Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Výchova budoucích elit v Čechách

Lucie Weissová | 22. 6. 2020 | Vstoupit do diskuze

Máme za sebou další TTTčka aneb dvoudenní našlapaný „kemp“, kde reprezentační výběr spolu s budoucími hvězdami krutě potrénovaly byznysové taktiky. Sdílení zkušeností, osvědčených postupů pro plánování, řízení a úspěšný rozvoj podnikání v praxi – to je Train the Trainer pod taktovkou čtyř Partnerů včetně Petra Kroupy, s nímž jsme tuto jedinečnou akci probrali!

Výchova budoucích elit v Čechách

Petře, v čem je vzdělávací akce TTT (Train the Trainer) jedinečná? Na koho je zacílena?
Partners jsme zakládali s cílem změnit trh a vybudovat velkou finanční skupinu. A to neuděláte bez pořádných osobností. Ty správné osobnosti vznikají tehdy, když budují své týmy - tím se neustále zdokonalují nejen v práci s klienty, ale i v personalistice, manažerské práci a vlastním marketingu. Na tyto lidi je obecně vyvíjen větší tlak, musí umět zobchodovat každou situaci, poprat se s odpovědností nejen za svoji práci, ale i za práci svých spolupracovníků, učí se být vzory apod. 

Budování struktur vždy bylo a bude základem našeho mentálního nastavení. A TTT jsou nástrojem jeho učení. 

Jak myšlenka na TTTčka vůbec vznikla?
TTTčka patřila do našeho vzdělávacího systému vždy, nicméně takto koncipovaná vznikla cca před 3 lety, kdy jsem se inspiroval na hřišti se svými dětmi. Těsně před zahájením školního roku si tam učitelé tělocviku nacvičovali, jak budou vést hodiny pro své žáky. Rozdělili se do skupin s tím, že jedni hráli děti, druzí učitele a zkoušeli různé modelové situace. To se mi hned zalíbilo, protože zkuste si být v roli dítěte. A tak jsem se to rozhodl zakomponovat právě do TTT – převzít úlohu spolupracovníka nebo klienta s problémem a trénovat všemožné situace – je to nesmírně obohacující.

Kdo se na akci podílí? S kým jste výslednou podobu dali dohromady?
Jedná se o iniciativu čtyř Partnerství (já, Jitka Lucbauerová, Michal Krejčí a Honza Vodehnal) a úspěšných ředitelů – budoucích Partnerů: Davida Kundrta, Honzy Hárovníka, Martina a Honzy Frantíka. Tento koncept jsme před třemi roky zrealizovali jednoduše proto, že jsme se shodli, že takovéto vzdělání ve firmě chybí.  O těchto věcech podobně přemýšlíme a ctíme obdobné principy strukturálního byznysu. Navíc jsou to akce, které vždy měly velký ohlas a efekt.

Jaká jsou kritéria účasti na TTT?
Akce cílí na budoucí lídry a osoby podnikatelsky zaměřené. Nebazírujeme na konkrétní pozici, ale nejvíce se to hodí pro budoucí vedoucí, M1 a M2. Základní kritérium je mít alespoň nějaký mini tým.

Jak jsou semináře koncipované?
Školíme ve dvojicích 6 tříd po cca 15 lidech. Každá dvojice se své třídě věnuje 2 dny.

Na která témata jste se zaměřili tentokrát?
Ta témata jsou různorodá a provází celý podnikatelský cyklus – od přivádění lidí do byznysu, přes zapracování nováčka, až po vedení nebo pravidla obchodu. Zaměřujeme se na správné postoje a myšlení z „pravého kvadrantu“. Hodně rozebíráme PROČ, a to vše formou intenzivních tréninků, aby dané věci mohly být okamžitě aplikovány v praxi. Vždy také máme budovatelskou call party.

S čím mívají účastníci obecně největší problém?
Vezmu to z opačného konce. Nemají vůbec potíže se znalostmi, technikáliemi (produkty), ale to k úspěchu zdaleka nestačí. Největší problém je v komunikaci a myšlení, tedy v kladení otázek, ve vizích, ve schopnosti zvolit si strategii, říci si proč dané věci vůbec dělají apod. Přijde mi, že myšlení lidí se čím dál tím více ubírá zaměstnaneckým směrem, kdy všichni očekávají, že jim někdo něco dá, že nejsou ti, kdo přemýšlí o svém podnikání, o podstatě svého týmu, o typech lidí, jakým směrem se posouvat, a to mě upřímně děsí…

Co by si ze seminářů měli odnést?
Dlouhodobý budovatelský postoj – to je základ. Vidět, jak přemýšlí elity našeho byznysu a nejen našeho – vezměte si např. úspěšné sportovce. Nezáleží, jaký sport dělají, ale jejich nastavení a postoje jsou podobné. Mají tah na branku, velké sebevědomí, věří ve své schopnosti, mají respekt k soupeřům a ctí pravidla. Nikdo z nich si před závodem nepůjde dát pivo s kamarády. A to samé se snažíme učit a předávat v našem byznyse. Chceme vychovat opravdové lídry, a proto se i s těmi nejlepšími na TTT setkávají.

Vy jste byl v týmu s Radimem Vojtkem. Co jste si pro svou skupinu přichystali?
My se s Radimem věnovali tématu „Prodejte své podnikání“. Hodně jsme trénovali reakce na situace, s nimiž se lidé běžně setkávají v praxi. Cvičili jsme komunikační dovednosti, správné otázky a především postoj – aby lidé chápali, kam mají směřovat, proč a jak dané věci předávat. Chtěli jsme, aby pochopili rozdíl mezi tím být poradcem a být podnikatelem ve financích – to byl náš cíl.

Jak na TTT pohlížejí lídři a školitelé

Jitka Lucbauerová (Partnerka)
Společně s ředitelkou Petrou Markovou jsme formou otázek a workshopů školily téma „Jak vybudovat úspěšnou firmu aneb najděte k sobě správné parťáky“. Cílem bylo uvědomit si, proč k sobě parťáky mít, koho si vybírat či jaké metody a techniky náboru volit. V neposlední řadě jsme probírali mnoho postojů k tvorbě vlastního podnikání, přístupu k lidem a vlastnímu růstu.

Mám velkou radost, že úroveň lidí na TTT se každým školením výrazně zlepšuje. V naší třídě jsme měli spolupracovníky, kteří mají 2–20 lidí v týmů. Skupina byla velmi aktivní, školení se dokonce o 40 minut protáhlo a účastníci chtěli ještě pokračovat. (úsměv) Svou hlavní roli vnímám v reagování na způsoby jejich myšlení k různým situacím. Formujeme tak správný postoj. Někteří z účastníků dokonce TTT označili jako rozhodující pro to budovat a podnikat s námi. Po dvou dnech soustředěné práce s týmem vám taková zpětná vazba naleje energii do žil a potvrdí, že tyto akce mají neskutečný potenciál a smysl.

Radim Vojtek (D2)
Každá spolupráce napříč partnerstvími a ředitelstvími je vždy vzájemně velmi obohacující. Oceňuji profesionální přípravu každého školitele. Vím, že se na sebe můžeme spolehnout, že každý z nás ze sebe dá to nejlepší. A znáte to, každý vedoucí se jednou oposlouchá a slyšet postoje, názory a systémy fungování od někoho jiného, je zkrátka potřeba a velký přínos.

Akademie TTT je zásadní prvek ve vzdělání budoucích vedoucích a vedoucích. Jsou to dva dny našlapané tréninkem, sdílením zkušeností a inspirací od těch nejlepších. Účast na této akci je absolutní nutnost pro lidi, kteří to s podnikáním v Partners myslí vážně. Tentokrát jsme měli s Petrem Kroupou na starost téma „Jak správně prodat svůj byznys“. Nejprve jsme identifikovali nejběžnější „výmluvy“ stávajících i potenciálních spolupracovníků, připravili jsme ve skupinách odpovědi a správnou komunikaci skrze podnikatelské postoje. Druhý den jsme se věnovali otázce „Co děláš?“ a tu jsme důkladně trénovali. Nedali jsme to naší skupině zadarmo a já, jako figurant, jsem hrál spokojeného člověka, kterého zrovna povýšili v práci, má rodinu a má rád jistoty. Úkolem účastníků bylo rozebrat mě, abych se zamyslel nad svou budoucností – prostě otevřít mi hlavu na podnikání. Bylo to super, užili jsme si spoustu legrace.

Martin Výmola (D1)
Na TTT jsme měli s kolegyní Joannou Bilanovou téma „Vedení nováčka po SV“, které je naprosto zásadní pro každého manažera. Naše know-how je především v důsledném dodržování systému pravidelností a podnikatelských dohod, kdy nováček jasně ví, co ho v následujících měsících čeká – to jsme se snažili maximálním možným způsobem ukázat všem účastníkům. Tedy konkrétně: jak by měl vypadat ideální týden s pravidelnými aktivitami, jako je call party, DRF, trénink, týdenní individuál s manažerem. Jak s nováčky tato témata komunikovat a umět jim vysvětlit výhody a užitek řízeného systému. Dále jsme se zabývali tréninkem komunikace podnikatelských dohod a základního nastavení na podnikání.

Skupinka byla složena především z budoucích vedoucích, kteří byli perfektně nastavení, aktivně se zapojovali a byli moc vděční, že mohli nahlédnout do „naší“ kuchyně. Je perfektní, že Partners tyhle vzdělávací akce má, protože je cítit, kolik si toho vzájemně můžeme dát. A díky tomu budeme mít vždycky konkurenční výhodu, oproti firmám, které svá know-how nesdílí. Společně jsme silnější! (úsměv)

Jak to vidí účastníci

Simona Jankechová (M1)
TTT akademie byla opět výborná. Energie Partnerky Jitky Lucbauerové je inspirující a nakopávající. Každý z nás, kdo chce osobnostně růst a posovat se, tu má možnost načerpat množství tipů a triků, které jako podnikatelé využijeme v praxi. Byla jsem součástí zajímavé skupiny manažerů, vytvořila si vlastní vizi v konkrétních číslech, kterou jsem již stihla aplikovat i na lidi ve svém týmu. Každý z nás nyní mnohem více přemýšlíme, jak by měl vypadat náš život za 10 let v osobní i pracovní rovině. Také jsem si uvědomila, že jsem zapomněla na staré dobré já, které nemá problém oslovit kohokoliv na ulici, v obchodě či divadle. Socializace je pro mě nesmírně důležitá a plánuji to rozjet ještě ve větším.   

Adam Pávek (M1)
Celý systém TTT hodnotím velmi pozitivně jak z osobního hlediska, tak pro svoje nováčky. Navštívil jsem třídu Michala Balka a Tomáše Myšáka a odnáším si velmi zajímavé, praktické informace o zapracování nováčka do SV, konkrétně systém podbudování pomocí zpětných vazeb na pohovoru a úpravu zaškolovacího cyklu s větším fokusem na podnikání a stavbu firmy. Celé téma a problematiku jsme probírali nejdříve teoreticky v brainstormingu a poté pomocí workshopů. Velmi jsem ocenil přístup školitelů z hlediska možnosti uplatnit informace okamžitě v praxi. Vnímám jako velké pozitivum účastnit se podobných nadstandardních akcí hlavně díky skvělé atmosféře a prostředí, kterou vytváří jak školitelé, tak i ostatní kolegové-účastníci.

Dominik Pilát (M1)
Akce TTT je pro mě a mé lidi vždy posun vpřed. V profesionální atmosféře tu školí mladí a úspěšní lidé. Já byl tentokrát ve skupině Joanny (Ašky) Bilanové a Martina Výmoly, kteří měli na starost téma: ŘÍZENÍ A VEDENÍ TÝMU, BYZNYS KOUČINK A CONTROLLING PO SUPERVIZI. Intenzivně jsme trénovali manažerské komunikace se spolupracovníky, jak správně vést osobní rozhovory, práci s osobním potenciálem, dohody o úspěšném podnikání, nebo například výchovu manažerů a další okruhy, které se uplatňují v našem strukturálním podnikání.

Akce TTT by se měl zúčastnit každý budoucí vedoucí, který je na cestě za budováním struktury, dále Team manažeři a Executive manažeři. Je to akce, na níž se vždy těším a která mě posouvá v koučingu lidí.

11

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: