Claimer

Nejtěžší bylo nedělat všechno sám

Někdy je potřeba udělat pár kroků zpět, aby mohl byznys ještě víc růst, dává v pokračování rozhovoru svůj byznysový tip VIP CO Kamil Janda.

Nejtěžší bylo nedělat všechno sám

Co vám funguje v rozšiřování spolupráce se stávajícími klienty a v jejich udržení?
Pravidelný kontakt, díky kterému se neustále buduje vztah a tím posiluje loajalita klienta. Není důležité, kolik máte v portfoliu klientů, je důležité, kolik máte loajálních klientů. Mám dnes přes 450 klientů a sám nyní řeším problém, jak s nimi pravidelně udržovat vztah a tím posilovat loajalitu. Cestu vidím v rozsegmentování své klientely a v určení, kdo se o jaký segment postará. Poté s každým segmentem řízeně udržovat kontakt. Nástrojem může být franšíza, servisní poradce, mojepartners, call centrum, email, telefon a já samotný. Jde jen o to vytvořit si svůj vlastní mix těchto nástrojů a efektivně ho používat.  

Jaký byl váš největší podnikatelský omyl?
Největší podnikatelský omyl byla neschopnost naučit se vybírat doporučení od svých klientů spojená s nedostatečně zpracovaným osobním potenciálem. Po roce svého podnikání jsem na to doplatil a málem s podnikáním úplně skončil. Neměl jsem kam volat, s kým se scházet. Zachránil mě až projekt Partners a Nestlé, kde jsem se opět dostal k vydělávajícím lidem. Začal jsem si brát doporučení a díky tomu položil základ, na kterém stavím dodnes.

A co byla největší výzva?
Největší podnikatelská výzva byla naučit se nedělat všechno sám.Na podzim roku 2015 jsem byl ve fázi, kdy jsem měl obrovské množství rozdělané práce, kterou jsem nestíhal v termínu zpracovat. Ještě větší množství práce jsem se bál rozdělat, protože mi bylo jasné, že ji nemohu stihnout. Nevolal jsem na nové doporučení, nedělal jsem pravidelný servis u klientů, kteří se sami neozvali. Pracoval jsem šestnáct hodin denně, nepravidelně jedl a pil, málo jsem spal. Věděl jsem, že takto to dlouho nevydržím, že nemohu vše dělat sám. Vzal jsem si k srdci postoj: „Chceš-li jít rychle, jdi sám. Chceš-li jít daleko, jdi společně.“ Vybral jsem si k sobě svou asistentkou Lucku Skočdopolovou.

A ulevilo se vám?
V prvních měsících jsem musel v tomto šíleném tempu udělat 2 kroky zpět. Věřil jsem, že díky tomu pak udělám 5 dopředu. Vše jsem Lucce vysvětloval, kontroloval ji, opravoval chyby a věnoval čas jejímu učení. Po 6 měsících jsme začali společně sklízet. Výkon měřený BJ se nám zvýšil o 75 %. Dnes Lucka dělá svou práci lépe, než jsem kdy dělal já.

Jak je to možné?
Je specializovaná, stal se z ní profesionál. Poté jsem si vybral svého finančního plánovače, který mi připravuje podklady na jednání s klienty, Markétu Pumprovou. Už jsem věděl, co mě čeká. Kupodivu mi přišlo, že jsem udělal jen jeden krok zpět. Při vedení Markéty mi pomohla právě Lucka. Po 6 měsících jsme udělali opět 5 kroků dopředu a růst obratu měřený v BJ byl přes 45 %. Na konci roku 2016 jsme přijali další asistentku – Ivetu Marhounovou. Lucka už měla tolik práce, že ji nemohla stihnout sama. Zapracování Ivety jsem prakticky nepocítil, Lucka s Markétou novou posilu kompletně zaškolily. Investovaný čas a energie se mi v obrovském množství vrátily zpět přes můj současný tým profesionálů.

 
 
Tisknout  Poslat emailem 
*
*
*


Vložit Komentář / Pro psaní a čtení komentářů se musíte přihlásit

Vloženo 0 komentářů


Vítejte na webu JsmePartners!

Nacházíte se na interním webovém portálu společnosti Partners určeném především pro poradenskou síť. Pokud hledáte korporátní web Partners... Přejít na web Partners.cz


Sledujte naše finanční magazíny!

 

Peníze.cz Finmag


Nejnovější magazín ke stažení





Aktuální komentáře / diskuse

Adam Petráček: Dobrý den. Toto video bylo vždy užitečným nástrojem v přípravě k investiční certifikaci. Bohužel nyn... více
INVESTIČNÍ CERTIFIKACE

Markéta Daxnerová: Dobrý den, pane Koubku, pokud jako poradce Partners potřebujete poradit v oblasti investic, obraťte ... více
Tabulka 4: Záporné sazby a spořivost, krachující evropské banky a ceny bytů

Michal Koubek: Dobrý den, poslední informace už docela zavánějí sdělením připravte se na krizi, může být ještě větš... více
Tabulka 4: Záporné sazby a spořivost, krachující evropské banky a ceny bytů

Ondřej Podlešák: 1. Vyřešení všech produktů s Partners, třeba cestovního pojištění v e-shopu - zákazník to rád dopor... více
Soutěž o roll up na míru!

Adéla Kniezková: Ad 1: Vytvořím si s klienty (v rámci mezí) přátelský až rodinný vztah. Klienti mi věří a ví, že to s... více
Soutěž o roll up na míru!