Příběh Partners – 1. díl

Simona Mrázková | 30. 1. 2014 | Vstoupit do diskuze

Petr BORKOVEC, jeden ze zakladatelů společnosti Partners, popisuje své sny a cíle při jejím budování.

Petře, vyprávějte nám příběh Partners. Jak to bylo od začátku?

To je opravdu dlouhý příběh. Zásadní však je, že ke vzniku Partners, tak jak je známe dnes, přispělo zejména odhodlání několika desítek ředitelů a manažerů a stovek poradců změnit finanční poradenství nebo spíše celé finanční služby v ČR. Mezi jejich společné hodnoty patřila jednota, vize a touha vybudovat něco výjimečného. Poskytovat klientům více než jim dávali různé prodejní systémy, zprostředkovatelé vydávající se za poradce, interní sítě pojišťoven a hlavně banky. V České republice tehdy byl a stále je obrovský manévrovací prostor. Na trhu dosud neexistuje nikdo, kdo by měl zájem poskytovat něco víc a především dlouhodobě. Vše bylo vždy postaveno pouze na vydělávání peněz bez dlouhodobého investování a snahy pečovat o již získané klienty. Chtěli jsme finanční služby poskytovat doslova JINAK. Lépe, komplexněji, transparentněji, s kvalitnějšími produkty, vzdělanějšími poradci, s profesionály a podnikateli na hlavní činnost. Takový servis jsme chtěli zajistit pro 99% českého obyvatelstva. Stát se dostupnými.

Teď už si to „bezvládí“ v rámci finančního poradenství téměř ani neumíme představit…

Ano, finanční poradenství tak, jak jej známe dnes, v podstatě neexistovalo. Bylo a stále je zapotřebí vysvětlovat, že banky skutečně nestojí na straně klientů. Za to my ano. Že neseme odpovědnost za činnost našich poradců. Také jsme chtěli našim lidem vytvořit servis a zázemí centrály, který jim toto vše umožní a zároveň si díky němu budou moci vybudovat vlastní byznys. Zázemí, které jim bude krýt záda po stránce regulace, pomůže jim servisovat a udržet si klienty, snížit storna a bude vytvářet a neustále inovovat nástroje pro jejich každodenní obchodní činnosti, nábor, vedení a budování a také jim za pomoci nových kanálů, produktů a služeb bude rozšiřovat jejich byznys potenciál. Příkladem je dnes například projekt Partners bankovní služby, aktivní call centrum, klientský portál, VIP poradenské kanceláře, servisní poradci a franšízové pobočky Partners market atd.

Petr Borkovec

Co vás, Petře, k vašim krokům motivovalo?

Motivací pro mě bylo zaprvé pro mě nepřípustné chování bank, jejich praktiky jsoucí proti klientovi, neetické produkty a touha po nekonečném zisku minulosti. Regulátoři v Evropě jdou dnes bankám, z kterých se mezitím staly korporace, na ruku. Žene je pouze prodej a stále vyšší potřeba zisku. To je zároveň problém i příležitost. A já chtěl být u toho a pomoci vybudovat finanční službu, která bude kombinovat výhody bankovní distribuce, tedy dostupnost, profesionalitu, transparentnost, a procesy i výhody klasického poradenství, objektivitu, nezávislost, komplexnost, osobní a individuální přístup.

Dalším silným zdrojem motivace je pro mě to, že příběhem Partners žiji. Není to pro mě práce, je to životní styl, zábava, radost, další dítě. Pokud vás práce baví a naplňuje, nerozlišujete práci a zábavu.  Prostě tím žijete. Je to neustálá výzva a příležitost něco budovat a seberealizovat se, překonávat překážky, posunovat hranice a vidět další možnosti, příležitosti a obzory, kterých chcete dosáhnout.

Co pro vás bylo při budování společnosti největší lekcí?

Zjistil jsem, že je nezbytné na sobě neustále pracovat. Stále hledám zpětnou vazbu, poslouchám názory okolí i užitečnou kritiku. Přebrat si to, přijmout to, najít v tom část pravdy a zapracovat na sobě. Důležité je měnit nejen byznys a lidi kolem sebe, ale nebát se měnit i sebe. Naučil jsem se být pozitivní a přemýšlet tak, těšit z hezkých chvil při každé činnosti.   

Kde se podle vás Partners po celých sedmi letech působení na trhu nacházejí?

Jsme jednoznačně jedničkou na trhu. Uzavíráme 20% pojištění všech zprostředkovatelů a poradců, 35% investic a 40% hypoték a dalších úvěrů. Píšeme 12% všech hypoték na trhu. Jsme jediní, kteří kromě hlavních segmentů dělají velké množství bankovních produktů. Jsme hlavním inovátorem a tahounem finančního trhu v oblasti produktů, zázemí i nových kanálů distribuce a servisu.

Příběh Partners začíná v České republice, už v dalším a zároveň posledním díle minisérie rozhovorů s Petrem Borkovcem, ale navážeme úspěchy Partners na polském trhu.  

117

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: