Ondřej Bílek: Jak se stát podnikatelem bez kapitálu

Simona Mrázková | 30. 6. 2014 | Vstoupit do diskuze

V Ondřeji Bílkovi, Directorovi, se už od mládí projevovaly vlohy schopného podnikatele. Věděl, že pokud se jednou chce mít dobře, musí jít vstříc příležitostem a sám si je i vytvářet. Svou životní šanci nakonec našel v Partners.

Ondřej škole nikdy moc nedal. Řekněme, že se ne tak docela ztotožňoval se samozvanými autoritami. Svou neobyčejnou energii se místo toho rozhodl věnovat sportu. Když se pro něco nadchnul, byl schopný to dělat na 120 procent.  V 18 letech tak dostal profesionální smlouvu, účastnil se série světových pohárů a na Tour de France se seznámil s takovými ikonami jako slavný Lance Armstrong. Závratně rychlé starty jsou však často zrádné. Ondřeje potkalo zranění achylovky, navíc jeho chronická varianta. Téměř ze dne na den skončila jeho dráha profesionálního sportovce a Ondřej se vrátil zpátky do dosud opuštěné školní lavice.

Svou šanci chytil a nepustil

Brzy po prvních pokusech s podnikáním zjistil, že mu k tomu chybí dostatečný kapitál. S urputností mistra bojového umění hledal další možnosti. Všude, kde se něco dělo, tam byl, nechtěl si nechat utéct jedinou šanci. Až v roce 2007 narazil na finanční poradce z Partners. Hozenou rukavici chytil. Řekl si, že to zkusí a uvidí. Od začátku ho zaujalo, že na rozdíl od předchozích zkušeností, kde bylo potřeba vynaložit obrovské úsilí s velmi dlouhodobým výnosem, v Partners si byl schopen vydělat slušné peníze už po prvních třech měsících. „V té chvíli jsem si uvědomil, že takové peníze nemá nikdo v mém okolí, natož ve dvaadvaceti letech. Získal jsem potřebné sebevědomí na to, abych o tom říkal lidem dál. Tak byly založeny základy mé firmy,“ vzpomíná Ondřej.

Ondřej Bílek se svou sestrou na vlastním cyklistickém závodu Partners 50 Podralsko

 „Když jsem začínal, byl jsem cyklista, který neuměl nic. Nevěděl jsem nic o finančním trhu, neuměl jsem mluvit před lidmi. Když mě postavili před první týmy, které jsem měl školit, byl jsem rozklepaný. O tři roky později nemám problém hovořit k dvěma stovkám lidí v sále. V tom vidím obrovský pokrok,“ říká dnes devětadvacetiletý Ondřej Bílek, který si v rámci vedení firmy osvojil také techniky mezilidské komunikace od vyjednávání s obchodními partnery po přesvědčovací umění u něj samého doma. „Tam se ale s těmi technikami musí opatrně,“ směje se Ondřej.

Zakladatelem cyklozávodu

Díky podnikatelským aktivitám v Partners Ondřej dostal šanci vrátit se do světa cyklistiky v roli pořadatele závodu. Založil cyklistický závod s názvem Partners 50 Podralsko.„Mým přáním je vytvořit z Partners 50 Podralsko tradici. Je to první a zároveň jeden z posledních závodů sezóny. Jméno jedné z největších cyklistických akcí v regionu tak bude spojené s Partners. Myslím, že to se zatím úspěšně daří, teď už jen pracovat na tom, aby s každým závodem přibývalo účastníků. Samotného závodu jsem se zúčastnil loni v Partners dresu. Byl jsem jako pojízdná reklama,“ směje se cyklista Ondřej Bílek

Cíl už se blíží

„Ve stagnaci v podnikání nevěřím. Buď jdu nahoru, nebo dolů. Jedno z mých hesel je, že pokud chcete, aby firma rostla, musíte hledat následovníky, pokud má expandovat, musíte hledat správné lídry. Hodí se to pro kluky, kteří chtějí něco dokázat, dokážou na sebe vyvinout tlak a nepotřebují kopat do zadku. Uspějí ti, kteří vědí, že musí trénovat, aby vyhráli závody,“ říká Ondřej a dodává: „Chci se dostat do fáze, kdy fungování firmy nebude závislé na mé aktivitě. To je moje největší motivace, budu moct dopoledne sednout na kolo a objet Jizerky. Cíl už se blíží.“

84

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: