Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Školka nebo konkurenční výhoda?

Petr Borkovec | 10. 2. 2015 | Vstoupit do diskuze

Co je pravdy na tom, že v Partners pracují lidé, kterým ještě takzvaně teče mléko po bradě? Je to realita nebo jenom pomluva, za kterou se ve skutečnosti skrývá naše velká výhoda oproti konkurenci? Proti pomlouvačům nyní můžete využití přesná čísla a jasné argumenty!

Školka nebo konkurenční výhoda?

Jedním z cílů mého blogu je i rozbíjení různých polopravd a pomluv, které o nás na trhu kolují, a které se díky častému opakování považují obecně za pravdu. Samozřejmě dá se na to dívat i pozitivně, protože o kom se nemluví, ten neexistuje. A my jsme dnes tvůrci trendů i zdroj různých vln na trhu, které se ne všem líbí. A provokuje i naše „jinak“ ve sloganu, za kterým si stojím, a také sedm let aktivit, projektů, novinek a především přístupu ke klientům. Koneckonců „jinakost“ je „problém“ ve všech kulturách i společenstvích.

Nejde ani tak o to, abych přesvědčil „partnersáky“, že to je ve skutečnosti jinak než se říká. Spíše vám chci dát k dispozici čísla a argumenty, že to je jinak nebo že to má svůj důvod, proč to tak je. Navíc tento web čte mnoho lidí od konkurence. Takže je to i taková komunikace k nim, aby se konečně probudili, sundali klapky z očí a přiznali si, že na trhu existuje jediná správná firma pro dlouhodobě a proklientsky uvažující poradce a manažery a ředitele s dlouhodobou vizí, a tou je Partners. Ostatní společnosti fungují často pro krátkodobé příživníky řešící dnešní provizi místo dlouhodobého podnikatelského příjmu, udržitelné pozice na trhu a win win přístupu ke klientům.

Řekni mi, kolik ti je a já ti povím, kde pracuješ

V tomto příspěvku jsem si k prověření vybral tvrzení, že u nás pracují samé „děti“. Většinou jsou to hlášky typu: „ty děti v Partners“, „vždyť je to školka“ apod. Souhlasím, že existuje dost důchodcovských společností v porovnání s Partners a v jiných zemích na západ od nás by to byla jistě výhoda. Dnes je to ale pro tyto společnosti spíše omezení při zavádění inovací a změn čehokoliv od IT systémů až po nové produkty. Jde to také ruku v ruce s výší dosaženého vzdělání a jeho kvality a praktické použitelnosti. A vysoký průměrný věk také může přinášet omezenou schopnost přizpůsobovat se trhu a samozřejmě nemožnost určovat trendy.

Na druhou stranu tvrdit, že v Partners pracují vyloženě děti je také obrovský nesmysl. Ostatně podobně jako u jiných podobných hlášek dotýkajících se například struktury produkce a podobně, o které jsem psal zde: http://www.jsmepartners.cz/cs/jsme-partners/blogy/jak-si-stojime-v-cislech/. Realita je spíše opačná a věková struktura a struktura vzdělání poradců a manažerů Partners jsou jednou z našich nejdůležitějších silných stránek a příležitostí, bez kterých bychom nikdy společně nevybudovali takovou firmu. Jsou to také faktory, které umožňují vysokou homogenitu a sounáležitost našich týmů.

Výhodou debaty na toto téma je existence registru PPZ, kde jsou uvedena data narození všech poradců a je tedy možné si věkové struktury porovnat a takzvaně přeměřit.

Následující graf ukazuje věkovou strukturu v Partners právě dle registru PPZ. Jde z toho vidět, že už nepatříme asi bohužel k nejmladším a 41 % poradců a manažerů je ve věku 30 – 40 let. Pravda, je třeba říci, že většina z nás začínala ve 25. Druhou nejpočetnější skupinou tvořící 34 % firmy jsou poradci a manažeři ve věku 24 – 30 let. Je moc hezké si v této souvislosti uvědomit, kolik úspěšných ředitelů, manažerů a profi poradců ve věku stále ještě do 30 let v Partners vyrostlo. Zde se inspirujeme Forbesem a jeho každoročním žebříčkem „30 pod 30, které je dobré znát“ a připravujeme na toto hezké téma článek. Další skupiny už jsou výrazně méně zastoupeny. 13 % týmu je ve věku mezi 40 a 50 lety a pouze 8 % ve věku 18 – 24 let. Pro někoho nepříjemnou skutečností je, že každý rok se zvedá průměr a poměry mění. Prostě každý rok jsme starší, ale také zkušenější. 

Tedy, pokud narazíte zase na někoho, kdo bude tvrdit, jaké že to děti dva roky před maturitou a tři před řidičákem do Partners přijímáme, tak jej můžete vyvést z jeho nepříjemného omylu. Také mu máte příležitost vysvětlit, že to jen tak může působit, protože všichni vypadáme nesmírně zdravě, mladě a happy :-)

Třicátníci a ještě k tomu vzdělaní

U konkurence je to velmi odlišné a díky registru máme i přesná čísla, ale upřímně to není pro nás důležitá informace a je to spíše jejich boj či strategie. Nejstarší jsou samozřejmě společnosti, které postavili svoji strategii na přetahování, což se děje především z nejstarších distribučních sítí, tedy interních sítí pojišťoven, stavebních spořitelen a samospotřebitelských modelů. Toto se projevuje nejen ve vyšším věkovém průměru, nižším průměrném vzdělání, menší flexibilitě, ale zároveň menšími ambicemi a tak menším zaměřením na budování dlouhodobého byznysu a větším zaměřením na okamžité peníze.

Přece jen jedno srovnání pro zajímavost. Průměrný věk v Partners je aktuálně dle registru PPZ 34,8. Menší je jen u OVB, kde je 33,3 let, což je dáno tím, že 20 % poradců tam je oficiálně ve věku 18 – 24 let. Neoficiálně je to mnohem více. U ostatních společností je to vždy těsně nad či těsně pod 40 let. Ve vyšších věkových skupinách je také největší rozdíl. V Partners je nad 40 let pouze 16 procent a nad 50 let 4 procenta poradců a manažerů, zatímco průměr u ostatních velkých společností je 50 % nad 40 let a 25 % nad 50 let. Jsme tedy v podstatě o generaci mladší.

Zajímavější a ještě podstatnější je samozřejmě struktura vzdělání poradců jednotlivých firem. Na to již databáze nepomůže, ale víme, jak je to v Partners. Mimochodem i díky tomuto faktoru můžeme provozovat investiční poradenství. V Partners je pouze 2,5 % poradců se středním vzděláním bez maturity a zbytek se dělí téměř půl na půl mezi vzdělání s maturitou a nějaký stupeň vysokoškolského vzdělání.

To správné prostředí pro růst

Na věku, pohlaví a ani vzdělání u jednotlivců samozřejmě nezáleží, protože v každém věku nalezneme osobnost s touhou růst, učit se novým věcem a uvažovat o podnikání férově a dlouhodobě. Na individuální bázi vždy rozhodují úplně jiné charakteristiky, než je věk, jde spíše o postoj, „drajv“ nebo pozitivní přístup. V kolektivu to však již zdaleka neplatí. Zde je zásadní schopnost spolupracovat a komunikovat a vytvářet to správné společné prostředí, a to vše znamená naladění na stejnou frekvenci.

A také víme, že v určité věkové skupině nalezneme ty správné vlastnosti, dovednosti a vzdělání s větší pravděpodobností a to včetně schopnosti snít a mít ambice. Proto znovu závěrem říkám, jsme v ideálním věku a vzdělaní vzhledem k našemu trhu a v porovnání s „konkurencí“, takže můžeme a dokonce musíme mít pouze ty nejvyšší cíle a bohužel pouze my můžeme být v ČR lídry finančních služeb a tvůrci trendů! Máme ty nejlepší lidi, vzdělané a ve správném věku. Máme spoustu úspěšných osobností, manažerů, ředitelů i profi poradců a dnes už i franšízantů, tedy ředitelů poboček. Máme ambice, kapitál, nápady i vizi a nebojíme se riskovat a zkoušet nové věci. Takže, co nás může zastavit?!

183

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: