Poté, co jsem nakoukl do Partners, nebylo co řešit

10. 10. 2013 | Vstoupit do diskuze

OVB PŘICHÁZÍ O ZEMSKÉ ŘEDITELSTVÍ, VÝMĚNA DRESŮ, ODCHÁZÍ DO PARTNERS a další podobné titulky jste mohli zaznamenat před pár měsíci v médiích, když zemský ředitel společnosti OVB Petr HAVEL spolu se svými spolupracovníky oznámil přechod k Partners. Po kratší odmlce od těchto, ve světě finančního poradenství poměrně divokých, událostí přinášíme rozhovor s hlavním aktérem Petrem HAVLEM, který objasňuje celou historii přestupu.

Vezměme to od začátku. Předpokládám, že vaše kariérní dráha nebyla naprosto přímočará. Jaké je pozadí vašeho přestupu k Partners, Petře?

V OVB jsem se seznámil s Radimem Lukešem, Petrem Borkovcem, Petrem Kroupou, Tomášem Hummelem, Petrem Welschem a dalšími kolegy, s kterými jsem začal intenzivně spolupracovat. Stali jsme se průkopníky v kooperaci dvou vzájemně oddělených zemských ředitelství a přáteli. Přenosem know-how jsme výrazně rostli, i když nutno říci, že Radimova skupina rostla výrazně rychleji a lépe než ta naše, což bylo evidentní z jeho raketového kariérního růstu.  V roce 2007, kdy Radim s Petrem zakládali Partners, jsem stál před přijetím pozice zemského ředitele v OVB. Odchod spolu s nimi pro mě tehdy nebyl aktuálním tématem. Věřil jsem, že OVB je ta správná firma a že odejít by byla chyba. No a dneska sedím tady.

Můžete popsat okamžik, kdy jste dospěl k závěru, že setrvání v OVB bylo chybou?

Proces uvědomění a následného odchodu byl dlouhodobý. V průběhu roku 2012 jsem čelil střídavým vlnám důvěry a nedůvěry, spokojenosti a následně totálního rozladění. Dostával jsem se do fáze, ve které jsem přemýšlel, kam dál. Byly dvě možnosti, jít ke konkurenci nebo vlastní cestou. Založení vlastní firmy by uspokojovalo moje ego, ale hrozila by velká ekonomická nestabilita zejména pro lidi, kteří by do toho se mnou šli, a když jsem díky starým vazbám s Radimem nakouknul pod pokličku Partners, tak nebylo co řešit.

Vyvíjelo se nějakým způsobem vaše vnímání nové firmy na trhu?

Partners samozřejmě sleduji od jejího vzniku. Z počátku jsem si myslel, že je to společnost jako každá jiná. Když jsem zachytil marketingový dovětek Finanční poradenství JINAK, řekl jsem si, že je to zkrátka chytrý marketingový tah. Postupně jsem ale začal chápat, že filosofie Partners je v mnoha ohledech skutečně jiná než u drtivé většiny finančněporadenských společností. Partners svou horizontální ale i vertikální integrací vytváří něco, co tady skutečně ještě není. Vytváří nový pohled na finanční poradenství, ať je to průmyslové makléřství, banka nebo investiční společnost. Tvorba nízkonákladových produktů byla pouhou předzvěstí budoucí integrace.

Petr Havel

Která specifika společnosti Partners konkrétně oceňujete? Co si vás, jak se říká, získalo?

Fascinuje mě efektivní centrální koordinace. To, že napříč společností všichni postupují stejně, předávají si know-how, rady, tipy, triky. Taková centralizace v České republice nemá obdoby. Dalším specifikem je vědomí klientů o příslušnosti k Partners. Ti totiž většinou vůbec neřeší, zástupcem které společnosti jejich poradce vlastně je. Dá se říct, že pouze klienti Partners vědí, že jsou klienti Partners. Společnost je klientovi sofistikovaně neustále připomínána. Se silnou značkou roste vědomí vážnosti. Oceňuji možnost vlivu svých názorů na chod společnosti a okamžitou zpětnou vazbu. Spojení se zahraničními akcionáři, kteří navíc společnost vnímají čistě majetkově, je těžkopádné. Když se podíváte na Radima s Petrem, majetkově jsou se společností spojení, díky tomu je protknuta energií, srdcem, láskou, myšlenkami… Prostě tím žijí. To je unikátní.

Petře, jaké jsou vaše budoucí cíle?

Do Partners jsem přišel proto, abych znovu zažil radost z podnikání, pocit z místností plných nadšených lidí. Chci přispět k tomu, aby firma rostla, abychom si plnili svá přání a přání svých spolupracovníků. Osobně se chci stát Partnerem společnosti a mít tak možnost společnost dál pozitivně ovlivňovat v souladu s ostatními Partnery a vedením společnosti. Budu usilovat o to, aby naše výsledky patřily k těm nejlepším, co do kvantity i kvality.  Jednoduše řečeno, být nejlepší v Partners znamená být nejlepší na celém trhu a to nejen v České republice, to mne i mé manažery velmi motivuje.

 

Těšte se na velký článek o Petru Havlovi v prosincovém číslu časopisu JsmePartners.

131

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: