Nejtěžší bylo najít pro náš Partners market vhodné místo

Simona Mrázková | 9. 8. 2014 | Vstoupit do diskuze

Už devět měsíců funguje jesenická franšíza Partners market, kterou vede Lucie STRANGMÜLLEROVÁ. Že je vám to příjmení povědomé? Správně, její manžel, Jan Strangmüller, působí v Partners od založení a je na pozici Executive Manager. Vlastně to byl tak trochu on, kdo Lucku inspiroval k založení franšízy.

Vy sama, Lucko, jste v Partners nikdy nebyla, osm let jste pracovala jako office managerka v jedné advokátní kanceláři. Nebyl franšízink trochu krok do neznáma?

Ano i ne. Ano v tom smyslu, že jsem vždycky byla zaměstnankyní a nikdy jsem nepodnikala. Vlastně, kdyby se mi nenarodil syn Max, tak bych asi pořád pracovala jako office managerka. Ta práce mne bavila, nikdy jsem neměla problém pracovat přes čas. Ještě v těhotenství jsem si myslela, že se s narozením syna nic moc nezmění a po pár letech se vrátím zpátky. Jenže když pak to dítě máte, pochopíte, že pracovat deset, jedenáct hodin denně se nedá, když se mu chcete opravdu věnovat a nepřesouvat ho jen od babičky k chůvě. Už na rodičovské jsem zvažovala, co dál. Nenapadlo mne, že skončím jako podnikatelka.

A v čem to bylo snadné?

V tom, že podnikám s Partners. Šest let jsem doma od Honzy poslouchala o Partners, o financích a podnikání, takže jsem měla celkem jasnou představu, co to obnáší. Jaké jsou tam příležitosti, systém zaškolování a vzdělávání. V tom jsem měla výhodu oproti lidem, kteří přijdou takzvaně přímo z ulice. Samozřejmě jsem namítala, že o financích nic nevím, můj obor byl v podstatě advokacie. Honzova námitka tehdy zněla, že jako franšízantka daleko víc potřebuji manažerské schopnosti než odborné znalosti. S těmi mi ostatně může pomoci a navíc si projdu opravdu důkladným zaškolením. Pomohl i s byznys plánem, což pro mne taky bylo něco nového.

Lucie a Jan Strangmüllerovi

Rozhodla jste se tedy stát franšízantkou Partners marketu. Jenže od záměru k otevření pobočky je ještě dlouhá cesta, co bylo tím nejtěžším?

Jednoznačně najít vhodné místo. Měla jsem celkem jasnou představu, jaké podmínky by mělo splňovat – v menším městě, kde je jedna, maximálně dvě banky či pojišťovny, na hlavní ulici, kde vede komunikace, ideálně v blízkosti Prahy. S manželem jsme přemýšleli i o variantě, že bychom měli Partners market v okolí města, odkud pocházím, tedy Zlína, ale to by znamenalo komplikace, nebo dokonce stěhování. Tomu jsme se nakonec stejně nevyhnuli. Ideální místo jsme totiž našli v Jesenici u Prahy. V té době jsme bydleli v Zelenči, což je obec kousek za pražským Černým mostem, kdežto Jesenice je asi 10 minut za Prahou od centrály na Chodově. Dojížděla jsem tam minimálně hodinu, to když byl dobrý provoz. Po pár měsících jsem to vzdala a rozhodli jsme se přestěhovat blíž, ta úspora času a operativnost za to stála. Takže teď bydlíme v Praze na Spořilově, ve franšíze jsem za 15 minut.

Mobilita za prací, to se v Česku moc nenosí. Jak jste vůbec sháněli zaměstnance? Někteří vaši kolegové franšízanti byli zklamaní úrovní zájemců o práci...

To mohu jen potvrdit. Sehnat kvalitního pracovníka bylo snad ještě těžší než najít to správné místo. Na začátku jsem si byla jistá, že při dnešní nezaměstnanosti bude o atraktivní místo ve finančním sektoru velký zájem, že si budu vybírat mezi nejlepšími. To bylo ode mne naivní. Zájemci většinou neměli potřebné kvalifikace, zato jejich požadavky neznaly mezí. Třeba absolventi bez jakékoli praxe si představovali nástup 25 až 30 tisíc. Když jsem pak zmínila, že podmínkou je i aktivní komunikace s potenciálními klienty, tak houfně odmítali. Jako podnikatelka si nemůžu dovolit vzít na zkoušku někoho, který se už na začátku tváří velmi odmítavě k jakékoli proaktivitě. Zaškolovací cyklus pro koncipienta trvá měsíc a půl a během té doby mu musím platit mzdu. A když pak skončí ve zkušební době, tak je to pro mne ztrátový náklad. Naštěstí se mi asi před čtyřmi, pěti měsíci povedlo najít schopného koncipienta, dříve také pracoval ve finančním oboru. Jeho znalosti a schopnosti jsou jednoznačně někde jinde. Mám v něj plnou důvěru a díky němu nemusím být na franšíze non-stop. Takže v pohodě zvládnu podnikat i starat se o syna a rodinu.

Partners market Jesenice

Od otevření uběhlo už devět měsíců, jak se Partners marketu daří?

Asi by mi to potvrdili i ostatní kolegové franšízanti, že rozjezd Partners marketu je ze začátku pomalejší, zejména pokud je ve městě, kde jsou lidé zvyklí na tu svou jednu banku. Naší velikou konkurenční výhodou je otevírací doba. Banka, která je v Jesenici, má otevřeno doslova příležitostně během dne, my i večer a hlavně o víkendu. Lidé si na takový komfort rychle zvykají. Máme i klienty, kteří chodí jen o víkendu. Jedou po jesenické na chatu a cestou tam se staví u nás, aby vyřídili pojištění či si založili účet. Myslím si, že jakmile franšíza přežije první rok, tak překonala to nejhorší.

 

Jesenice v číslech a faktech:

  • V současnosti obec čítá zhruba 8000 obyvatel.
  • Je nejlidnatější obcí v České republice, která není městem.
  • Byla založena před rokem 1088.
  • Osídlení obce je mnohem starší - z 12. století př. n. l., tedy z doby bronzové.
  • Pochází odtud Mistr Jan z Jesenice, žák, přítel a právní rádce Mistra Jana Husa.
  • Poštovní přepřahací stanice na cestě mezi Prahou a Vídní zřízena již v roce 1571.
85

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: