň se dobře postarat o stávající klienty? A pak přišel ten správný impuls. Před koncem roku mi zavolal Petr Kroupa a po rozhovoru s ním věci nabraly ty správné obrátky. Naši pobočku vnímám jako přirozenou součást poradenského byznysu Partners. Spolupráce se sítí je jedním ze tří pilířů plánované ekonomiky naší franšízy. V tuto chvíli máme navázanou spolupráci s trutnovskou strukturou Kateřiny Smékalové, ve které působím, a spolupráce nabírá čím dál větších obrátek. I dnes při řízení kamenné pobočky Partners market platí, že manažerské zkušenosti ze sítě jsou pro mě neocenitelné.

Jaký je synergický efekt spolupráce Partners marketu s manažery a jejich týmy poradců?

Většinou velmi dobrý. Je jasné, že někteří poradci nebo manažeři mohou mít někdy pocit, že jim bereme práci a chceme škodit. To je ale jen o komunikaci a zkušenosti, protože ve skutečnosti opak je však pravdou: síti může byt franšíza velmi prospěšná, může jí uvolnit ruce od důležitých drobností, jako jsou bankovní služby, neživot a jiné, pomůže jí eliminovat storna a ta má pak více prostoru pro svůj další rozvoj. Setkávám se stále s lidmi ze sítě a tu správnou spolupráci úspěšně hledáme. 

Pardubická franšíza Partners market

Potýkáte se v Pardubicích s konkurencí či nikoli?

Konkurence si moc nevšímám. Může vám konkurovat někdo bez takového zázemí, podpory ze strany centrály, bez portfolia, které máme? Myslím, že nikoli. Pochopitelně ve velkém městě je spousta firem, které bychom mohli nazvat konkurencí, jen v okruhu tři sta metrů od nás je minimálně deset takových a dnes a denně se s nimi setkáváme. Pokud však klient pochopí smysl naší služby, konkurenci nemáme. A to je to nejvíc, co mě na naší práci baví, mít ty nejlepší nástroje, nejlepší zázemí centrály a skutečnou službu. Pak je relativně snadné uspět.

Jak byste, Tomáši, zhodnotil naladění místních občanů na finanční služby vytvářené na základě právě těch nejlepších nástrojů?

Převážnou většinou naší klientely jsou běžné domácnosti, rodiny s průměrnými příjmy. Nálada toho kterého klienta je odvozena vždy od toho, co právě řeší. Pochopitelně hůře jsou na tom lidé s vyššími závazky, lépe ti s aktivy. Mohu však směle říct, že pokud je na začátku špatně, později se to zlepší, pokud je dobře, je ještě lépe. Pokud to takto funguje, nálada pro finanční služby je dobrá, pokud nikoli, je to obráceně. 

Chápu to tedy správně, že franšízu vnímáte jako obchodní místo s velkým potenciálem do budoucna?

Franšízový distribuční model vnímám čím dál pozitivněji. Naše práce je o komplexní službě, o tom, aby měl klient ideálně 100% smluv ve svém portfoliu od Partners. Ze své praxe vím, že to je v síti prakticky nemožné. Není čas přemýšlet nad povinným ručením, cestovním pojištěním, bankovními službami, to musí dělat odborníci na to vzatí. Proto franšíza, servisní organizace, která by na každou oblast finančního trhu měla mít své specialisty. V rámci spolupráce se strukturou se jedná o velmi efektivní obchod a skutečně komplexní službu pro klienta. Jiní o komplexnosti jen mluví, my to tak skutečně děláme. Co se týká konkrétně naší franšízy, zaběhnutí rozhodně nebylo hladké. Jsme tu sice všichni zkušení poradci, kteří si na sebe vydělají. Do této chvíle jsem se více spoléhal na svůj osobní výkon. Na strategii a vedení lidí tak zbylo málo času. A to je špatně, druhou polovinu roku 2014 právě ve spolupráci s Kateřinou Smékalovou proto vnímám jako další fázi rozvoje naší pobočky, půlrok výzev a nových příležitostí.

Kam směřují vaše další kroky coby ředitele franšízové pobočky Partners?

Teď po nějakém čase fungování bych se rád zaměřil na stabilizaci týmu současných obchodníků a ustálení jejich aktivity a výkonu. Nově s Kateřinou přivádíme další členy našeho týmu, a to zejména pobočkové pracovníky. Cílem je z  franšízy do konce letošního roku udělat dokonalé servisní středisko s dobrým jménem v síti a pochopitelně také v našem klientském kmeni. Dalším cílem je rozšířit naše obzory do oblastí, které nás doposud minuly. Jsou to zejména firmy a firemní obchody, připravujeme se na spolupráci se státní správou a samosprávou, cílem jsou vzdělávací aktivity v rámci projektu Den finanční gramotnosti. Je toho dost.

 

78

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: