Jan Mühlfeit pro Partners: Nenechte si zlomit křídla

21. 10. 2015 | Vstoupit do diskuze

Ve středu 7. října proběhla již tradiční akce Partners Den podnikatelů. Netradiční a výjimečnou star celého programu bylo vystoupení Jana Mühlfeita. Jaká byla jeho cesta na vrchol a v čem vidí svoje životní poslání?

Jan Mühlfeit se aktuálně prezentuje jako globální stratég, kouč a mentor, ale v minulosti působil celých 22 let ve společnosti Microsoft. Nakonec se vypracoval až na Presidenta pro Evropu, kde vydržel celých 7 let. Jeho motto zní: „Každý se narodil jako originál a neměl by žít jako kopie.“

Buďte autentičtí

Kdo jiný dokáže přesvědčivě vysvětlit cestu k úspěchu, budování skvělého týmuaosobní nezávislosti. Na čem založil svoji cestu na vrchol? „Pokud chce člověk něčeho dosáhnout, musí být autentický a sám sebou. Každý z nás se autentický narodí, ale okolí, škola a rodina, jej začne předělávat. Narodíme se jako tryskové letadlo, ale okolí řekne: zaparkuj na zahradě a ulámej si křídla,“ říká.

Zaměřte se na své silné stránky

Na základě své globální zkušenosti vytvořil poměrně unikátní metodiku jak najít osobní výjimečnost pro jednotlivce i týmy, zformulovat osobní vizi, a jak ji realizovat. Jan Mühlfeit zdůrazňuje: „Pokud lidé dělají to, k čemu mají talent, co je jejich silnou stránkou, mohou být nejenom produktivnější a úspěšnější, ale i šťastnější. Odemykání lidského potenciálu je pro mne osobní mantrou, protože si myslím, že pokud lépe využijeme to nejlepší v nás, podaří se tak vytvořit i lepší svět k našemu žití.“ Jeho metodika má kořeny v pozitivní psychologii a je založena nejen na osobních zkušenostech, ale i praxi špičkových lidí ze světa globálního byznysu, politiky a sportu, se kterými se Jan setkal nebo s nimi pracoval.

Vizionáři, kteří uspěli

Rád cituje ty, kteří dokázali pohnout dějinami. Jmenuje vizionáře jako M.L Kinga a jeho motto „Já mám sen“, Billa Gatese a jeho vizi „Osobní počítač na každém stole“ či horolezce Reinholda Messnera, který jako první vystoupil na Mount Everest bez umělého kyslíku. Ten tvrdí, že člověk dokáže cokoli, co si dovede představit. Bariéry si tvoříme jen ve své hlavě.

Tito lidé uspěli, protože měli poslání, kterému věřili. Jan upozorňuje na zásadní rozdíl mezi motivací a inspirací, mezi plánem a posláním. Naplánované věci fungují pouze krátkodobě, dlouhodobě je pro každého důležitá možnost seberealizace a inspirace, které jako motor vydrží dlouhodobě, protože jsou napojeny na emoce.

Tým z hvězd nemusí být hvězdný

Svou myšlenku, že „Lidé vyniknou jen tehdy, když dělají to, v čem jsou dobří“ rozvinul do praxe. Rozhodl se, že nebude zaměstnance firem předělávat, ale využije jejich silné stránky. Nyní tvoří týmy tak, že dává lidi dohromady podle toho, aby se doplňovaly jejich silné stránky. Nenutí lidi pracovat na svých slabinách, ale naopak se snaží podpořit rozvoj jejich předností. Daří se mu tak vytvářet silné a úspěšné týmy. Při vysvětlování svého konceptu si jako bývalý profesionální tenista pomáhá příklady ze sportu: „Tým sestavený z hvězd nemusí být hvězdný, ale hvězdný tým může vzniknout tak, že se hráči dobře doplňují.“

74

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: