Najděte alespoň jednu věc, kterou se vymykáte

Markéta Daxnerová | 10. 4. 2016 | Vstoupit do diskuze

Srší energií. Je příjemná a sympatická a z každého slova cítíte, že svoji práci miluje. S Kateřinou Horynovou, spolumajitelkou a kreativní ředitelkou největší eventové agentury v Česku, jsme se sešli krátce před výroční konferencí Partners, kterou již poosmé organizovala. Jak vnímá naši značku a co je podle ní klíčem k úspěchu?

Kateřino, s Partners spolupracujete dlouhodobě. Vzpomínáte si ještě na vůbec první event, který pro nás vaše agentura připravovala?
První akcí byl family day. Myslím si, že to bylo v srpnu 2007. Probíhal ve Žlutých lázních a byla to jedna z těch opravdu větších akcí. Součástí byl beachvolejbalový turnaj, závody v dračích lodích a různé další sporty, koncert Chinaski i jeden z největších barů, který jsme kdy ve Žlutých lázních postavili. Pokud si pamatuji, byla to velmi hezká akce, která končila ohňostrojem.

První konferenci Partners jsme pořádali v roce 2009. Tématem byl tehdy sport. Konferenci moderoval Vojta Bernatský a Petr Svěcený, které jsme tuším za dobu, co spolupracujeme, ještě dvakrát zopakovali.  Řekla bych, že konference byla tehdy opravdu velkolepá, prostě skvělá.

Jak vnímáte značku Partners?
Vnímám ji jako moderní. Miluju vaši barvu a vaše materiály. Teď jste mě překvapili svojí kampaní. Říkala jsem si, tak tohle je opravdu rána. Konečně se zase něco děje. Už je to opravdu dlouho, co spolu děláme různé akce, a jsem na vaši značku zvyklá. Navíc mě baví lidi, se kterými u vás spolupracuji, ať už je to Lada (Kičmerová), Lucka (Krejzová), nebo Radim (Lukeš). To jsou pro mě inspirativní a zajímavé osobnosti. A jakou má pro mě vaše značka esenci? Je to česká firma, což je pro mě důležité, protože to my jsme taky. Líbí se mi a baví mě věci, které se svými lidmi děláte. Mám tím na mysli vzdělávání, co mají umět a čím prochází, než je pustíte ke klientům. Setkala jsem se s D1, s D2 i s Partnery. Je mi s těmi lidmi hezky, a když potřebuji poradit s financemi, tak se s někým z nich spojím. Nemám už tedy objektivní názor. 

Máte svého finančního poradce? S kým se radíte o financích?
Můj přítel je finanční ředitel v jedné firmě, takže to mám trošku doma. To je jeden zdroj a druhým je spolupráce s finančním sektorem. S lidmi od vás jsem se třeba radila ohledně investic a hypotéky, ale svého poradce přímo nemám.

Jste spolumajitelkou úspěšné eventové agentury. Jak to všechno začalo? Vždycky jste chtěla podnikat?
Já jsem chtěla v životě dělat něco, co mě bude bavit, a vzhledem k tomu, že jsem vystudovala hotelovou školu, tak k pořádání eventů nebylo daleko. Před téměř šestnácti lety jsme si s Norbertem Pýchou, který je spolumajitelem a jednatelem naší společnosti, řekli, že něco umíme, chceme něco dělat a chceme to dělat pro sebe, a tak jsme založili Event Arenu. Nevím, jestli jsem chtěla podnikat, jestli to byl sen, ale bylo mi 22 let, byla jsem mladá a ten nápad vznikl naprosto spontánně. Něco se nám na trhu líbilo, něco naopak hodně nelíbilo a chtěli jsme proti tomu vystoupit. Dodneška se snažíme hledat nové trendy, být unikátní, něčím se vymezovat a dělat to jinak. A to byl ten impuls, proč jsme do toho tenkrát šli.

Jaké překážky jste na začátku podnikání musela překonávat a díky čemu se vám to podařilo?
Byli jsme strašně malí a nikdo nás neznal. Neměli jsme žádné reference, ale byli jsme opravdu nadšení. Traduje se o nás, že jsme jezdili za Prahu na schůzky za klienty vlakem nebo autobusem, protože jsme si nemohli dovolit auto. Ale hlavní překážky byly hlavně v tom, že jsme se museli teprve zorientovat, zjistit, jaká je situace. Trh byl v té době už dost uzavřený a nadiktovaný z 90. let. A to nás motivovalo. Věděli jsme, že máme co nabídnout. A co nám pomohlo? My jsme to prostě opravdu chtěli a šli si za tím. Byli jsme vytrvalí a měli jsme jasnou strategii. Ze začátku jsme na to šli pomalu, táhli jsme to ve dvou lidech. Pak jsme si rozdělili role. Norbert se věnuje finanční stránce, novému byznysu a marketingu a já zejména produkci a kreativě eventů. Pak jsme pomalu začali přijímat zaměstnance, a hlavně jsme se soustředili na produkt. A tím produktem je pro nás event a kolem něj se všechno točí.

Vaše agentura má mezi klienty jména velkých společností. Jak je získáváte?
Trpělivou prací, akvizicí a péčí o klienty. Dneska už je to samozřejmě i formou reference. Situace na trhu ale není vůbec jednoduchá. Abyste se dostali do nějaké společnosti, musíte projít tvrdými výběrovými řízeními, která jsou finančně velmi nákladná a nezaručují, že daný byznys budete dělat stabilně a stále. Musíte být neustále ve střehu. Získat klienta je dnes možná jednodušší než si ho udržet. Když ho získám, mám z toho velkou radost, ale ta nejtěžší práce je v exekutivní části, aby s vámi zůstal a šel s vámi dál.

Co tedy děláte pro to, aby s vámi klienti spolupracovali dlouhodobě?
Snažíme se jim přinášet něco navíc. Třeba právě v případě konferencí, které jsou jiné než třeba vánoční party, se účastníme firemních strategických porad. Snažíme se být součástí týmu. Nejsme tam od toho, abychom zajistili pouze prostor a catering… To zvládne kdokoliv. Ale jsme tam proto, že známe nástroje, máme zkušenosti a víme, jak konferenci správně udělat, tak aby prezentovala pro danou firmu to podstatné. Klienti vám musí věřit. Musí mít pocit, že vás ta práce baví, a musí vás bavit opravdu, jinak vám to nikdo neuvěří. A pak je to o přidané hodnotě, hledání nových řešení. Že nejste zkostnatělí a posouváte se neustále dál.

Říká se, že organizování eventů je jedna z nejstresovějších prací…
Na pátém místě (smích).

Jak tedy relaxujete? Kde nacházíte balanc?
Určitě se svým synem a ve sportu a cestování. Baví mě hlavně zimní sporty, především snowboard, a miluji Asii. Láká mě tamní klid, pohoda a jídlo.

Můžete prozradit, na který event ve vaší kariéře vzpomínáte dodnes s hrůzou?
Jsou to spíše takové dílčí věci. Tahle práce je hodně závislá na lidech a něco prostě nedokážete ovlivnit. Jediné, co můžete, je vyhodnocovat rizika, aby se to nestalo. Pro mě je vždycky nejhorší, když se na akci někomu něco stane. Musím zaklepat, že nikdy nedošlo k žádným vážným úrazům. Co se týká produkční stránky věci, tak se nám třeba jednou stalo, že nám ráno na akci nedorazil hlavní produkční. To beru jako největší hrůzu. Od té doby jsme ale změnili výběr lidí i vybalancování toho, kolik toho může mít jeden člověk na starosti.

Tématem naší letošní výroční konference je Partners dream. Máte nějaký sen, kterého chcete dosáhnout?
Mým snem je, abych měla zdravé dítě a aby byl můj syn v životě šťastný. To jsou ale věci, které můžu ovlivnit jenom zčásti. Průběžně si plním své cestovatelské sny. Co se týká pracovních snů, chtěla bych být součástí užšího organizačního týmu na olympiádě. Chtěla bych získat tu zkušenost, vidět, jak funguje celý zahajovací ceremoniál. Může to být letní i zimní olympiáda. Je mi to jedno, ale chtěla bych tam být s nimi.

Poslední otázka: jaké vlastnosti jsou podle vás klíčové pro dosažení úspěchu v podnikání?
Člověk musí především chtít a jít si za tím, ale taky si musí uvědomovat realitu tohoto světa. Nesmí mu chybět pokora. Musí si věřit, být sebevědomý, ale taky musí umět přijmout porážky, které taky přicházejí. I nám se stává, že klient řekne, že to byl špatný nápad. Nemůžete být ve všem nejlepší. Je ale důležité mít aspoň jednu věc, kterou se konkurenci vymykáte. Úspěch také většinou není jen o jednom člověku, je to záležitost celého týmu. Jeden člověk nic nezachrání, každý přináší něco svého. Je to mix všech těch lidí, bez toho by naše akce nikdy nebyly tak úspěšné. Neměla bych tu sedět jenom já, ale dalších 17 lidí z mého týmu.

56

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: