Budoucnost klientů je i mojí

9. 3. 2017 | Vstoupit do diskuze

Svůj osvědčený přístup ke klientům prozrazuje VIP CO Jan Šafránek ve druhém díle svého příběhu o cestě z banky do Partners.

S poradci a manažery z Partners jsem se poprvé setkal jako ředitel pobočky LBBW bank (dnešní Expo bank) v roce 2008, kdy jsem s nimi spolupracoval na řešení obchodních případů jejich významných klientů. Už tehdy mi připadali jako skuteční profesionálové a jejich klienti jako velmi zajímavé osobnosti. Líbilo se mi, že poradci dobře znali své klienty a jejich rodiny. Když jsme se pak společně s poradcem sešli s klientem kvůli podpisu smlouvy, vždy ho velmi vřele vítali a bylo vidět, že mezi sebou mají navázaný vztah. Podruhé jsem se s Partners setkal až při svém „pohovoru“. Takže pro mě Partners měli díky osobním zkušenostem skvělou pověst. Samozřejmě jsem hledal informace o ostatních poradenských firmách, ale více než samotná společnost mě lákala firemní kultura reprezentovaná lidmi, s nimiž jsem se mohl v rámci spolupráce setkat. Cestu k Partners jsem tedy našel prostřednictvím lidí, kteří tu působí, a to jak v síti, tak i na centrále.

Volnost jako životní styl

Podnikání ve financích má bohužel u mnoha lidí nevalnou pověst. To na druhé straně do jisté míry vytříbilo lidi v mém okolí. Myslím si, že jakákoliv zásadnější změna v životě člověka může být někým vnímána jako příležitost a jiným jako bláznovství a pošetilost. A tak to bylo i u mě. V zaměstnání jsem možná šel kariérně strmě vzhůru a mnozí mí kamarádi to vnímali jako úspěch. Nicméně já jsem spokojený nebyl. Rozděloval jsem svůj čas mezi práci a rodinu (většinou nepoměrným dílem ve prospěch práce). Dneska si řídím čas sám. Když chci, pracuji, když nechci, jsem s rodinou. Volnost je pro mě nyní vším a nevzdal bych se jí za nic na světě. Proto jsem nezaměstnatelný. Podnikání je pro mě skutečnou zábavou a ve spojení se skvělými lidmi kolem mě i životním stylem.

Prosperuji se svými klienty

Srovnání práce v bance a v Partners se bráním. Nelze to podle mě paušalizovat, protože všechno je o lidech. Principiálně však vnímám rozdíl mezi prodejem, často se maskujícím za koncept „poradenství“, v bankách a skutečným dlouhodobým plánováním v rámci vztahu s klientem. Zjednodušeně řečeno, bankéře jako klient zajímáte „tady a teď“ v momentě, kdy sedíte na pobočce. V Partners se orientujeme na budoucnost klientů a dlouhodobou prosperitu jejich rodin. Po lidské stránce ve vztahu poradce–klient vnímám rozdíl ve vyvolání potřeby koupě produktu/produktů v bance a v budování vztahu a skutečném poznání potřeb klienta v poradenství. V bance bude vždy tlak na výsledky a jejich dosahování v krátkém čase, zatímco podnikání je pro mě o dlouhodobém a udržitelném rozvoji vztahů s klienty mé vlastní firmy při dosahování přiměřeného zisku. A slovo přiměřeného podtrhuji.

Mít hlad a pokoru

Všem, kterým korporátní život nepřinesl to, co od něj očekávali, a chtěli by se víc zaměřit na realizaci svých snů než snů někoho jiného, doporučuji změnu. Všem těm, kteří dokáží být pokorní a neztratili chuť učit se a pracovat na sobě, a všem těm, kteří chtějí jít proti proudu a jsou hladoví po úspěchu, doporučuji podnikání s Partners. Ti budou mít podle mě největší šanci uspět na českém trhu osobního finančnictví, který se neustále kultivuje.

Jistota? Život ve svých rukou

Kam jsem se během svého působení v Partners osobnostně i profesně posunul já, by lépe zhodnotili moji přátelé. Za sebe mám pocit, že se postupně stávám člověkem, kterým jsem vždycky chtěl být. A nejlepší na tom je skutečnost, že mám celý svůj život pevně ve svých rukou. To je má největší jistota.

 

16

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: